Den stora citat- & ordspråkstråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MIFFo_BEast
Kom ihåg den bästa nu
Jobbigt att föda barn? testa spela cs när det laggar!

Bah, mesar är alla ni som klagar på laggigt CS.
Värst av allt är att spela DotA mot några p12-spanjorer som _vägrar_ snacka engelska och bara förväntar sig att allmänna chatten är till för att tala om senaste fotbollsmatchen.
Det är bara under DotA min rasistiska sida kommer fram till ytan.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Citat:

Bättre hålla mun och verka dum, än att öppna den och undanröja alla tvivel.

Klassiskt!

Permalänk
Medlem

Det löser sig sa han som sket i vasken - min tolkning är att det löser sig även om man har gjort något dumt.

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk

Anything that can go wrong will go wrong. - Murphys law

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Medlem

Stor snopp är liten tröst i fattigt hem.

Visa signatur

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.

Permalänk
Medlem

Alltid den som frågar (?)

Alla goda ting är o 3.

Visa signatur

Mitt andra jag:
Gigabyte 890GX/SB850 - Phenom II X4 955BE - Corsair 4GB 1600MHz - PowerColor HD5850 PCS+ - Samsung F3 500GB
FD Define R2 - FD Newton R2 650W - BenQ G2222 LED 1080p - Logitech MX518 - Logitech UltraX

Permalänk
Medlem

Alla goda ting är goda.
Rätt fram är fram rätt.
Ingenstans mår man så illa på fyllan som i Herrljunga.
Vad? Jag? Hur? Där? Ska jag peka? Vadå karamelldansen?
Hur jag än vänder mig har jag rumpan bak, jag önskar den satt fram ibland.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

"He who gives up freedom for safety deserves neither" - Benjamin Franklin

You know what they say: “You can't teach a gay dog straight tricks.” – Southpark

“i was to young to understand that it was wrong, now im older and understand that it isnt wrong” - Peter Sunde (talesman TPB)

"it takes two to lie, one to lie and one to listen" – homer

"The true beauty of the internet is that the establishment has been losing control because of this free flow of information. We must protect the internet at all times, as it is truly our savior right now." / Zeitgeist Addendum.

”In a time of deciet telling the truth is a revolutionary act” – George Orwell

“Those who vote decides nothing. Those who count the votes decide everything” – Josef Stalin

“Dela med dig av dina erfarenheter. Det är ett sätt att bli odödlig på.” - Dalai Lama

”Experience is what you get when you didn’t get what you wanted” – Randy Pausch (dying professor lecture)

“Politicians are like diapers. They both need changing regularly and for the same reason.” - hackthissite.org

“Without evil there could be no good, so it must be good to be evil sometimes.” - ??

"It's your choice what you answer the question with, but please understand my point." - system_meltdown (hacker@hellboundhackers.org)

"Being able to review your own history is an essential part of becoming the "perfect being"" - Wesam Mikhail

Problems can not be solved by the same level of thinking that created them –Albert Einstein

Laughter opens the door to perception - george carlin

Om jag hade velat att du skulle förstå, så hade jag förklarat det bättre" - Rimus Kourie

Things come in pairs, in order to achieve happiness you have to experience sadness! - Wesam Mikhail

"People Live Their Lives Bound By What They Accept As Correct And True. That's How They Define “Reality”" - uchiha itachi

"Never memorize what you can look up in books." -Albert Einstein

"Since mass production requires mass consumption for ultimate success, industrialization has brought about a culture of consumption that has degraded human life. Advertising, being a major caliber weapon in the producer's arsenal, is thus a leading culprit of this degradation." - Benton (Marketing Theory page 78)

"It’s not that we no longer need information to initiate or to complete a transaction; rather, we will no longer need advertising to obtain that information. We will see the information we want, when we want it, from sources that we trust more than paid advertising. We will find out what we need to know, when we want to make a commercial transaction of any kind. ~" Eric Clemons (Marketing Theory)

"an educated person is someone who knows enough to know how ignorant he/she is" – Christofer hitchens

Visa signatur

Awesome stuff can be found @ www.demonshalo.com
follow us on twitter: www.twitter.com/demonshalo_com

Permalänk
Medlem

tänk på vad du säger så du inte säger vad du tänker....

Visa signatur

Tänk på vad du säger, så du inte säger va du tänker!
Gigabtye Aorus 17x, i9-11980hk, 64GB ram, RTX 3080 16GB, Kc3000 2TB x2 Raid0, 17" FHD
Gigabyte Auros PRO Z690, 64GB DDR5 Dominator, 2x KC-3000 2TB Raid-0, Intel I9 12900KS, Corsair iCUE H170i ELITE LCD, Gigabyte RTX 4090 OC, be quiet! Straight Power 11 Platinum 1200W, 3 st Asus VG27A 2K 27", Win 11 PRO, mm, mm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

"De e inte en jävel som kommer tacka en" - Farfar.

Lol. Den har man hört nån gång

Läste en bok av Sol Stein (författare, editor, utgivare eller så) skrev om hur inte skriva.
Han uttryckte en del personliga åsikter och reflektioner. En, som jag gillade och har dragit två gånger på swec redan (hoppas ni har kort minne) men som ändå platsar här är:

"Mankind isn't nice, though some people are."

Ju mer jag tänker över det desto mer sant blir det.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuttokova:

Den som gapar efter galen fågel ser inte skogen för alla ben!

