Ta med Xbox till Brasilien?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
EastLake
Registrerad
Aug 2003

Ta med Xbox till Brasilien?

Hej

Min tjej har sina rötter i Brasilien, nu i sommar ska vi åka och hälsa på. Hennes bror vill att vi köper med en Xbox till honom. Elektronik är svindyrt där, en Xbox kostar 6000 svenska....

Any hows.. Den svenska varianten kommer väl knappast att fungera med de spel som man kan köpa där? Regioner osv?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Portland, USA
Registrerad
Dec 2007

Re: Ta med Xbox till Brasilien?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av east_lake
Hej

Min tjej har sina rötter i Brasilien, nu i sommar ska vi åka och hälsa på. Hennes bror vill att vi köper med en Xbox till honom. Elektronik är svindyrt där, en Xbox kostar 6000 svenska....

Any hows.. Den svenska varianten kommer väl knappast att fungera med de spel som man kan köpa där? Regioner osv?

Rätt säker på att det är annan region. Enda sättet är att flasha masknien till regionfri eller enbart köpa regionsfria spel.

Sedan måste han även köpa en ny strömadapter för hans uttag i väggen

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Zion
Registrerad
Apr 2004

En rekommendation kan ju vara att köpa en PS3a istället? iom att alla PS3 spel är regionfria (hittills iaf och lär inte ändras) och fungerar i alla PS3or utan problem, online spel är även bundet till spelet och konto inte till typen av konsoll och så, borde ju vara mycket smidigare och har de samma volt i uttagen så är det bara köpa en vanlig sladd om du köper en Slim.

Blir en tusenlapp extra typ men jag anser det värt det + att han då kan importera spel från hela världen efter vad som är billigast för honom?
Dock kan han då bara spela EU blu-ray och DVD, Xbox360 går ju att chippa/fixa iof så det är ju en annan fördel med den mot PS3an då.

EDIT:
Ska tilläggas att får du tag i en US PS3 Slim i sverige så kan han ju köra blu ray och DVD från rätt region

plus att om elektronik är dyrt där så om en Xbox360 kostar 6000+ och då lär det ju inte vara Elite, förstå vilken E-penis att ha en PS3a som troligen kostar dubbla ;P

Edit2:
De flesta blu-rays har ingen regionskodning så de funkar ju med filmer från den regionen med oftast

[ i5-6600K @ 4.7Ghz || Corsair H110 GTX || 16GB DDR4 || ASUS Z170 Pro Gaming || Asus ROG 1080 Strix @ 2100+/11Ghz+ ]
Unigine Superposition 1080p; 17487 @ Medium; 4594 @ Extreme
"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Här och där
Registrerad
Feb 2008

Köp en Xbox och flasha. Han har väl internet?

Ehhhhhhhhhhhhhh.......! Justeja, inte tillåtet att prata om!

Jag menade, köp en PC och piratkopiera OS X och installera m.h.a. fulhack

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västkusten
Registrerad
Okt 2001

Brasilien kör väl NTSC? Men som föreslagits innan skulle jag nog valt PS3 istället just pga att spelen är regionsfria. Det var den största anledningen till att det blev PS3 för mig när jag var över i usa.
Vill han prompt ha Xbox360 så är det kanske smidigare att köpa en i usa

GUD VÄLSIGNE DIG!
Xeon W3680 3.33Ghz - 24Gb DDR3 - GTX970 - Killer NIC - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Portland, USA
Registrerad
Dec 2007
Skrivet av Fenix:

Brasilien kör väl NTSC? Men som föreslagits innan skulle jag nog valt PS3 istället just pga att spelen är regionsfria. Det var den största anledningen till att det blev PS3 för mig när jag var över i usa.
Vill han prompt ha Xbox360 så är det kanske smidigare att köpa en i usa

En hel del NTSC spel fungerar utan flashning och dylikt i PAL xboxar och vice versa. Gäller bara att kolla om skivan är regionsskyddad eller inte. En hel del 360 spel som t.ex Fable 2, Gears of War serien och andra storspel är inte regionsskyddade.

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer