Tio år med SweClockers

Permalänk
Melding Plague

Tio år med SweClockers

SweClockers.com föddes som ett litet hobbyprojekt och har sedan dess växt till att bli Sveriges största webbtidning om datorer och hårdvara. Inför lanseringen av SweClockers 5.0 blickar vi tillbaka på tiden som gått.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

lol @ första

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit
lol @ första

Det var enklare tider då

Permalänk
Medlem

Good times.

Permalänk
Medlem

Verkligen häftigt att se hur hemsidan har utvecklats över tiden.

Visa signatur

CCNP R/S + SPCOR, NSE7 (emeritus)

Permalänk
Medlem

taggar inför sweclockers 5.0!!!

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Ah, vilka minnen.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Hedersmedlem

Vem var med och startade från början? Var det Andreas Dimestam och några fler eller någon annan?

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Ah.. Nostalgi...

Visa signatur

[Antec NINE HUNDRED] [Asus P5K Deluxe] [C2D E6600] [Scythe Ninja+] [Corsair 2Gb DDR2 PC6400] [Asus 8800GTS] [Asus 22" ws] [2x RAPTOR 150 @ RAID-0]

Permalänk
Medlem

Grattis
/cake

Permalänk
Medlem

Roligt att se. Kommer att bli en spännande torsdag!

Permalänk
Medlem

Jag kommer inte ihåg den blå tiden fastän jag registrerade mig 2003 och hade då lurkat i nåt år.

Permalänk
Medlem

Grattis SweClockers, min favorithårdvarusida!

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32GB DDR5-6000 | 4,5TB SSD | RTX 4070 12GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16GB DDR4-2933 | 1,5TB SSD | RTX 3070 8GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 24GB DDR4-2400 | 756GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Inaktiv

Grattis Sweclockers!

Jag var inte med ända från början men svaga minnen av Sweclockers v2 har jag kvar. Synd bara att mitt kontot försvann av (vad jag uppfattar var) inaktivitet någon gång vid 2006.

Permalänk

där ser man var snubben på "bäst i test" loggan kommer ifrån
ser fram emot den nya sidan, ska bli sjukt najs!

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Grattis Sweclockers.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk

Har starka minnen av version 3 där man kunde ladda ner filer och program, snurrade lite något år tills jag registrerade mig.

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Keeper of the Bamse

Åhhh gamla Gtek

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Store tid är det så länge nu!
Grattis
Kommer ihåg första gången jag kom in på denna sidan (tydligen var det v2 precis innan v3)

Sen började jag hänga här varje dag mot slutet av v3 och skaffa konto för inte så länge sen
Bästa sidan på nätet i mina ögon (trots alla fanboys och den sjunkande mognaden här)

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

Ville bara önska congratz! bra jobbat hela gänget

Permalänk
Medlem

Man glömmer ju aldrig "den blå tiden". Min ständiga fina Swec-blå-original musmatta ger mig flashbacks till Fop-32, Alpha PEP66, Orchid Righteous 3D... *klump i halsen* ;-D

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk

hahaha är ny här och har bara varit med om v4, men 1 och 2 var ju extremt fula (MEN EPIC RETRO)

Permalänk

Även om jag inte registrerade mig förän i år, så har jag minnen av några av de tidigare versionerna.
Ettan är höljd i dunkel och tvåan kommer jag bara ihåg pga "gubbarna" i övre hönet, jag var inte aktiv datorbyggare på den tiden så det var inte ofta jag var här.
Det var först i slutet av version tre som jag blev en aktiv lurkare och drömmarna om en egenbyggd dator såg dagens ljus.

Jag har haft stor nytta av den samlade kunskapen om datorbygge som finns här, genom åren. Tack för det!

Ser fram emot version 5 med förväntan.
Lycka till!

Visa signatur

"Keep burning your bridges as you like, but sooner or later you are going to find out that ash makes for a shitty support system"

Permalänk
Medlem

V2 var före min tid, men den var ju rätt fräsch ju tyckte jag

Kul att se att sajten fortfarande lever och frodas!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Jag minns inte ens första och andra designen, haha.

"Version 5 (2010–): SweClockers 5.0 släpps på torsdag. Då avslöjas alla nyheter."

Ni har ju redan avslöjat alla nya funktioner osv.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NidoKing
Man glömmer ju aldrig "den blå tiden". Min ständiga fina Swec-blå-original musmatta ger mig flashbacks till Fop-32, Alpha PEP66, Orchid Righteous 3D... *klump i halsen* ;-D

För att inte tala om värstingen FOP38!.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk

Har några minnen ifrån version 3. Ska bli kul att se 5an på torsdag

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

Har också minnen från 3an
Ser fram emot Torsdagen!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Hjälpsam

Inga porr eller wares länkar, tack! det var tydligen hårda bud redan från början.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Blue time - good time