Kan inte öppna drivers till asus a8n5x

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
oskarshamn
Registrerad
Nov 2009

Kan inte öppna drivers till asus a8n5x

Hej, nu är det så att jag ska installera nya drivers till mitt moderkort, grejen är den att jag har hittat vilka jag ska ha men jag kan inte öppna filerna, jag laddar ner drivern till den här datorn, lägger över på ett usb minne och sen ansluts den till datorn som ska uppdateras och då kan jag inte öppna filen. Nån som kan hjälpa mig?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
oskarshamn
Registrerad
Nov 2009

Nån som vet ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Råcksta
Registrerad
Mar 2009

.zip eller .rar-filer?

Hej, hur mår du?

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004

Jepp du måste packa upp filerna med antingen WinRar eller Winzip till stickan.

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
oskarshamn
Registrerad
Nov 2009

Det förstår jag men filerna är .bin och dem går icke öppna.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av christopherk:

Det förstår jag men filerna är .bin och dem går icke öppna.

Du kan inte läsa dessa normalt utan det skall ditt flashprogram göra, alltså du startar ditt flashprogram från en diskett och går sedan in och väljer binfilen från detta program.

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
oskarshamn
Registrerad
Nov 2009

Som exempelvis deamon tools, ultra iso osv?
Har prövat detta utan resultat, det står att det inte går att läsa bin filen eller att det är fel fil.
Måste man uppdatera bios för att få igång internet anslutningen?

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av christopherk:

Som exempelvis deamon tools, ultra iso osv?
Har prövat detta utan resultat, det står att det inte går att läsa bin filen eller att det är fel fil.
Måste man uppdatera bios för att få igång internet anslutningen?

Nu börjar vi om från början. Vad har du för prylar/hårdvara? Vad är det som du skall uppdatera? Vad är det som inte funkar? Svara gärna på dessa frågor så kan vi/jag bättre hjälpa dig med dina problem

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
oskarshamn
Registrerad
Nov 2009

Jag har asus a8n5x moderkortet, jag vill bara uppdatera bioset för det är bara xp som är installerat på den. Ljudkort,Grafikkorts drivrutiner är installerade men inte moderkortet. Det som inte funkar är internet, inget händer när jag trycker i nätverkskabeln.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av christopherk:

Jag har asus a8n5x moderkortet, jag vill bara uppdatera bioset för det är bara xp som är installerat på den. Ljudkort,Grafikkorts drivrutiner är installerade men inte moderkortet. Det som inte funkar är internet, inget händer när jag trycker i nätverkskabeln.

Ok eftersom det är ett nVidiachipset så är det deras nForce-moderkortdrivisar du antagligen saknar, http://www.nvidia.com/object/nforce_winxp_15.23.html dessa är de du bör ta hem och installera. Då bör dina grejjer funka igen.

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2005
Skrivet av christopherk:

Dom filerna du har (.bin) är till för att uppdatera bioset och inte nätverkskortet.
Hämta hem dom senaste chipset drivarna från Asus hemsida,installera dom och kolla ifall det fungerar.