datorköp på inet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
uppsala
Registrerad
Mar 2010

datorköp på inet.

Hallå!
Nu är det så att jag tänkte beställa en ny dator och har valt delar från inet och plockat med byggnation i paketet.

Då ska jag få minst 2 års garanti om jag fattar det rätt?

Men om något skulle gå sönder hur går man tillväga för att få det nytt, t ex om bara proccesorn går sönder måste man skicka proccessorn till de företaget som har gjort den eller kan man skicka in hela datorn till inet?

jag tänkte också höra vad ni tycker om deras support när era produkter har gått sönder, för jag har läst mycket bra saker om inet.se men då jag tror att det mesta positiva har kommit från personer som inte har behövt lämmna tillbaka sina produkter så jag ber er som har tvingats lämmna tillbaka produkter skriva era åsikter och berätta gärna om just DIN upplevelse! För det lilla negativa man har sett har alla fall handlat om byten, trasiga produkter mm.

Tack på förhand //AL

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Diö
Registrerad
Dec 2008

Under de 2 åren du har garanti hos inet ska du skicka in till dom.

- Xbox One X -
- Lenovo Yoga 700 -
- iPhone X -
Vem behöver stationär rigg? =)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
uppsala
Registrerad
Mar 2010

hela datorn?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002

Köper du en komplett dator byggd av dem och den går sönder så skickar du in datorn till dem under garantitiden och de betalar frakten om det går på garantin.

Rasar exempelvis en hårddisk kan du säkert bara få skicka in den, men det är sånt man tar med supporten.

Nöjda kunder är tysta.
Missnöjda kunder klagar.
Med tanke på antal klagomål och egna erfarenheter av dem,
skulle jag påstå att de tillhör en av de bästa större nätbutikerna i dagsläget.
Sista året har de accelererat försäljningsmässigt och har ordentlig medvind, speciellt sedan datorbutiken kursade och
de flesta började handla av dem istället.

System: i7 4790k | Asus Maximus VII Hero Z97 | 16GB Adata Red | MSI GTX 1070 | Noctua NH-U12S | Lagring SSD: Samsung 850 Pro 256GB, Samsung 850 EVO 1TB, 2x Crucial MX100 512GB | HDD: >20TB | NZXT H440W | EVGA Supernova G2 750W | 32" Philips BDM3270QP | 27" Dell U2713HM | SteelSeries Apex M800 | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech Z-623 | Windows 10 Eng |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
uppsala
Registrerad
Mar 2010
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Köper du en komplett dator byggd av dem och den går sönder så skickar du in datorn till dem under garantitiden och de betalar frakten om det går på garantin.

Rasar exempelvis en hårddisk kan du säkert bara få skicka in den, men det är sånt man tar med supporten.

Nöjda kunder är tysta.
Missnöjda kunder klagar.
Med tanke på antal klagomål och egna erfarenheter av dem,
skulle jag påstå att de tillhör en av de bästa större nätbutikerna i dagsläget.
Sista året har de accelererat försäljningsmässigt och har ordentlig medvind, speciellt sedan datorbutiken kursade och
de flesta började handla av dem istället.

tack så mycket för svar !:), men hur menar du med "och de betalar frakten om det går på garantin" + att kan jag bli tvungena att skicka in bara t ex hårddisken eller kan jag välja att skicka in hela datorn vilket jag hellre gör?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002

Om något går sönder som täcks av lämnad garanti så skall du inte betala någon fraktkostnad.
Alltså om du tappar datorn i trappen eller katten pissar i lådan går det inte på garantin och då betalar inte inet.

Köper du en komplett dator har du rätt att skicka in den också.
Ofta väljer man en färdigbyggd för att man inte vill/kan skruva.

Men som vanligt, vid alla garantiärenden kontaktar man företaget för returförfrågan och eventuell fraktsedel.

System: i7 4790k | Asus Maximus VII Hero Z97 | 16GB Adata Red | MSI GTX 1070 | Noctua NH-U12S | Lagring SSD: Samsung 850 Pro 256GB, Samsung 850 EVO 1TB, 2x Crucial MX100 512GB | HDD: >20TB | NZXT H440W | EVGA Supernova G2 750W | 32" Philips BDM3270QP | 27" Dell U2713HM | SteelSeries Apex M800 | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech Z-623 | Windows 10 Eng |