Apple uppdaterar Macbook Pro

Permalänk
Medlem

Hittar ingen HP Envy "som spöar skiten" ur en MBP, vilken version menar du? Dessutom sen när har HP Envy bättre skärm, hur vet du det eller ser du bara högre upplösning = bättre?

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=540248

Den enda punkten Envyn är sämre är batteritid, 7h vs 9h på MBP. Lätt värt för en quadcore.
Envys skärm verkar vara i klass med eller väldigt nära MBP färgmässigt. Men den är samtidigt fullhd så.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweSafe
Hade också sett usb 3.0, dock är det nog förstort ingrepp. Lär väll få byta ut chipsett om inte annat, vilket leder till nytt moderkort som leder till en helt ny MBP. Dröjer nog innan usb3 kommer ^

Om inte apple bestämmer sig för att USB 3 "hindrar utvecklingen" och stämmer microsoft eller kanske google för att ha kommit upp med en sån dum idé som usb 3.0 .

(ja, det står fel)

Visa signatur

Ny burk: 7600x, X670E-plus, RTX3080, 32GB DDR5, 2 TB NVMe, 8TB 3.5"
Pensionerad burk: x5650@3.5 GHz, GTX 670, 12 GB DDR3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x1zt
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=540248

Den enda punkten Envyn är sämre är batteritid, 7h vs 9h på MBP. Lätt värt för en quadcore.
Envys skärm verkar vara i klass med eller väldigt nära MBP färgmässigt. Men den är samtidigt fullhd så.

Så på min fråga vad det är som Envyn spöar skiten ur en MBP är vad? Envyn saknar saker som MBP:n har!

Edit: Vad får du batteritiden ifrån? Kanske med extrabatteriet!

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperA
Så på min fråga vad det är som Envyn spöar skiten ur en MBP är vad? Envyn saknar saker som MBP:n har!

Vad saknar Envyn?
Den är bättre på samtliga punkter förutom batteritid? Är batteritiden så viktigt finns det garanterat bättre burkar att köpa än en MBP.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x1zt
Vad saknar Envyn?
Den är bättre på samtliga punkter förutom batteritid? Är batteritiden så viktigt finns det garanterat bättre burkar att köpa än en MBP.

CD/DVD enhet, FireWire(? verkar det som), mikrofon(?) Digitalt ljud ut(? ser bara analogt) Hade Apple också skippat CD/DVD enhet (vilket dom gärna kunde gjort för mig) så hade dom fått bra med plats till att sätta in ännu mer goa grejer, den tar ju upp sjukt med plats!

Fortfarande har jag inte fått svar på vad Envyn spöar skiten ur en MBP på?

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Envy har dubbla processorkraften, mycket bättre grafikprestanda, E-SATA, USB 3.0. Samt mycket billigare då givetvis.
edit;
Digitalt ljud kan du ju plocka från HDMI kontakten.
Edit2;
7200RPM disk istället för 5400RPM.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x1zt

Envys skärm verkar vara i klass med eller väldigt nära MBP färgmässigt.

Verkar vara? Bästa argumentet någonsin!

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Essin
Verkar vara? Bästa argumentet någonsin!

Ja eftersom det inte finns några av de nya generationens MBP ute än så hur ska jag veta? Ingen har jämfört än.
Fog vet precis lika lite som jag och ändå han verkar tvärsäker på att MBP är mycket bättre så du kan ju lägga en förlöjligande kommentar på honom med då.

Edit2:
Dags att sova. GLHF I'm out!

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x1zt
Envy har dubbla processorkraften

Nej!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av x1zt
Digitalt ljud kan du ju plocka från HDMI kontakten.

Nice, då måste jag gå via min hemmabioreciever eller TV för att få digitalt ljud ut, sjukt omständigt!

Iaf, jag betalar gärna 2-3´000kr extra (som man ändå får tillbaka den dagen man säljer) för det en MBP är grym på än en Envy, hade du någonsin använt en MBP hade du nog förstått fördelarna lite mer med!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av x1zt
Ja eftersom det inte finns några av de nya generationens MBP ute än så hur ska jag veta? Ingen har jämfört än.

Leta upp en artikel där det påstås att nuvarande Envyn har bättre skärm än förra MBP:n så får du svaret!

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x1zt
Ja eftersom det inte finns några av de nya generationens MBP ute än så hur ska jag veta? Ingen har jämfört än.
Fog vet precis lika lite som jag och ändå han verkar tvärsäker på att MBP är mycket bättre så du kan ju lägga en förlöjligande kommentar på honom med då.

