Permalänk
Medlem

Parallel Port Adapter

Jag har ett program med hårdvarulås som skall sättas in i en parallel port.
Tyvärr så har ju nya datorer numera ofta ingen parallel port, vilket skapar problem när man vill installera sitt program på en ny dator.

Någon som vet någon typ av Parallel Port Adapter som fungerar tillsammans med hårdvaru lås?

Tittade på Sunsway USB Parallel Port Adapter , men i kommentaren står det att den ej fungerar med hårdvarulås ...

Permalänk
Medlem

Jo det är tyvärr så att dom flest adaptrarna inte fungerar. Det bästa jag kan rekomendera är att du skaffar dig ett expansion kort med parallel port.

1 parallel 2 serie
2 parallel

Permalänk
Medlem

Tror inte de går att använda. När jag kollar på de där korten så verkar det som om de skall kopplas in på moderkortet, tyvärr så är dator av mikro-ATX eller ITX modell och när jag kollade inne i chassit så verkade det inte finnas något ledigt uttag. Möjligtvis så kanske det fanns något under hård disken, jag kollade inte där. Kommer inte ihåg exakt vilken modell det var men datorn ser ut ungefär så här: Lenovo (Det är en dator på jobbet)

Edit:
Möjligtvis så kanske LogiLink PC00014 Parallell PCI går att använda, det verkar som om det räcker med att den använder en PCI kort plats, och jag tror det fanns 1 PCI kort plats i datorn.
Skall kolla noggrannare när jag är på jobbet igen på måndag