Kan inte öppna drivers till asus a8n5x

Permalänk

Kan inte öppna drivers till asus a8n5x

Hej, nu är det så att jag ska installera nya drivers till mitt moderkort, grejen är den att jag har hittat vilka jag ska ha men jag kan inte öppna filerna, jag laddar ner drivern till den här datorn, lägger över på ett usb minne och sen ansluts den till datorn som ska uppdateras och då kan jag inte öppna filen. Nån som kan hjälpa mig?

Permalänk

Nån som vet ?

Permalänk

.zip eller .rar-filer?

Visa signatur

Hej, hur mår du?

Permalänk
Hedersmedlem

Jepp du måste packa upp filerna med antingen WinRar eller Winzip till stickan.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Det förstår jag men filerna är .bin och dem går icke öppna.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av christopherk:

Det förstår jag men filerna är .bin och dem går icke öppna.

Du kan inte läsa dessa normalt utan det skall ditt flashprogram göra, alltså du startar ditt flashprogram från en diskett och går sedan in och väljer binfilen från detta program.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Som exempelvis deamon tools, ultra iso osv?
Har prövat detta utan resultat, det står att det inte går att läsa bin filen eller att det är fel fil.
Måste man uppdatera bios för att få igång internet anslutningen?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av christopherk:

Som exempelvis deamon tools, ultra iso osv?
Har prövat detta utan resultat, det står att det inte går att läsa bin filen eller att det är fel fil.
Måste man uppdatera bios för att få igång internet anslutningen?

Nu börjar vi om från början. Vad har du för prylar/hårdvara? Vad är det som du skall uppdatera? Vad är det som inte funkar? Svara gärna på dessa frågor så kan vi/jag bättre hjälpa dig med dina problem

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Jag har asus a8n5x moderkortet, jag vill bara uppdatera bioset för det är bara xp som är installerat på den. Ljudkort,Grafikkorts drivrutiner är installerade men inte moderkortet. Det som inte funkar är internet, inget händer när jag trycker i nätverkskabeln.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av christopherk:

Jag har asus a8n5x moderkortet, jag vill bara uppdatera bioset för det är bara xp som är installerat på den. Ljudkort,Grafikkorts drivrutiner är installerade men inte moderkortet. Det som inte funkar är internet, inget händer när jag trycker i nätverkskabeln.

Ok eftersom det är ett nVidiachipset så är det deras nForce-moderkortdrivisar du antagligen saknar, http://www.nvidia.com/object/nforce_winxp_15.23.html dessa är de du bör ta hem och installera. Då bör dina grejjer funka igen.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av christopherk:

Jag har asus a8n5x moderkortet, jag vill bara uppdatera bioset för det är bara xp som är installerat på den. Ljudkort,Grafikkorts drivrutiner är installerade men inte moderkortet. Det som inte funkar är internet, inget händer när jag trycker i nätverkskabeln.

Dom filerna du har (.bin) är till för att uppdatera bioset och inte nätverkskortet.
Hämta hem dom senaste chipset drivarna från Asus hemsida,installera dom och kolla ifall det fungerar.