Den som bäddar välter ofta liten tuva, om och om igen!

Mick Tålbot - NileCity

"Nu vet jag inte riktigt vilket foto jag ska stå på... Helsingland."
"Jag anar ugglor i fårkläder."

"Krig och klassisk hungersnöd, eller fred där den tjocke bränner bröd.
Det blir gott klirr i kassan på den tredje människans död."

-Lasse Fabel - Fuffens och billigt falskspel (med Promoe)
Lite tagen ur sitt sammanhang, men kommer från en låt som handlar om västländers utsugning av tredje världen, det är min tolkning i alla fall.

"Folk tittar så konstigt på en ibland... När man går i en affär, och så frågar dom: Kan jag hjälpa till med något? Och så svarar man: Ja... Jag skulle vilja byta kön...."
-Henrik Elmer, Sthlm live (kolla youtube, skum kille:P)

EDIT: kom på en till, men är inte helt säker på exakt hur den var. hittade på wikiqoute:
"Det enda som hindrar min inlärning är min utbildning."
-Albert Einstein

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem

"So many people live within unhappy circumstances and yet will not take the initiative to change their situation because they are conditioned to a life of security, conformity, and conservatism, all of which may appear to give one peace of mind, but in reality nothing is more dangerous to the adventurous spirit within a man than a secure future. The very basic core of a man's living spirit is his passion for adventure. The joy of life comes from our encounters with new experiences, and hence there is no greater joy than to have an endlessly changing horizon, for each day to have a new and different sun."
— Chris McCandless

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Avstängd

Någon som vet varifrån ordet "loppmarknad" kommer ifrån?:) (Orkade inte starta någon ny tråd *spara på serverutrymme:)*)...^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk

Kompis död under DotA-match;

"Varfaaan kan man inte komma ut någon gång!?!"
- Det skulle du verkligen behöva göra Johan.

Permalänk
Medlem

Var trevlig det smittar.
På ett tåg i danmark. Det var iofs på danska, men jag eftersom jag ej kan språket så bra så memorerade jag det på svenska. Detta borde alla tänka på ibland.

Visa signatur

O o
/¯¯/_o___o___o___o____o__
\__\¯¯o¯¯¯o¯¯¯¯¯¯o¯¯¯¯¯¯o I'M FIREIN MY LAZER!

Permalänk
Medlem

Längesen med citat i tråden nu, kör nu grabbar.
Jag kan ta ett till:

If God is in your boat, it dosen't mean you will not face any stor. It only means that no storm will sink your boat.

Visa signatur

Mitt andra jag:
Gigabyte 890GX/SB850 - Phenom II X4 955BE - Corsair 4GB 1600MHz - PowerColor HD5850 PCS+ - Samsung F3 500GB
FD Define R2 - FD Newton R2 650W - BenQ G2222 LED 1080p - Logitech MX518 - Logitech UltraX

Permalänk
Medlem

"Det är inte svårt att skita med röven full."

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

"Sex är det roligaste jag varit med om utan att skratta" - Woody Allen

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?

Permalänk
Medlem

"Has anyone really been far as decided to use even go want to do look more like?"

Hur många gånger jag läser den så förstår jag ändå inte :S

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

"chansa alltid du har allt att vinna och inget att förlora"

"livet blir inte bättre än du gör det, så gör det du vill utan att någon stoppar dig"

Permalänk
Medlem

"Den som inte vill ha sina idéer förlöjligade borde inte ha så löjliga idéer."

Permalänk

"Även den starkaste måste ta i när han skiter"
Ganska kass men kommer inte på nån

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk

håll dina vänner nära,men dina fiender ännu närmre.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

"Religion är ett opium för folket."
-Karl Marx
Precis som så mycket annat som inte är narkotikaklassat.

Sture d.y. som han kallar sig, (från musikgruppen Svenska Akademien):
"Jag slår upp tidningen och förvånas av min oförmåga att förstå dem som skriver den."
En kan lätt känna igen sig där. I alla fall när man läser ledarsidan.

Bush kan ju få till sköna citat också:
"My trip to Asia begins here in Japan for an important reason. It begins here because for a century and a half now, America and Japan have formed one of the great and enduring alliances of modern times. From that alliance has come an era of peace in the Pacific."

Likaså killinggänget:
"Jag kommer ju bara dit för att få dôppa. Kan betala för't om det är så." -Jan Banan, Torsk på Tallinn

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem

"It has been said that time heals all wounds.
I do not agree. The wounds remain.
In time, the mind, protecting its sanity, covers them with scar tissue, and the pain lessens, but it is never gone."

Rose Kennedy

Visa signatur

"The ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do."
Steve Jobs

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shimonu:

Läste en under en religionslektion i gymnasiet.

Något i stil med "Det är lätt att se flisor hos andra fastän man själv har en balk i ögat". Poängen är väl att det är väldigt lätt att peka och nämna småfel hos andra fastän man själv är långt ifrån felfri.

Kör dom med den fortfarande?:O Segt att de inte byter ut till något som inte 100 generationer har läst innan. Men i alla fall...

Man ska inte gå över ån efter vatten = exempel på onödigt arbete på den tiden då åvattnet gick att dricka. Att gå över ån efter vatten innebär att man utför ett arbete på ett onödigt omständligt sätt, eller gör något som inte behöver göras.

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!