lite bilder på min tegelsten aka bärbar

Permalänk

lite bilder på min tegelsten aka bärbar

Har en gammal laptop.
Spec kan jag inte men troligen rätt lågt typ 66-100mhz 2mb ram och 20mb hdd kanske.
Inte orkat googla efter troligen spec.
Batteriet är nog dött fast kanske går att få liv i det genom att shocka?
startar med nätadaptern i

Har en passande väska med.

Diskettstation och batteri går enkelt att ta bort (tryck och de lossnar)
Nätverkskort
en liten spricka i skalet ca 3cm
LPT, COM, VGA ut, PS/2 kortplats
så några bilder..

Röj funkar utmärkt!

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Ooooh, min pappa slängde sin söndriga ThinkPad 700C här om dan, den var ungefär likadan
Mycket barndomsminnen med Win 3.1

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Det var inte äns så länge sen.... Ungefär samma tidsavstånd mellan 3.11 och xp som mellan xp och 7...

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk

Nja ligger visslingen på gränsen om den ska ligga i retro avdelningen.
Visst jag har haft en äldre bärbar jag fick från skolan. erhm släpbar.

Dock gillar jag hur lätt man kan byta komponenter i denna. i en ny bärbar är det en vetenskap att bara gissa sig till hur man får bort skärmen som döljer ett par skruvar till tangentbordet som döljer skruvarna till hårddisken osv osv. sen att man har en påse med skruv över när man satt ihop allt igen är väl success

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

På min Dell är det väldigt lätt att avlägsna tangentbord. Även hårddiskar och RAM-minnnen brukar vara lätt att byta på bärbara datorer.

Vad är det för sunk du kommer i kontakt med?

Permalänk

Jag vet inte vad det är för skit men har varit inne i ett par bärbara och en jäklans massa skruvande att få bort sakerna

Tog sin lilla stund att gräva sig in i syrrans dator och rengöra tangentbordet och pekplattan då hennes polare spillt lite drycker på den

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Hedersmedlem

Kolla upp hur stor disk, hur mycket minne etc den har, vi är nyfikna. 450MC kan vara lite olika saker. Google gissar på allt ifrån en SX-25 till en DX-66, men 100 är uteslutet. Diskar runt 93-94 låg dock närmare 100-250 MB än 20, även på en laptop.

Var försiktig med batteriet, jag hade nog först kollat Ebay efter ett fungerande innan jag började chocka och ha mig.

Visa signatur

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.
"-Pappa, pappa, idag firade vi födelsedag och hela dagis fick gå på McDonalds. - Vems födelsedag då? - En farbror som hette Lenin."

Permalänk
Medlem

Kanske står på någon av bilderna , men vad väger badboyn?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Har batteriet lagt av så har det nog det. är det li-ion vilket säkert var även på den tiden så är det ju färskvara så dom dör för eller senare oavset. NICD därimot kan man väcka till liv om den får stå ett tag i laddaren så brukar laddarens underhållsladdning väcka dom. Kan ta några dagar dock. Kappaciteten är ju igen garanti att den blir bra dock. NIMH är bara glömma om det tappat all spänning då kan cellerna pilvända och skit.

Oavset vet man väl vad det är och inga nya ack finns så KAN man löda dit nya även li-ion bara dom är av rätt specifikationer så. Men är man inte säker så ska man inte leka med li-ion då det är risk för brandfara

Men är det NICD eller någon sådan skit så är dtt rätt lätt att byta. Inte lika farliga att leka med som li-ion.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Jag tog bort några inlägg som hörde hemma i skänkesavdelningen i Marknad.