Permalänk
Avstängd

Behöver hjälp om linser

Hej. Jag har använt 30 dagars linser den senaste tiden. Men tycker det är onödigt då jag ej använder dom så ofta. Så jag undrar kan du ha linserna kanske 5 dar vänta 15 dar ha dom 5 dar vänta 15 dar ha dom 5 dar till? eller kan dom bara vara i 30 dar efter du har brytit förpackningen? Sen om endagars linser. Så sa min optiker att jag måste ner till dom och testa nya linser. måste man verkligen det? Låter lite onödigt då dom vet allt om mina ögon redan.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Re: Behöver hjälp om linser

Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
Hej. Jag har använt 30 dagars linser den senaste tiden. Men tycker det är onödigt då jag ej använder dom så ofta. Så jag undrar kan du ha linserna kanske 5 dar vänta 15 dar ha dom 5 dar vänta 15 dar ha dom 5 dar till? eller kan dom bara vara i 30 dar efter du har brytit förpackningen? Sen om endagars linser. Så sa min optiker att jag måste ner till dom och testa nya linser. måste man verkligen det? Låter lite onödigt då dom vet allt om mina ögon redan.

inga problem att dela upp användningen, så har jag gjort i 10år, jag byter månadslinserna efter ca 2 månader, jag känner när de börjar bli sämre. Jag har inte linser när jag jobbar, utan bara på fritiden (inte jämt då heller).

Permalänk
Avstängd

Ok. Men om jag säger så här. OM jag har dom liggandes några dagars mellanrum kan jag använda dom sen 30 dar allt som allt? alltså om man räknar bort dagarna som dom ligger?

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk

Jag fick det förklarat att det gick av min optiker förut att det gick att göra så som du vill.
Dvs att du kan räkna bort de dagarna på de 30 dagarna som de bara ligger i vätskan och gottar sig.

Permalänk

Va ? ne , min optiker sa att man inte ska ha linserna mer än 30 dagar oavsett hur mycket man har använt dem. När man väl öppnat förpackningen är det 30 dagar som gäller.

Tycker själv att linser tål enormt mycket
Hade i linserna på nyår vilket resulterade i att de hamnade på skrivbordet liggandes utanför linsetuiet! Vaknade dagen efter och såg att de var snustorra och stela som bara den! slängde i dem i linsvätskan och nästa dag var de normala igen och körde med dem månaden ut ^^

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem

Jag har också använt linser betydligt längre än dom 30 dagarna som optikern säger. Jag märker klart och tydligt när dom börjar bli dåliga och det är dags att byta. Det var när jag hade månadslinser som jag tog ut varje dag. Provade månadslinser som man kunde ha i dygnet runt. Dom kunde jag ha i kanske 20 dagar innan dom började irritera så mycket att jag var tvungen att byta. Ska beställa hem nya sådana när jag får pengar över och prova att ta ut dom kanske var femte dag eller nåt.