Edit2:
Dags att sova. GLHF I'm out!

Nya MBPs skäm kommer inte vara sämre än dagens MBPs skärmar, dvs väldigt bra! Kan du ens stöda argumentet att Envy har en skärm i närheten av dagens MBPs ens?

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

Kräver man extrem prestanda när man kör ett prestanda test kanske inte apples grejer är bäst men helheten tillsammans med osx gör att ett par år gammal macbook känns snabbare än en grym pc som när man haft på den några dygn går i sirap.

Men envyn ser fin ut och det skulle vara skönt om apple sket i inbygd optisk enhet då den tar både plats och väger, fyll den med batteri i stället.

Det som saknas på envyn (om jag förstår rätt) för att den skulle duga är.

* Batteritiden, klart det går att göra en liten lätt dator när man stoppar i ett utplattat ficklampsbatteri. De kan ju lika gärna skita i det när det är så kasst som det är på envyn. Man får nästan jämnföra den med en imac istället

* Tangentbordet är ej bakgrundsbelyst.

* Skärmen har inte samma "klipp" som i macbooken tyckte jag men jag har inte jämnfört sida vid sida men det verkar som andra i tråden tagit fram lite fakta om det. (För övrigt tror jag den nya upplösningen (1680 x 1050) som man kan välja till borde vara optimal för en 15" skärm). FullHD anser jag fungerar på 17" och uppåt.

* Touchpaden är magisk på macen men inget vidare på HPn.

*Inget osx

Ovanståeende leder såklart till att man måste ha virus program osv igång.

Vidare undrar jag om hur fläktarna går på HPn, Pc laptops har ju en ovana att låta som dammsugare vilket gör dom helt oanvändbara. Speciellt på föreläsningar, på tåget osv. Är det någon som har en Envy, hör man dom på en meters avstånd vid normalt användande?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperA
Nej!

Nice, då måste jag gå via min hemmabioreciever eller TV för att få digitalt ljud ut, sjukt omständigt!

Uh, hur tar du annars in det digitala ljudet om inte via en digital ingång?

Citat:

Prestanda / krona gällande vad? Syntetiska benchmarks? Touchpad-prestanda / krona? Den går då inte att jämföra med något i PC-världen, kanske värd 5000kr? 1 miljon? Riktigt bra skärm, hur mäter man prestandan på den? Kontrast? Enormt bra batteritid, bra prestanda / krona?

Så länge ingen skärm kommer i närheten av HPs LP3065 (som jag bara råkar ha och som dessutom agerar referens för många recensenter) så kan åtminstone inte jag klassa dem som bra. Inte ens Apples och Dells senaste 27" modeller slår den, trots nyare teknik.

Permalänk
Medlem

HP Envy 15" tycker jag mig läsa lider av väldiga värmeproblem, inte så konstigt kanske med tanke på hur mycket välpresterande komponenter de trängt in i det tunna chassit. Trots att de plockat bort dvdspelaren har datorn ett undermåttligt batteri som sällan vid normalt användande räcker över 1,5 timmar.

Apple stressar inte fram laptops med top of the line-prestanda som ser bra ut på pappret men som i sin tur innebär uppoffringar gällande laptops huvudsakliga funktion nämligen portabilitet (formfaktor och batteritid).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Uh, hur tar du annars in det digitala ljudet om inte via en digital ingång?

Öh vem har påstått att det inte skulle vara en digital ingång? Läs igen så sa han via HDMI och det är lixom inte den enda digitala ingången om du missat det?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Så länge ingen skärm kommer i närheten av HPs LP3065

Denna tråden handlar om bärbara datorer och skärmarna till dessa, vad har då en 30" med denna tråden att göra? Eller är du en av dom som tror att bara för att just den skärmen kanske är bra så måste alla HP:s skärmar vara bra? LP3065 må vara bra men det är ingen referens monitor, kanske jämförs med skärmar i samma upplösning/klass men det är en helt annan femma!

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Hur tänkte du nu? 16:10 är ett förhållande, så om du exempelvis har 16 pixlar på bredden har du 10 på höjden har du 16:10-förhållande B:H. Har du istället 16 pixlar på bredden och 9 på höjden har du 16:9 förhållande.

Om de inte skulle offrat pixlar på höjden, dvs ha 1200 pixlar på höjden, skulle vi istället ha 2133x1200 som upplösning. Jag ser ingen iMac med den upplösningen?

Menade att deras imac med 16:10 med tex upplösningen 1680x1050 har ersatts med 1920x1080, och att 24" som hade 1920x1080 har ersatts av en 27"(lika stor som 24 med bredare) som har upplösningen 2560 x 1440

så man behöver inte gå ner i upplösning bara för att man byter till 16:9.....

