Opera når 100 miljoner användare

Permalänk
Melding Plague

Opera når 100 miljoner användare

Den norska webbläsaren Opera kan numera räkna in 100 miljoner användare – jämt fördelat mellan mobila enheter och persondatorer.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kul att höra att det går bra för dom. Men det har smugit sig in ett fel 10.51 ska det vara.

Permalänk

Jag använder både FF och Opera. Den sistnämda känns betydligt rappare.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Opera, det enda rätta hos mig.

Militant Opera användare...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Opera Mini kom dessutom precis ut till iPhone! Fungerar ASBRA! Sjukt mycket snabbare än Safari.

Permalänk
Medlem

Precis, lägg till att Opera mini nu finns till iPhone

http://www.macrumors.com/2010/04/12/opera-mini-approved-for-i...

Permalänk
Medlem

Kan någon förklara vad webbläsar företagen tjänar pengar på?

Permalänk
Medlem

Opera är en riktigt bra webbläsare! Men vad det faller på är att det saknar stöd för plugins.

Permalänk

@Yarre_k
Webbläsarföretagen får några ören per sökning som användarna gör genom webbläsaren.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
Opera Mini kom dessutom precis ut till iPhone! Fungerar ASBRA! Sjukt mycket snabbare än Safari.

Tack för tipset, blir att testa nu ^^

Permalänk

Kört med Opera i 5 år nu :>

Visa signatur

Cpu: E6600 - RAM: Corsair 4GB Grafikkort: 9800GTX+ Moderkort: Asus Striker Extreme
MSI GX740

Permalänk
Medlem

Har använt Opera i måååånga år nu (10+) och det blir bara bättre och bättre.
Nya v10.5x är ruggigt trevligt även om det är lite buggigt fortforande under linux men det börjar arta sig.

Är man våghalsig är det bara att köra senaste snapshoten.. http://my.opera.com/desktopteam/blog/

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Inaktiv

fyf*n för opera 10.xx tacka vettja chrome och firefox

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dj christian
fyf*n för opera 10.xx tacka vettja chrome och firefox

Fy fan för Chrome of FF Har kört med Opera i 6 år nu tror jag.

SeaMonkey är mycket mysigare än FF, K-Melon också

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

Det Opera faller på är som sagt stödet för addons. Och nu när Chrome har kommit och dessutom har stöd för addons så ser jag ingen mening i att köra Opera.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sir. Haxalot
Opera är en riktigt bra webbläsare! Men vad det faller på är att det saknar stöd för plugins.

Du syftar på plugins som greasemonkey och downthemall?
Mja, utbudet är avancerat och inte riktigt komplett, men de allra flesta finns där från början. Övriga finns som widgets, men håller oftast inte samma kvalité, samt att det är ont om officiella sådana.

Annars, om du syftar på exemeplvis flash-plugin så finns det från start.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

innehåller standard opera (10.51) en bittorrent klient?

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drbrain
Har använt Opera i måååånga år nu (10+) och det blir bara bättre och bättre.
Nya v10.5x är ruggigt trevligt även om det är lite buggigt fortforande under linux men det börjar arta sig.

Är man våghalsig är det bara att köra senaste snapshoten.. http://my.opera.com/desktopteam/blog/

Kan inte annat än håll med, använt det sen 5.xx tiden. Märkte faktiskt en ansenlig hastighetsförbättring vid senaste uppdateringen från 10.01 till 10.51, går ju tokfort!

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem

Har använt Opera den senaste veckan eller så och gillar att den är så snabb men den känns inte helt komplett, tycker FF och Chrome känns mer kompletta.

Opera fungerar t.ex. inte som den ska på facebook vilket dom andra två läsarna gör.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jake93
innehåller standard opera (10.51) en bittorrent klient?

Ja det har den gjort väldigt väldigt länge.
Glöm inte bort det extremt snygga (och genomskinliga) skalet man kan ladda ned till senaste opera!
Z1-Glass heter det.

