Permalänk

Skumt studiebidrag? :S

Kom att tänka på att jag inte fått ett enda studiebidrag än denna terminen. (Bor hemma, och har pengar kvar sen jag jobbade så har inte riktigt tänkt på det).
Loggade in på csn och kollade. Står såhär under utbetalningar:

(Veckor med studiemedel. Vecka 3-16 - 9,436kr. Datum * (inte bestämt) *Planerad*.
Vecka 17-18 - 1,348kr. Datum: 23/04-10 * Planerad*)

När fan kommer mina 9,5k?? Står ju planerad så ska ju komma, men fattar inte varför de inte har betalt ut den i vanlig tid?

Permalänk
Medlem

glömt lämna studieförsäkran kanske? Eller att inte kursföreståndaren har lämnat in alla papper till csn. Något avv detta skulle jag tro.

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk

Ta och ring csn genast, jag själv hade glömt att skicka in studieförsäkran och fick heller inga pengar en gång. Det enda jag fick var ett brev där det stod att jag inte skulle kunna få några pengar för att de ej hade mottagit min studieförsäkran, när jag sedan kompletterade min studieförsäkran med ett brev, så fick jag som svar att csn som regel inte omprövar några beslut.
Så det blev för min del att ha en halv termin utan pengar.

*edit*
Det låter lite konstigt att det står att pengar ska komma, vilket väl annars inte borde vara beslutat. Men det är nog bäst att ringa ändå.

Mitt problem inträffade innan csn fick en sådan bra webbtjänst.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

logga in via e-leg rekommenderas å bara klicka lämna studieförsäkran, du fixa ju allt där........

hur som helst kan jag behöva dom där pengarna bättre än dig.

Permalänk

Verkade som att det var "studieförsäkran" (Vilket är småskumt. Kan inte minnas att jag gjorde annorlunda förra terminen).
Gjorde det iaf direkt via hemsidan nu och fick en bekräftelse. Vad händer då?
Kommer jag inte få pengarna för första veckorna (Nästan hela terminen)?? Det är ju helt sjukt i så fall?! Jag behöver dem.

Permalänk
Medlem

jo du kommer få pengarna, bara det står när kursen började via papper som skolan skickar in, så det skall nog inte vara någon fara.

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chobi
jo du kommer få pengarna, bara det står när kursen började via papper som skolan skickar in, så det skall nog inte vara någon fara.

Pew! Hoppas verkligen du har rätt.
Satt med hjärtat i halsen och förberedde en snara... Man tycker ju att de borde ha skickat någon form av brev eller mail om att skicka in/bekräfta försäkringsgöret?
Aja, hoppas verkligen du har rätt. Annars är det riktigt, riktigt surt..

Permalänk

Precis detta hände mig, jobbade samtidigt som jag studerade och märkte inte avsaknaden av pengar förrns i slutet på första terminen, så skickade in en ny studieförsäkran och vips så hade jag 10k på banken:)

Permalänk
Medlem

Edit: Gällde HT för mig, så hade inte blivit godkänd ännu, VT så har man ju redan skickat in för HT. Så allt finns i deras filer

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.