Visa signatur

Intel Core i5 750 - Gigabyte UD3a-p55 - 2x2gb Corsair XMS3 1333Mhz - Sapphire HD5850 1gb - 2x W.D. Raptor 74gb Raid 0 - Zalman HP-750w - Fractal Design Define r2 Titanium

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Så länge ingen skärm kommer i närheten av HPs LP3065 (som jag bara råkar ha och som dessutom agerar referens för många recensenter) så kan åtminstone inte jag klassa dem som bra. Inte ens Apples och Dells senaste 27" modeller slår den, trots nyare teknik. [/B]

Jag har också HP LP3065 och visst den har ingen input lag, den har en helt underbar upplösning iom att det är en 30'' men inte på ngt sätt är det en bra skärm i övrigt.

Finns inga inställningar annat än ljusstyrka.

Jag kör min MBP 13'' (Juni 09) parallellt med HP skärmen och MBP är väldigt mkt bättre. Låt gå för att HPn skulle behöva en riktig kalibrering för att mina foton skall se korrekta ut men min macs skärm är det bästa jag sett.

Driver föresten HP skärmen från min mac stundoms och kan tom lira wow på 2560x1600 på min gammla MBP, den nya sägs vara 80% snabbare, frågan är om det räcker gär själv valet och kvalet att köpa en ny MBP 13 till min 14 årige son men han kommer vilja spela mer än annat och jag vet inte om det är riktigt rätt.

Samtidigt är ju MBP den absolut bästa dator jag någnsin haft äran att använda vill ju gärna att grabben skall få en kanon dator i övrigt.

Osäker på hur bra 310M grafikkortet är, CPUn är helt ok, kör en i7 på min stationära men oftast kopplar jag in macen på min hp skärm och kör med den så långsam är den absolut inte även om min stationära i7 givetvis är snabbare.

Visa signatur

HP LP3065 | Samsung SyncMaster 2233 | Intel Core i7 920 | 12 GB PC3 12800 7-7-7-24 | GeForce GTX280 @ 640Mhz | ASUS P6T Deluxe X58 | Seasonic S12-600W | Antec P182 B | Logitech Z5500 | Logitech Mx518 | Logitech Ultra-X | SteelSeries | Ubuntu 9.10 | MacBook Pro 13 (2.53GHz, Juni-09) 10.6

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Proxim
HP Envy 15" tycker jag mig läsa lider av väldiga värmeproblem

Går ju inte komma ifrån att de har Mac me lidigt av till och från, framförallt då gpu:n blivit överhettad och börjat visa fina små regnbågar över hela skärmen. Tror senast va i Imac, nått liknande hände även i laptopsen.

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Uh, hur tar du annars in det digitala ljudet om inte via en digital ingång?

Köra optiskt? Min DAC tar iaf endast optiskt/USB, och USB kan ge mer jitter för vissa, alltså behöver dessa optiskt.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Beställt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Uh, hur tar du annars in det digitala ljudet om inte via en digital ingång?

Svårt att säga emot dig att digital är digital, men det finns mer digitala kontakter än HDMI

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Köra optiskt? Min DAC tar iaf endast optiskt/USB, och USB kan ge mer jitter för vissa, alltså behöver dessa optiskt.

TOSLinken är i allrahögsta grad digital, likaså SPDIF och HDMI (USB får väl också räknas som digital

Pratar vi ljudkvalite väljer jag HDMI i de fall då jag har en Blu-ray källa med 24bitars 192kHz ljud i lossless komprimering/raw på upp till 8 Mbps.

Optisk toslink (SPDIF har samma spec som Toslink) klarar 20 bitar i 48kHz
Numera upgraderad att klara högre hastigheter men tveksam till om det är speciellt spritt dock, troligt att du är bunden till orginalspecen.

Sedan om vi hör ngn skillnad mellan kvaliten är en helt annan debatt, som jag avböjer mig från att gå in på, helt klart spelar utrustningen en stor roll med.

Källa
wiki Blu-ray Bit rate
Wiki Toslink

Visa signatur

HP LP3065 | Samsung SyncMaster 2233 | Intel Core i7 920 | 12 GB PC3 12800 7-7-7-24 | GeForce GTX280 @ 640Mhz | ASUS P6T Deluxe X58 | Seasonic S12-600W | Antec P182 B | Logitech Z5500 | Logitech Mx518 | Logitech Ultra-X | SteelSeries | Ubuntu 9.10 | MacBook Pro 13 (2.53GHz, Juni-09) 10.6

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legio_74

TOSLinken är i allrahögsta grad digital, likaså SPDIF och HDMI (USB får väl också räknas som digital

Pratar vi ljudkvalite väljer jag HDMI i de fall då jag har en Blu-ray källa med 24bitars 192kHz ljud i lossless komprimering/raw på upp till 8 Mbps.

