datorköp på inet.

Permalänk

datorköp på inet.

Hallå!
Nu är det så att jag tänkte beställa en ny dator och har valt delar från inet och plockat med byggnation i paketet.

Då ska jag få minst 2 års garanti om jag fattar det rätt?

Men om något skulle gå sönder hur går man tillväga för att få det nytt, t ex om bara proccesorn går sönder måste man skicka proccessorn till de företaget som har gjort den eller kan man skicka in hela datorn till inet?

jag tänkte också höra vad ni tycker om deras support när era produkter har gått sönder, för jag har läst mycket bra saker om inet.se men då jag tror att det mesta positiva har kommit från personer som inte har behövt lämmna tillbaka sina produkter så jag ber er som har tvingats lämmna tillbaka produkter skriva era åsikter och berätta gärna om just DIN upplevelse! För det lilla negativa man har sett har alla fall handlat om byten, trasiga produkter mm.

Tack på förhand //AL

Permalänk
Medlem

Under de 2 åren du har garanti hos inet ska du skicka in till dom.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk

hela datorn?

Permalänk
Medlem

Köper du en komplett dator byggd av dem och den går sönder så skickar du in datorn till dem under garantitiden och de betalar frakten om det går på garantin.

Rasar exempelvis en hårddisk kan du säkert bara få skicka in den, men det är sånt man tar med supporten.

Nöjda kunder är tysta.
Missnöjda kunder klagar.
Med tanke på antal klagomål och egna erfarenheter av dem,
skulle jag påstå att de tillhör en av de bästa större nätbutikerna i dagsläget.
Sista året har de accelererat försäljningsmässigt och har ordentlig medvind, speciellt sedan datorbutiken kursade och
de flesta började handla av dem istället.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Köper du en komplett dator byggd av dem och den går sönder så skickar du in datorn till dem under garantitiden och de betalar frakten om det går på garantin.

Rasar exempelvis en hårddisk kan du säkert bara få skicka in den, men det är sånt man tar med supporten.

Nöjda kunder är tysta.
Missnöjda kunder klagar.
Med tanke på antal klagomål och egna erfarenheter av dem,
skulle jag påstå att de tillhör en av de bästa större nätbutikerna i dagsläget.
Sista året har de accelererat försäljningsmässigt och har ordentlig medvind, speciellt sedan datorbutiken kursade och
de flesta började handla av dem istället.

tack så mycket för svar !:), men hur menar du med "och de betalar frakten om det går på garantin" + att kan jag bli tvungena att skicka in bara t ex hårddisken eller kan jag välja att skicka in hela datorn vilket jag hellre gör?

Permalänk
Medlem

Om något går sönder som täcks av lämnad garanti så skall du inte betala någon fraktkostnad.
Alltså om du tappar datorn i trappen eller katten pissar i lådan går det inte på garantin och då betalar inte inet.

Köper du en komplett dator har du rätt att skicka in den också.
Ofta väljer man en färdigbyggd för att man inte vill/kan skruva.

Men som vanligt, vid alla garantiärenden kontaktar man företaget för returförfrågan och eventuell fraktsedel.