7950Gx2---->HD5770 Vilket grafikkort drar mest ström?

Permalänk

7950Gx2---->HD5770 Vilket grafikkort drar mest ström?

Hej alla!

Mitt älskade grafikkort 7950gx2 sedan 3 år tillbaka har gått sönder och jag har bestämt mig för att köpa ett HD5770 .

Nu till problemet; jag har ett nätaggregat på 375W, och de rekommenderar 450W. Det konstiga är att mitt gamla grafikkort drar mer ström än 5770 så jag undrar bara om det kommer att fungera med det gamla nätagget.
Eller är det något speciellt med de nya grafikkorten som jag borde ta med i beräkningen?
Det kanske bör tilläggas att nätagget och grafikkortet kom med datorn från början och klarar av 18A vid 12V.

Sedan en följdfråga, krävs det något speciellt av moderkortet för detta grafikkort?

Tack på förhand,

Rambos_hier

Permalänk

HD5770 drar mindre ström med mycket stor sannolikhet, är inget med de nya grafikkorten som du ska ta med i beräkningen. Så det är bara att köra på. Men får väl ändå rekommendera att köra ett starkare nätagg eller ett kvalitetsnätagg iaf, inte p.g.a. bytet utan mer allmänt då man inte vill ha ett som pajar

Permalänk

Okej!

Får väl byta ut det snart också då

Tack för den stora hjälpen!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambos_hier
Okej!

Får väl byta ut det snart också då

Tack för den stora hjälpen!

Du kan driva ett HD5770 på ett 300watts nätagg utan problem.

Ett 7950GX2 drar ca 60% mera ström än ett HD 5770

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AkUs
Du kan driva ett HD5770 på ett 300watts nätagg utan problem.

Ett 7950GX2 drar ca 60% mera ström än ett HD 5770

Jasså, otroligt att de har så hög minimistandard på nätaggen av ATI, måste vara för säkerhetens skull så att folk inte ringer och klagar
Men då tackar jag för mig och köper kortet imorn!