Visa signatur

i5 750 @ 4.0 GHz | GTX 680 | 8 GB Corsair Vengence CL9 | X25-M 80 GB SSD | Gigabyte GA-P55-UD3 | Fractal Design Newton 500W | Fractal Design R2 | BenQ XL 2410T 120hz

Permalänk
Medlem

De dagar då Firefox har en dålig dag och inte riktigt vill fungera som det ska då använder jag Opera, provade Chrome men det levde inte upp till standarden Opera satte.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Opera är så jäkla mycke bättre än FF och chrome! Avskyr båda två! Testade Opera av en slump samtidigt som jag körde IE8,FF,Chrome och inget hade nått att sätta imot när de kom till speed. Sen att Opera inte funkar med facebook är ju bara ett påhitt. Funkar hur bra som helst. Sen att facebook krånglar med alla webbläsare är ju en annan femma:S

//Opera Fanboy;)

Visa signatur

Stationär: Lian-Li O11 Dynamic XL ROG Certified - ASUS B-450 F Gaming - AMD Ryzen 2700X lätt OC - Fractal design S36 - G-SKILL 3200 @3400 CL 16 16Gig - MSI RTX 2080 GAMING X TRIO - Corsair 650W Mod - Lagring: S EVO 970 500GB S EVO 250GB INTEL 660 1TB S BARACUDA 2TB

Permalänk
Medlem

Någon här tyckte att det var synd att det inte finns många addons för opera. Det som är finurligt med just Opera är att det mesta redan finns inbyggt

Och jag tror att det blir en iphone i och med opera stödet. Bra gjort Apple.

edit: här kommer en bild som visar vilken stilig och funktionsduglig läsare opera är

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av astrob0y
edit: här kommer en bild som visar vilken stilig och funktionsduglig läsare opera är

Huh? Tycker du det där är stiligt? Jag tycker bara det ser hemskt ut. Tacka vet jag Chrome's layout.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elactos
Huh? Tycker du det där är stiligt? Jag tycker bara det ser hemskt ut. Tacka vet jag Chrome's layout.

Ja det tycker jag. Kan även nämna att fliken under adressraden enbart är synlig när adressraden är i användning. Fantastiskt för oss som gillar mycket sidyta
Chromes layout ser för övrigt ut som ett netscape reject projekt.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Avstängd

ja visste väll att när ja bytte från ff till opera skulle det göra skillnad. Haft problem med ff på sista tiden, blivigt segt som fan
sen var man ju tvungen att ändra lite i tollbarens för att få det bra, FF:s design är perfekt från installationen.

Permalänk

Och nu har Opera mini kommit till iPhone finns på Appstore för intresserade iPhone användare! Måste medge att den va mycket snabbare än Safari!

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk
Medlem

Circa 150 år sedan jag surfade med opera senast, känns som jag borde testa igen.
Antar att det finns en funktion vid installationen som låter en importera bokmärken från firefox/ie?

Något generallt att tänka på om man ska köra parallellt med firefox och ie(typ 95% fire fox 5% ie) och eventuellt crome så småningom?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ed76
Circa 150 år sedan jag surfade med opera senast, känns som jag borde testa igen.
Antar att det finns en funktion vid installationen som låter en importera bokmärken från firefox/ie?

Något generallt att tänka på om man ska köra parallellt med firefox och ie(typ 95% fire fox 5% ie) och eventuellt crome så småningom?

Det finns en funktion som låter dig importera bokmärken från firefox. dock tror jag att du måste spara dina ff bokmärken i ett html format först.

mitt tips är att det finns ett inbyggt adblock som måste skötas manuellt. detta kan kringgås genom att ändra på en .ini file (mer info hittar du här adblock till opera

det andra rådet är att aktivera mouse gesture och testa dig fram. du kommer vänja dig snabbt vid några riktigt roliga funktioner

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Opera, det enda rätta hos mig.

Militant Opera användare...

Samma här. Har använt opera från tiden den kostade (var väl använda pengar). Klart bästa browsern idag.

Synd bara att de inte gjort en server variant av M2 mail klienten. Den är överlägsen allt annat men det fungerar inte med IMAP då den inte stödjer sådant sätt att filtrera mail.

Ps: visa mig chrome eller FF när du har 150+ tabbar öppna så kan man börja jämföra med opera.