vad har Nes för ström/tv uttag?

Permalänk
Medlem

vad har Nes för ström/tv uttag?

Tjenare har hittat 2 st Nintendo 8-bit på tradera som jag funderar på att köpa men undrar först vad det är för uttag?

Till Strömmen får dom 12V efter någon transformator? kan man på något sett koppla bort denna isf? och ge den 12 från tex ett bilbatteri

och "Tv-kabeln" är det antennsladd eller såna dära rca kontakter gul,röd,vit

Mvh Haaken

Visa signatur

"Mod är vad den fege tar till när han inte törs"- Sven-Erik Ivar Marklund

Permalänk
Medlem

Ja den får ström via en transformator, jag kan kolla upp exakt hur många volt under morgondagen när jag passerar förrådet om ingen annan hunnit före. Om jag inte minns fel är det samma transformator till SNES.
Köper du ett NES ska säljaren självklart skicka med transformatorn eller tydligt informera att den saknas.
Svensksålda basenheter har både antennkabelanslutning och RCA-video samt mono-ljudutgång, vissa utländska versioner saknar antennutgången har jag läst i annonser.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Brukar vanligtvis vara en antenn sladd och ja den har en transformator!

Kolla på http://www.spelfyndet.se/ vad ett helt Nintendo paket skall innehålla!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Auktionen förlorade jag men suget efter ett nes finns ju fortfarande och Andreas vore schysst om du tog reda på volten med

Ha de

Visa signatur

"Mod är vad den fege tar till när han inte törs"- Sven-Erik Ivar Marklund

Permalänk
Medlem

Nu har jag kollat, transformatorn levererar 9V & 1,3A men som sagt ska den ingå när du köper ett nes.
Är du osäker finns ju funktionen att man kan ställa frågor till säljaren innan man lägger bud.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100