Affärside. Företags dator städning. Finns det ett behov av detta!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Mar 2010

Affärside. Företags dator städning. Finns det ett behov av detta!

Hej. Jag skulle vilja ha era synpunkter på denna affärside för att kunna utveckla eller avveckla denna iden. Hur mycket skulle detta vara värt exkl moms för er, om ni haft företag då jag bara ska satsa på företag. Där finns pengarna och kontrakt kan skrivas. Behov, finns detta tror ni?

Dator:

Damm och kvävningssmuts är direkt skadligt för datorn.
Damm och smuts täpper igen alla fläktar och kylflänsar vilket medför att fläktarna inte kan göra sitt arbete. Just att kyla datorn och hålla rätt
arbets temperatur. Med för hög temperatur i datorn så medför detta risker så som ostabilt opperativ system, längre arbetstider,
förlust av data och felande dator komponenter.
Det kan bli dyrt om datorn går sönder och viktig information går förlorad pga överhettning. Detta kan så klart motverkas genom att ni låter mig rensa i datorn från damm och kvävningssmuts. Jag har många års erfarenhet och har rätt verktyg för att förhindra ESD skador ”statisk elektrisitets skador”.

Datorskärm, tangentbord, mus, modem och övriga datorkomponenter:

På dator skärmarna finns det ofta mycket fingeravtryck. Detta ser varken bra ut och kan vara irriterande för någon som arbetar mycket med mörka bakgrunder.

På tangentbord och pekdon samlas mycket bakterier. Bakterier som kan vara direkt skadliga för dator användaren. Med att ha detta rent så kan man minska sjukfrånvaron och att det sprider sig vidare till nästa dator användare.

Ni kommer att kunna hyra in min tjänst i tre olika alternativ.
Tim taxa, per dator eller heldag på åtta timmar. Detta är för ni ska kunna välja ett alternativ som passar just er bäst.

Jag erbjuder fasta priser och snabb service.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2003

Nu är ett inlägg på ett forum knappast ett bra ställe att sälja en tjänst på, nu var det i det aktuella fallet framför en marknadside.

Men mitt råd är att starta ett städbolag som dessutom städar datorer, detta finns det garanterat en marknad för. Men att anlita ett separat bolag för att städa datorer, nej jag tror inte det.
För företag med större dator-maskinparker, så många just anlitat företag som sköter om datorerna med allt möjligt.

Så du måste allt bredda dig. Sedan om du ska marknadsföra tjänsten så är kanske en bra webbsida en del av det hela. Frågan är bara vilka företag som skulle släppa in dig att pilla med deras datorer?
Större företag så är datasäkerheten mycket viktigt, mindre ja datorer bytts så ofta så de behövs inte städas inuti, detta gör de bara vid uppgraderingar eller vid krångel.

-Jag ber om ursäkt om jag verkar vara negativ. Men som sagt, om du startar ett städbolag med kunskap om datorer, esd etc, så kan du gå långt. Annars ett dator serviceföretag som även har kunskaper om att städa dem. Men att då åka ut och städa skärmar etc blir knappast ditt jobb, det gör städerskan. Sedan kan man alltid kombinera både städning (golv, tak, dator etc) och datorservning.

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Trädvy Permalänk
Community Manager
Forumledare
Registrerad
Jun 2005

Hmm.

Beror på företaget. På vissa företag så kan det gå, på andra med hemligheter får man nog inte ens pilla på datorerna. Städare på skyddade industrier får Säpo kontroll tex.

Många tar hellre smällen att datorn kan gå åt skogen då de kör backup centralt i vilket fall.

Kort och gott, har inte en aning om detta är en bra ide. Vad händer om en dator som ni städat inte fungerar efteråt?

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Byn
Registrerad
Jun 2005

Idén är god!

Men dom flesta företag, små som stora, struntar nog tyvärr i om datorerna är dammiga inuti.

Jobbar som IT-tekniker/support mm. åt ett stort företag och stöter vi på dammiga datorer så är det vi som städar dom... Tryckluft på burk is the shit!

Sen så vet jag att ett tangentbord är bland det smutsigaste som finns, internt eller externt. Så handsprit är ett måste om jag inte vill tillbringa stor del av tiden i sängen... (vilket i sig skulle va skönt...)

Men lägg till det som en tjänst om du startar ett IT-support företag, alltså bygger och säljer datorer mm.

i5-2500K@4.8Ghz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SueCia
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av squady:

Hej. Jag skulle vilja ha era synpunkter på denna affärside för att kunna utveckla eller avveckla denna iden. Hur mycket skulle detta vara värt exkl moms för er, om ni haft företag då jag bara ska satsa på företag. Där finns pengarna och kontrakt kan skrivas. Behov, finns detta tror ni?

Dator:

Damm och kvävningssmuts är direkt skadligt för datorn.
Damm och smuts täpper igen alla fläktar och kylflänsar vilket medför att fläktarna inte kan göra sitt arbete. Just att kyla datorn och hålla rätt
arbets temperatur. Med för hög temperatur i datorn så medför detta risker så som ostabilt opperativ system, längre arbetstider,
förlust av data och felande dator komponenter.
Det kan bli dyrt om datorn går sönder och viktig information går förlorad pga överhettning. Detta kan så klart motverkas genom att ni låter mig rensa i datorn från damm och kvävningssmuts. Jag har många års erfarenhet och har rätt verktyg för att förhindra ESD skador ”statisk elektrisitets skador”.

Datorskärm, tangentbord, mus, modem och övriga datorkomponenter:

På dator skärmarna finns det ofta mycket fingeravtryck. Detta ser varken bra ut och kan vara irriterande för någon som arbetar mycket med mörka bakgrunder.

På tangentbord och pekdon samlas mycket bakterier. Bakterier som kan vara direkt skadliga för dator användaren. Med att ha detta rent så kan man minska sjukfrånvaron och att det sprider sig vidare till nästa dator användare.

Ni kommer att kunna hyra in min tjänst i tre olika alternativ.
Tim taxa, per dator eller heldag på åtta timmar. Detta är för ni ska kunna välja ett alternativ som passar just er bäst.

Jag erbjuder fasta priser och snabb service.

Jag skullle lägga ner väldigt mycket mer tid på rättstavning om jag var du

Du särskriver näst intill allting och stavar fel på det allra mest väsentliga i hela ditt inlägg "ESD statisk elektricitet" inte elektrisitet"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2008

Inget fel på idén men du behöver nog bredda ditt arbetsområde om du inte vill åka land och rike runt. Försöka skicka ut något utskick som förklarar varför och hur viktigt det är.

Trädvy Permalänk
SweClockers
Andreas Dimestam
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2002

Fel forumdel + du har ännu inte tillgång till ÖÄ.

*Tråd låst*