Optisk toslink (SPDIF har samma spec som Toslink) klarar 20 bitar i 48kHz
Numera upgraderad att klara högre hastigheter men tveksam till om det är speciellt spritt dock, troligt att du är bunden till orginalspecen.

Sedan om vi hör ngn skillnad mellan kvaliten är en helt annan debatt, som jag avböjer mig från att gå in på, helt klart spelar utrustningen en stor roll med.

Källa
wiki Blu-ray Bit rate
Wiki Toslink

Kör du ett riktigt 2-kanalssystem behöver du en DAC, dessa brukar inte ta HDMI. Jag kan inte använda HDMI

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Kör du ett riktigt 2-kanalssystem behöver du en DAC, dessa brukar inte ta HDMI. Jag kan inte använda HDMI

Jo misstänkte detta, mina högtalare har valt att föröka sig, låter dock underbart i stereo med.

Vet du om dessa DAC'ar stödjer den utökade standarden?

Stödjer MBP utökad TOSLink, spelar kanske ingen roll då ingen Blu-ray finns att tillgå på apple platformen, den största bristen hos en annars så kanon platform.

Sorry for off-topic

Visa signatur

HP LP3065 | Samsung SyncMaster 2233 | Intel Core i7 920 | 12 GB PC3 12800 7-7-7-24 | GeForce GTX280 @ 640Mhz | ASUS P6T Deluxe X58 | Seasonic S12-600W | Antec P182 B | Logitech Z5500 | Logitech Mx518 | Logitech Ultra-X | SteelSeries | Ubuntu 9.10 | MacBook Pro 13 (2.53GHz, Juni-09) 10.6

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x1zt
Fog vet precis lika lite som jag och ändå han verkar tvärsäker på att MBP är mycket bättre...

Var har jag skrivit att MBP är mycket bättre än HP Envy? Jag har inte skrivit det någonstans.

Du har däremot påstått att nya Macbook Pro är rena rånet för vad man får för pengarna.

Jag ifrågasatte ditt resonemang, därav att jag ställde X antal frågor om hur du tänkte när du gjorde ditt uttalande.

Min poäng var: Du kan inte stirra dig blind på processorhastighet och jämföra rakt av, det går inte. OS X ingår i priset för Macbook Pro (undrar vad som händer med priset för en PC när du lägger på Win7 Ultimate).

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legio_74
Jo misstänkte detta, mina högtalare har valt att föröka sig, låter dock underbart i stereo med.

Vet du om dessa DAC'ar stödjer den utökade standarden?

Stödjer MBP utökad TOSLink, spelar kanske ingen roll då ingen Blu-ray finns att tillgå på apple platformen, den största bristen hos en annars så kanon platform.

Sorry for off-topic

Haha, surround vs 2-kanals kan vi diskutera länge ;)! Personliga preferenser.

Ingen aning om utökad TOSLink faktiskt, ogillar Blu-ray själv, tycker inte vi behöver ett skivformat till, jag vill ha streamat material!

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

Så dom har uppdaterat leksaksdatorerna. Kul.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Haha, surround vs 2-kanals kan vi diskutera länge ;)! Personliga preferenser.

Ingen aning om utökad TOSLink faktiskt, ogillar Blu-ray själv, tycker inte vi behöver ett skivformat till, jag vill ha streamat material!

Stereo vs. Sourround debatten blir svårt att hitta en vinnare i, vågar mig inte in i den debatten då jag troligtvis skulle få pisk

Har inte råd att investera i både Hi-fi och surround så jag valde att kompromissa.

Vad jag menade var att även med min utrustning som är surround så låter det bra i stereo, jag vet att det alltid kommer finnas bättre utrusning att införskaffa, mitt låter f.n. bra nog även i stereo läget (Onkyo SR-876).

Hade jag inte varit så ljud och bild intresserad så hade jag också föredragit strömmande media men skillnaden är gigantisk för mig, min BD samling börjar tom se riktig snygg ut i glashyllorna.

Nya MBPn har ljud i mini displayporten så detta är ett lyft tycker jag, synd bara att det behövs en konverterande adapter för att få dual-DVI för oss som behöver.

