Catalyst 10.4 Preview fixar laddtider för Bad Company 2

Permalänk
Melding Plague

Catalyst 10.4 Preview fixar laddtider för Bad Company 2

Ett grafikkort ur Radeon HD 5000-serien och Battlefield: Bad Company 2 har för många inneburit onormalt långa laddningstider. En ny testversionen av drivrutinen Catalyst ska lösa problemet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Har tyvärr fortfarande lika seg laddtid. DX10, Win7-x64, 4870

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem

Ja, oss med 4000-serien skiter dom i !

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Sånt här gillas. Men den borde väl göra mer än att fixa laddningstiderna...?
Jaja, tankar ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahlen:

Har tyvärr fortfarande lika seg laddtid. DX10, Win7-x64, 4870

Var ju bara för 5xxx serien den här versionen av hotfixen.

Skrivet av Nembo:

Sånt här gillas. Men den borde väl göra mer än att fixa laddningstiderna...?
Jaja, tankar ändå.

10.4 kommer ju självklart göra mer, tycker det är bra att dom släpper den här lite tidigare som fixar laddnings tiderna i BC2 för 5xxx serien.

Ska pröva nu, återkommer senare.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Enligt CatalystMakers Twitter ska en hotfix komma för 4xxx-serien nästa vecka.

Visa signatur

Asus Ap201, beQuiet Straight Power 1000W, ASUS TUF B650 Plus Wifi, 7600x @ ecomode, ASUS TUF 4090 @ 70% PL, 32gb 5600mhz Kingston, WD SN850 1TB, LG C9, Quest 2

Permalänk
Medlem

är den här bara att rekommendera för de som kör Bad Company 2 ? Eller ger den en go prestanda boost för oss som kör alla andra spel också ? Känns svårt att hänga med i alla dessa catalyst uppdateringar.

Permalänk
Avstängd

Låter ju lovande. Någon som testat ifall laddningstiderna är bättre nu?

Permalänk
Medlem

Gått från 40sec till runt 10sec på första banan efter man startar spelet och 3-5sec i alla banor efter det.
Så nu är man grymt mycket snabbare inne än alla andra! Gillas stort

Bevis på att det går fort!
http://www.xfire.com/video/27fa19/

Permalänk
Skrivet av FearKill:

Gått från 40sec till runt 10sec på första banan efter man startar spelet och 3-5sec i alla banor efter det.
Så nu är man grymt mycket snabbare inne än alla andra! Gillas stort

Ja man får njuta innan alla andra också hunnit ladda ner den

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Ja man får njuta innan alla andra också hunnit ladda ner den

Ja det blir väl så. Men inte så många som vågar gå och testa Beta drivrutiner. Och kommer fortfarande vara segt för de som inte har 58xx-serien.

Permalänk
Medlem

Bah, vem vill ha snabbare laddnings tider? Är ju underbart att hinna tabba ut o läsa swec mellan banorna, hinner ju nästan en artikel.
Nä nu tror jag min har laddat klart banan så det är dags att återgå till BF...

Permalänk
Medlem
Skrivet av REALIN:

Ska pröva nu, återkommer senare.

Kan bekräfta att laddnings tiderna är mycket snabbare, testat med ATI 5870.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moses666:

är den här bara att rekommendera för de som kör Bad Company 2 ? Eller ger den en go prestanda boost för oss som kör alla andra spel också ? Känns svårt att hänga med i alla dessa catalyst uppdateringar.

Läst nyheten???

"Nysläppta Catalyst 10.4 Preview gör en enda sak, men nog så viktigt för den som spelar Battlefield: Bad Company 2. Drivrutinen ordnar upp problemet med långa laddningstider för datorsystem med grafikkort ur Radeon HD 5000-serien."

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Kommer 10.4 förbättra nått i 3000-serien, eller är den kanske inte drabbad? Upplever att det tar lite tid, men samtidigt att jag inte är mycket efter i starten

Visa signatur

Intel Core i7 12700K, 64GB RAM, 2TB SSD, RTX3080

Permalänk
Skrivet av adsa:

Kommer 10.4 förbättra nått i 3000-serien, eller är den kanske inte drabbad? Upplever att det tar lite tid, men samtidigt att jag inte är mycket efter i starten

Nej, endast 5xxx.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Jag kan säga att dom inte gör ett skit för mig och mitt HD5770.
Fortfarande 30-35 sekunders laddningstid =(

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infinity_90:

Bah, vem vill ha snabbare laddnings tider? Är ju underbart att hinna tabba ut o läsa swec mellan banorna, hinner ju nästan en artikel.
Nä nu tror jag min har laddat klart banan så det är dags att återgå till BF...

