Måste hylla Corsair support

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mitt i riket
Registrerad
Dec 2006

Måste hylla Corsair support

Jag köpte precis ett Gigabyte GA-MA790X-UD3P och skulle sätta i ett par två år gamla Corsair Dominator 8500 DDR2 (TWIN2X4096-8500C5D) ver. 1.1. Minnena började krångla från början, kunde bara sätte dem i två av mina fyra slotar och gick inte köra dem i mer än 800Mhz med skittimings. (Står att de är kompatibla med moderkortet och processorn på Gigabytes hemsida).

Skickade mail till både Corsair och Gigabytes support. Corsair sade från början att de trodde att det var fel på minneskontrollen och Gibabyte bad mig ändra inställningar i BIOS. Har mailat fram och tillbaka med Gigabyte (hade redan provat så gott som alla möjliga inställningar) och mailandet är ej ännu avslutat.

Skrev till Corsair att jag skulle avsluta mailandet med Gigabyte och hoppades komma fram till en lösning (och helt utesluta att det var fel på minnena), innan jag bad om RMA-nummer (de föreslog att byta ut minnena från början, trots att de inte trodde att det var fel på dem).

Nu fick jag ett mail av Corsair där de begärde att jag skickade in minnena till dem, så att de kunde byta ut dem till en senare version, så att jag kunde utesluta att det var fel på dem och konstatera att det, Gigabytes "Memory Support List" till trots, handlade om kompatibilitetsproblem.

Är detta vad man kan vänta sig från Corsair så kommer jag banne mig köpa så mycket jag kan av deras produkter!

Antec Twelve Hundred - 7st 120mm, 1st 200 mm fläktar | Corsair CMPSU-620HX 620W | ASUS M4A89GTD-PRO/USB3 | AMD Phenom II 965BE 3,4Ghz - Corsair H50 | 2x2GB Corsair DOMINATOR 1600MHz - Dominator Airflow Fan | PowerColor Radeon HD5850 - Scythe Musashi - BenQ G2412HD | 2x 500GB Seagate Barracuda 7200.12 RAID0 | ASUS Xonar DX | Logitech Z-5500 | Sennheiser HD555 | Logitech MX510 | Logitech G15 V1

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2005

haft mycket med dom att göra och är inte forvånad. Corsair har helt enkel vettiga folk på supporten men framför allt bryr dom sig om sina kunder.

Der Steppenwolf

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2006

Kul att höra att det gick bra och att Corsair erbjuder att skicka nya minnen.

CPU: i7 930 @ 3.8Ghz, Kylare: H50, Moderkort: P6X58D premium, Minne: Corsair Dominator 6GB 1600Mhz, GPU: EVGA GTX470, PSU: Corsair HX850, Hårddisk: Intel M25-X G2 80GB + 1TB, Ljudkort: X-Fi Titanium Fatal1ty Pro
CPU-Z: http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1247537

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mitt i riket
Registrerad
Dec 2006

Men att de byter ut minnena till nyare versioner utan att tro att det är fel på dem, bara för att jag med säkerhet ska kunna utesluta att det är fel på dem. Det är ju egentligen inte vettigt. De måste bara vara sjukt måna om sina kunder.

Antec Twelve Hundred - 7st 120mm, 1st 200 mm fläktar | Corsair CMPSU-620HX 620W | ASUS M4A89GTD-PRO/USB3 | AMD Phenom II 965BE 3,4Ghz - Corsair H50 | 2x2GB Corsair DOMINATOR 1600MHz - Dominator Airflow Fan | PowerColor Radeon HD5850 - Scythe Musashi - BenQ G2412HD | 2x 500GB Seagate Barracuda 7200.12 RAID0 | ASUS Xonar DX | Logitech Z-5500 | Sennheiser HD555 | Logitech MX510 | Logitech G15 V1

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Katja_88
Men att de byter ut minnena till nyare versioner utan att tro att det är fel på dem, bara för att jag med säkerhet ska kunna utesluta att det är fel på dem. Det är ju egentligen inte vettigt. De måste bara vara sjukt måna om sina kunder.

Ibland blir det så vet du. På den tiden då X2 3800 var på modet hade jag en biostar moderkort och minna OCZ minnen lirade inte alls.
Efter en mail till biostar support där jag frågade om vad jag kunde göra, får jag nästföljande dag ny BIOS fil från dom som löste mina problem...:-)
Bara tacka och bocka.

Der Steppenwolf

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Stockholm såklart!:)
Registrerad
Maj 2009

Till allt det ovan skrivna.:) Underbart Corsair har definitivt vunnit en kund hos mig :D:D om supporten är så här vettig (= de försöker inte glida ifrån sitt ansvar via KKL etc. utan är en *wow inte ofta man säger detta* ;):D seriös säljare kort och gott.:):)

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kovland, Sundsvall
Registrerad
Sep 2008

Fick hem ett nytt 750tx igår efter att fläkten på mitt börjat låta

var mer än ett år sen det köptes så blev 350 i frakt för mig dock. 750tx har uppdaterats btw, nyare design fast ett mindre snyggt utlopp för kablarna :/, bara ett hål med buntband alldeles utanför.

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Jan 2008

Corsair <3
Jag kontaktade Corsair en dag förra veckan och frågade efter måtten på H50 skruvarna, det blev att dom skickade 4 gratis