Bakade ett 8800GTS lite för länge

Permalänk
Medlem

Bakade ett 8800GTS lite för länge

Hej allihopa. Skulle hjälpa min bror för nån dag sen med hans 8800GTS och hade tidigare läst att man kunde baka grafikkortet om det var trasigt. Hade innan provkört det i andra datorer men det funkade inte utan visade bara massa artefakter och var oanvändbart. Strippade kortet och la det i en form för bakning på 200 grader i 10 min. Dock råkade vi båda fastna framför tvn och det blev istället 25 min. Kortet ser fortfarande bra ut rent visuellt men vågar jag stoppa in det i datorn igen och finns det någon chans att det fortfarande funkar?

Mvh Johan

Visa signatur

Asus P6T Deluxe V2 | i7 920 | PowerColor 5870 | Corsair 6Gb DDR3 1333mhz | Corsair 850W | Corsair Force 120 GB | 2xWD CB 640 GB | Obsidian 700D

Permalänk
Medlem

200 grader ? verkar galet

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem
Permalänk

baka elektronikdelar ??? du vet vermodligen inte alls varför den är trasig, så att även *om* värme skulle kunna laga det ena eller andra felet, så finns det vermodligen saker som helt enkelt inte går att laga (på det sättet).

nåja, hur som helst, du kommer att se om den fungerar eller ej om du starter upp datorn, typ får du en bild eller ej. fungerar den biten, så har den överlevd. men jag tvivlar på att om den var trasig innan, att det skulle bli bättre efter....

bättre du är en snäll bror och köper ett modernt billigt kort istället (om din bror inte har råd)

Visa signatur

--------------------------

Permalänk
Avstängd

Testa och se om kortet funkar

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag vågar. Finns det någon risk att man sabbar andra komponenter? Annars får det gå till återvinningen.

Visa signatur

Asus P6T Deluxe V2 | i7 920 | PowerColor 5870 | Corsair 6Gb DDR3 1333mhz | Corsair 850W | Corsair Force 120 GB | 2xWD CB 640 GB | Obsidian 700D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knaxiz
Vet inte om jag vågar. Finns det någon risk att man sabbar andra komponenter? Annars får det gå till återvinningen.

Ser faktiskt ingen anledning till att det skulle kunna paja andra komponenter, låter mycket konstigt. Som om man skulle sätta i en paj hårddisk och så pajar den resten av datorn... njäää skulle inte tro det va

(nätagg är en helt annan sak btw)

Permalänk
Medlem

Då slänger vi in det!

Visa signatur

Asus P6T Deluxe V2 | i7 920 | PowerColor 5870 | Corsair 6Gb DDR3 1333mhz | Corsair 850W | Corsair Force 120 GB | 2xWD CB 640 GB | Obsidian 700D

Permalänk

Och så glömmer vi inte att berätta hur det gick

Visa signatur

ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 5 3600 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G | Corsair HX 750W 80+ | Noctua NH-U12A | Fractal Define R5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knaxiz
Då slänger vi in det!

Lycka till!

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Avstängd

Väntar med spänning!

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

update? bilder information

Visa signatur

Min är störst för jag kör BMW!

Permalänk

ska bli intressant att höra

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Tyvär en fail, fläkten verkar snurra men nu får vi ingen bild alls. Var aningen hoppfull men 25 min kanske var lite för länge, det luktade gott iaf. Vi får nog beställa ett nytt kort.

Visa signatur

Asus P6T Deluxe V2 | i7 920 | PowerColor 5870 | Corsair 6Gb DDR3 1333mhz | Corsair 850W | Corsair Force 120 GB | 2xWD CB 640 GB | Obsidian 700D

Permalänk
Medlem

R.I.P 8800GTS =(

Permalänk
Medlem

Kanske gör riktigt kremering senare

Visa signatur

Asus P6T Deluxe V2 | i7 920 | PowerColor 5870 | Corsair 6Gb DDR3 1333mhz | Corsair 850W | Corsair Force 120 GB | 2xWD CB 640 GB | Obsidian 700D