Precis har ibland suttit och bara väntat på att rundan ska ta slut ibland när man snubblar över nåt intressant att läsa under laddningstiden. men ska bli skönt om dom lyckas lösa det iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrfresh:

Jag kan säga att dom inte gör ett skit för mig och mitt HD5770.
Fortfarande 30-35 sekunders laddningstid =(

Läst på en annan sida att det bara påverkar 58xx-serien inte 5xxx serien.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrfresh:

Jag kan säga att dom inte gör ett skit för mig och mitt HD5770.
Fortfarande 30-35 sekunders laddningstid =(

Det finns några läckta drivare som någon tipsade om på forumet igår, som skall fixa laddtider för DX11. DX10 ser ut att få en fix för detta i nästa vecka. Här är tråden: http://www.sweclockers.com/forum/4-grafikkort/923420-catalyst...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broder Truck:

Det finns några läckta drivare som någon tipsade om på forumet igår, som skall fixa laddtider för DX11. DX10 ser ut att få en fix för detta i nästa vecka. Här är tråden: http://www.sweclockers.com/forum/4-grafikkort/923420-catalyst...

Jo men 5770 har ju DX11.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Gillar denna updaten skaaarpt! från seg laddning till under 10 sek

Hinner inte ens gå o hämta cola i kylen innan det är klart

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem

Långa ladd tider i BFBC2 verkar inte vara ett problem isolerat till ATI utan även GTX470 och GTX480 har långa laddtider i DX11 enligt inlägg i EVGA forum

Permalänk
Medlem

Måste blivit något fel vid installationen för min fps sjönk till ca 10 dvs totalt ospelbart, installerade tillbaka de gamla drivrutinerna och har nu åter ca 60-70 fps. Någon annan som upplevt detta?

Visa signatur

CPU: 2700k@4,5GHz - Mobo: ASUS P8Z77-V PRO - GPU: Palit gtx1060 - Minne: 16gb ram-Skärm Eizo Foris FS2333-BK

Permalänk

Är det multiplayer, singelplayer som det ska vara segt för jag spawnar ofta först bland alla.
(CF 5870, OS: X-25. BC2: 7200 rpm 500gb. 10.3a)

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andyboy88:

Är det multiplayer, singelplayer som det ska vara segt för jag spawnar ofta först bland alla.
(CF 5870, OS: X-25. BC2: 7200 rpm 500gb. 10.3a)

Då kör du troligen DirectX 9 eller så är du VÄLDIGT speciell då nästan alla jag har pratat med som har 58xx-kort har problem med laddningstider tillsammans med DirectX 10/11.

Permalänk

Vet att det finns ett problem för det tar väldigt lång tid för vissa att spawna första gången. Ibland om man spawnar snabbt och fienden långsamt så hinner man nästan till M-con innan de ens spawnat... Alla borde spawna samtidigt efter ca 10-20 s extra fördröjning så man inte spawnar med en sprängd m-con station. (10/100 bredband om det gör någon skillnad)

edit: DX11 antar jag... ser inte var man skulle ändra till något annat. blir det inte DX11 automatiskt om man har 5870?

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem

Jag sitter på 4870 och väntar ivrigt på fix till 48XX...
Älskar den nya designen på SweC!

Permalänk
Medlem
Skrivet av andyboy88:

Vet att det finns ett problem för det tar väldigt lång tid för vissa att spawna första gången. Ibland om man spawnar snabbt och fienden långsamt så hinner man nästan till M-con innan de ens spawnat... Alla borde spawna samtidigt efter ca 10-20 s extra fördröjning så man inte spawnar med en sprängd m-con station. (10/100 bredband om det gör någon skillnad)

Vad kör du för DirectX version då?

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broder Truck:

Det finns några läckta drivare som någon tipsade om på forumet igår, som skall fixa laddtider för DX11. DX10 ser ut att få en fix för detta i nästa vecka. Här är tråden: http://www.sweclockers.com/forum/4-grafikkort/923420-catalyst...

Jag installerade dom drivisarna i eftermiddas, dom har några nyheter. AVIVO-converter finns nu direkt i Catalyst Advanced i alternativen längst upp till vänster. Catalyst har nu även en funktion som kan aktiveras så att om du vill flytta en videofil till t.ex mobilen, så kan datorn använda gpu:n för att automatiskt konvertera om den till ett format enheten klarar.

Dom verkar också ha fixat Idle-klockhastigheterna för överklockade kort med 2 skärmar anslutna. Vid idle ligger min klock på 400mhz på gpu:n o 1200mhz på minnet(har 2 skärmar, med en är klocken lägre) när jag har kortet i stockhastighet, men klockar jag kortet lägger idle-klocken sig på 157 mhz på gpu:n o typ 400mhz på minnerna, vilket resulterar i grafikbuggar över bägge skärmarna för kortet inte klarar driva dom. nu ligger istället idle-klocken på 400mhz på gpu:n o 1305mhz på minnerna med kortet klockat, så nu går de äntligen klocka kortet

Uppfattar även minsta fps som något högre i Moder Warfare 2(inte testat nått annat spel än) och överlag jämnare fps(jämfört med kortet klockat både med de förra drivisarna och dessa).

Det har även kommit till 2 för min del onödiga alternativ i AVIVO Video.

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om