Visa signatur

HP LP3065 | Samsung SyncMaster 2233 | Intel Core i7 920 | 12 GB PC3 12800 7-7-7-24 | GeForce GTX280 @ 640Mhz | ASUS P6T Deluxe X58 | Seasonic S12-600W | Antec P182 B | Logitech Z5500 | Logitech Mx518 | Logitech Ultra-X | SteelSeries | Ubuntu 9.10 | MacBook Pro 13 (2.53GHz, Juni-09) 10.6

Permalänk

Sjukt besviken på att det fortfarande är en c2d cpu, 1280x800 upplösning och taskigt grafikkort.

Men!

Jag beställde 13" basmodellen precis, 10.800kr med studentrabatt känns helt ok.
Batteritiden och användarvänligheten i OSX samt trackpaden väger tyngre än nackdelarna.

Har alltid varit pro-pc men efter att ha använt min flickväns blackbook så trivs jag bättre med OSX än win7.

Vet inte om det skrivits i tråden eller artikeln, men anledningen till att dom kör med C2D i 13" är för att slippa intels integrerade GPU i Ix cpu'n, då dom även hade behövt en dedikerad GPU för att inte gå ner i prestanda mot 9400m.
För att få plats med allt det så hade dom antagligen fått skippa superdrive'n, det hade jag inte klagat på iofs.

Lär klara mig med den här MBP'n ett par år framöver, med en fin extern skärm också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Audioslave
Sjukt besviken på att det fortfarande är en c2d cpu, 1280x800 upplösning och taskigt grafikkort.

Men!

Jag beställde 13" basmodellen precis, 10.800kr med studentrabatt känns helt ok.
Batteritiden och användarvänligheten i OSX samt trackpaden väger tyngre än nackdelarna.

Har alltid varit pro-pc men efter att ha använt min flickväns blackbook så trivs jag bättre med OSX än win7.

Vet inte om det skrivits i tråden eller artikeln, men anledningen till att dom kör med C2D i 13" är för att slippa intels integrerade GPU i Ix cpu'n, då dom även hade behövt en dedikerad GPU för att inte gå ner i prestanda mot 9400m.
För att få plats med allt det så hade dom antagligen fått skippa superdrive'n, det hade jag inte klagat på iofs.

Lär klara mig med den här MBP'n ett par år framöver, med en fin extern skärm också.

Undrar om de inte hade fått plats, jag tror det beror på att hålla kostnaderna nere, du får ju dessutom en sjukt bra batteri tid.

Jag hade dock hellre sett GT 330M i 13'', den de har nu ligger ju närmare GT310M prestanda mässigt, dvs prestandan kommer inte räcka hela vägen till alla spel.

15'' har ju ganska vassa GPuer

Kan ngn svara på hur bra special GPU'n i nya MBP 13 är?

Det enda jag sett är att den ligger ngt bättre till än GT 310M och det skrämmer mig lite, då det är en etta som andrasiffra...

Min MBP13 har hyffsad grafik men jag hade hoppats på en rejäl boost med nya modellen, är så osäker på hur jag skall göra.

Visa signatur

HP LP3065 | Samsung SyncMaster 2233 | Intel Core i7 920 | 12 GB PC3 12800 7-7-7-24 | GeForce GTX280 @ 640Mhz | ASUS P6T Deluxe X58 | Seasonic S12-600W | Antec P182 B | Logitech Z5500 | Logitech Mx518 | Logitech Ultra-X | SteelSeries | Ubuntu 9.10 | MacBook Pro 13 (2.53GHz, Juni-09) 10.6

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legio_74
Stereo vs. Sourround debatten blir svårt att hitta en vinnare i, vågar mig inte in i den debatten då jag troligtvis skulle få pisk

Har inte råd att investera i både Hi-fi och surround så jag valde att kompromissa.

Vad jag menade var att även med min utrustning som är surround så låter det bra i stereo, jag vet att det alltid kommer finnas bättre utrusning att införskaffa, mitt låter f.n. bra nog även i stereo läget (Onkyo SR-876).

Hade jag inte varit så ljud och bild intresserad så hade jag också föredragit strömmande media men skillnaden är gigantisk för mig, min BD samling börjar tom se riktig snygg ut i glashyllorna.

Nya MBPn har ljud i mini displayporten så detta är ett lyft tycker jag, synd bara att det behövs en konverterande adapter för att få dual-DVI för oss som behöver.

Varför inte strömma Blu-ray? ;). Inte lanserats ännu, dock skaffar jag mina Blu-Ray på annat vis just nu, är dock inte intresserad av att lägga pengar på teknik som fortfarande förlitar sig på fysisk media.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"