Permalänk
Medlem

Youtube flash player upgrade

Tjena!
när jag går in på någon youtube video står det att jag måste uppgradera till senaste flashplayer. jag har testat det typ 10 gånger och startat om datorn fast det hjälper inte. någon som vet vad felet kan vara?

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

Tjena!
när jag går in på någon youtube video står det att jag måste uppgradera till senaste flashplayer. jag har testat det typ 10 gånger och startat om datorn fast det hjälper inte. någon som vet vad felet kan vara?

Hobby, fritid och livsstil ???

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Hobby, fritid och livsstil ???

haha . vet inte riktigt var jag skulle lägga den

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Tråden må vara felpostad kanske. Men jag har exakt samma problem som trådskaparen. Funkar inte i Opera, men har även provat IE utan framgång. Har uppdaterat flash player såklart, till ingen nytta.

Har märkt att det däremot funkar om det är embeddat på en annan sida.

Irriterande. Youtube-addict som man är...

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Grymt irriterande! måste ju finnas någon lösning någonstans? 0.o

Visa signatur

Antec P182 | P35-DS4 | 8800GT | Q6600 | 4Gb ram | Corsair 520w

Permalänk
Medlem

Morsan har samma fel på sin Dell laptop, sjukt irriterande. Det som idag fungerar är att ha Chrome, FF samt IE installerat samtidigt - då fungerar Youtube i Firefox..

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Det är jäkligt kinkigt att ha alla webbläsare stängda när man installerar Flash.

Permalänk
Medlem

okej då är det inte bara jag som har problemet. Jag använder opera tror dom uppdaterar youtube eller något

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Keeper of the Bamse

Jag kör googles egna webläsare Chrome och upplever inga problem, kan någon annan med kråm bekräfta?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

Flash må vara de sämre mest använda programmet tätt följt att tex realplayer mm

Alltid haft problem med install av flash. borde förbjudas!

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Jag fick igång det genom att välja Flash "manuellt".

http://get.adobe.com/flashplayer/otherversions/ Sen Windows 7/Vista eller det man har, sen valde jag "Flash Player 10 for Windows - Other Browsers" Och då fungerade det.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Det funkade inte för mig tyvärr.

Ibland när jag laddar sidan får jag upp spelaren så att den börjar ladda och hinner spela nån halv sekund... sen bara förvinner den.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Noterade också att youtube tyckte jag skulle uppgradera mitt flash i Opera. Embeddade filmer tycks ju gå att spela dock, så nåt lurt är det ju.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Flash må vara de sämre mest använda programmet tätt följt att tex realplayer mm

Alltid haft problem med install av flash. borde förbjudas!

Real... hur faan kunde de vara så dominanta förut?

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk

Saxat från nätet, workaround för Opera.

****THIS WAS POSTED FROM SNAP100, WORKED PERFECT!!! THANKS HEAPS SNAP100!!!!****

This is a lame solution to "block" the videos to those who uses flashblockers, or adblockers, or etc ... google wants you to watch every one of their ads, i guess money is never enough ...

As a programmer was extremely easy to write a workaround for this, but take in count that i ONLY use Opera, so this will only work for Opera users ...

1 - Save this to a txt (make sure you copy all from the start "// ==UserScript==" to the end "//end")

// ==UserScript==
// @name YoutubeProtectionRemover
// @include http://www.youtube.com/*
// @description Removes lame protection on YouTube
// @copyright 2010, Snap
// ==/UserScript==

window.opera.addEventListener(
'BeforeScript',
function (ev){
ev.element.text = ev.element.text.replace("yt.flash.update(swfConfig, forceUpdate);","");
},

false);
//end

2 - Rename it to "YoutubeProtectionRemover.js"
3 - write in your browser url bar, "opera:about" ... copy the address to "User JavaScript folder" ... go there ... then copy YoutubeProtectionRemover.js to the folder
4 - Profit

Visa signatur

:: i5 2500K @ 4.5GHz 1.34V :: Asus P8P67 Pro :: 4x4GB Corsair Vengeance 1600MHz CL8 :: Asus GTX 670 :: XFX Core 650W ::

Permalänk
Medlem

Help -> Check for Updates och din Browserjs borde uppdateras. Funkade för mig.

Permalänk
Medlem

Här har vi det!

http://www.adobe.com/support/flashplayer/downloads.html

Ladda ner zipfilen, packa upp, i mappen Release starta Install Flash Player 10 ActiveX.exe
Sen kommer det funka

Permalänk
Medlem

Hmm började funka igen utan att jag gjort nått. Skumt.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_dubbdäck:

Hmm började funka igen utan att jag gjort nått. Skumt.

Eller så fixade google felet.

Vilket är rätt troligt.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Skrivet av kode:

Eller så fixade google felet.

Vilket är rätt troligt.

Nu ska du inte vara sån eller! Jag sa att JAG inte gjort nått för att fixa det. Och att det bara drabbade vissa är ju det konstiga. Funkade ju varken i Opera eller IE för mig...

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Tja, för mig är det bara i Chrome det inte funkar längre.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Skrivet av anton_mjor:

Real... hur faan kunde de vara så dominanta förut?

Avsaknad av alternativ.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

För mig fungerar det nu med fungerade inte kring torsdag-fredag. Tidigare hade jag detta problem med Opera eftersom jag inte hade tömt cookies, cache etc. efter att ha uppgraderat Flash, detta är alltid att rekommendera. Läste någonstans att filmer fungerade om man laddar om sidan och sedan stoppar den innan den laddat färdigt, låter lite mysko men det fungerade för mig. Nu är dock allt i ordning, Google lär väl ha fixat det.