Hur kan det här xboxet vara så billigt?

Permalänk
Avstängd

En liten fråga till er som verkar kunna lite om Xbox360

Jag får köpa ett Xbox360 Arcade tror jag det var, den utan HDMI iaf, sen är det ingen hårddisk med (Gör mig inget) sen är det GH WT med alla instumment samt 6spel till, detta kan jag få för 1500.- är detta ett bra pris!? tänker ju mest ah den frö att streama från datorn!

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av InluZion:

En liten fråga till er som verkar kunna lite om Xbox360

Jag får köpa ett Xbox360 Arcade tror jag det var, den utan HDMI iaf, sen är det ingen hårddisk med (Gör mig inget) sen är det GH WT med alla instumment samt 6spel till, detta kan jag få för 1500.- är detta ett bra pris!? tänker ju mest ah den frö att streama från datorn!

MVH

Beror väl på vad det är för spel, annars lät det ganska bra (beroende på vilket skick och hur gammal). Det paketet är väl värt ca 2500-3000iaf (beroende då på vilka spel) eller mer men kanske kan få enbart konsolen från billigare håll om du bara ska ha för att streama? Om det nu var en begnad men jag antar det.
Känns som att 7spel + en massa instrument till GH förövrigt är lite overkill när du mest ska streama?

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

när man blir bannad så blir 360'n låst (den nya uppdateringen som släpptes den 6:e april skall ha fixat till en del som hände vid banningen, har inte hunnit läsa på dock) men innan 6:e april funkade det såhär:

Du blir bannad, det stängdes av så att du inte kan spela spel från hdd, inte använda den som mediaspelare och den gjorde så att tog du din hdd/mu och satte in den i en annan 360 och spelade på ditt konto så gick allt bra ända tills du petade in hdd/mu i din bannade 360 igen då vart det korrupt.

det där om hur de upptäcker att man blir bannad, den senaste teorin (vilket de har kommit fram till genom att sätta upp olika tvillingkonfigurationer, uppdaterar på olika sätt och låter folk spela på dom och ser vad som händer)

det verkar vara så att microsoft kan känna av vilken fw man har i dvdspelaren, och gör detta när man kör uppdateringarna via live, alt senare om man kör uppdateringen via usb eller skiva och inte är uppkopplad mot live, alltså de stora uppdateringarna som kommer nån gång om året... om detta bara är teorier eller faktiskt funkar... det märks

/Daniel

Permalänk
Medlem

jo, kvittar om du har de i eller inte, de räcker att du har spelat ett någon gång, om inte infon på de spelet stämmer exap så skickas detta till MS. hur som helst, om man ser till att sin xbox är up to date helatiden och använder lite sunt förnuft så är risken minimal att du blir bannad. om du aldrig stoppar i ett spel så blir du inte bannad, de är inte modekortet du flashar utan dvdn, xboxen vet inget tills du stoppar i en skiva, stämmer inte de så skickas de direct å du blir bannad, tro vad ni vill men min har funkat fel fritt å många år nu, och ja den uppdatarar jag själv varje gång de kommer en ny.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cope:

Beror väl på vad det är för spel, annars lät det ganska bra (beroende på vilket skick och hur gammal). Det paketet är väl värt ca 2500-3000iaf (beroende då på vilka spel) eller mer men kanske kan få enbart konsolen från billigare håll om du bara ska ha för att streama? Om det nu var en begnad men jag antar det.
Känns som att 7spel + en massa instrument till GH förövrigt är lite overkill när du mest ska streama?

Jo, men självklart kommer det att liras lite GH oxå och kanske dom andra spelen med, får köpa allt av en polare så..

Permalänk
Medlem
Skrivet av golom:

jo, kvittar om du har de i eller inte, de räcker att du har spelat ett någon gång, om inte infon på de spelet stämmer exap så skickas detta till MS. hur som helst, om man ser till att sin xbox är up to date helatiden och använder lite sunt förnuft så är risken minimal att du blir bannad. om du aldrig stoppar i ett spel så blir du inte bannad, de är inte modekortet du flashar utan dvdn, xboxen vet inget tills du stoppar i en skiva, stämmer inte de så skickas de direct å du blir bannad, tro vad ni vill men min har funkat fel fritt å många år nu, och ja den uppdatarar jag själv varje gång de kommer en ny.

Vad är det för ide att flasha om man inte spelar nedladdade spel? Vilka fler funktioner får man?

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Beaver:

Vad är det för ide att flasha om man inte spelar nedladdade spel? Vilka fler funktioner får man?

Inga, du flashar för att kunna spela nerladdade och brända spel bara.

Visa signatur

Intel NUC8i5BEH - Iris Plus 655, i5 8259U 2,3GHz
MSI GE620DX-291NE - GT 555M, i5 2410M 2,3GHz
iPad Mini 4 & Macbook early 2011

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjunniju:

Hur kan det här xboxet vara så billigt?

Svar ? http://kotaku.com/5517492/microsoft-supplier-factory-treats-w...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel NUC8i5BEH - Iris Plus 655, i5 8259U 2,3GHz
MSI GE620DX-291NE - GT 555M, i5 2410M 2,3GHz
iPad Mini 4 & Macbook early 2011