Varning för onoff!

Permalänk

on(off ägs väl av livets ord ?

Visa signatur

"what do you mean it's crap, theres eight bodies at the end and he gets to shag his mom!"
-Edward Elisabeth Hitler.

Permalänk
Medlem

Jag köpte min Nokia 8210 för 2 år sen med drulle försäkring på City Stormarknad. Tyckte den vart i lite dåligt skick så jag "råkade" tappa den i handfatet, fick betala 200kr så fick jag en splitter ny telefon i kartong och allt. (Den försäkringen gick på 300kr har jag för mig). Det var City som bytte telefonen..

Har även en TV som jag köpte försäkring på (ONOff, kostade 500kr), och börjar bli lite less på den, undrar om man ska gå in i garaget o hämta släggan

Tycker det är jävligt dåligt av On Off att sälja en försäkring för 1000kr som inte ens är en försäkring!

Visa signatur

//Mattias

Permalänk

Var nere i onoff igen idag, det ända säljaren sa till mig var att jag skulle ringa till solid försäkring och hota med att anmäla dem till allmänna reklamations nämden.

tänker göra det imorgon, jag skiter i vad dem säger och gör, antingen ska jag ha tillbaks pengarna eller en ny telefon!

Permalänk
Medlem

Köp aldrig finelektronik hos stora kedjor, de är så stora så de kör över dig helt enkelt, en kund mer eller mindre är en piss i havet för dem.

Jag har alltid handlat på en liten lokal firma och de är t o m billigare än Siba, OnOff och Elgiganten.
Min T68i kostade 1500 mindre hos lokala handlaren än hos Siba tex!

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Ett tips är att du kontaktar din konsumentrådgivare i kommunen.. senaste igår pratade jag med konsumentrådgåvare i kommunen jag jobbar.. hon satt i telefon med ARN angående en killes telefon som hade pajat.. han hade köpt den på ONOFF för 1700kr.. dom ringde och sa att han hade fuktskadat den.. han fick betala 800 kr för att få tillbaka den olagad eller så skrotade dom den gratis..

Tack för det

Hur som helst så kan konsumentrådgivaren hjälpa dig att kontakta ARN och lösa detta problemet... hon sa att det är jättemånga problem med ON/OFF..

Permalänk
Medlem

Min mobil blev fuktskadad av att ligga i bilden en halv dag.

Enligt företaget då.

Permalänk
Medlem
Citat:

en kund mer eller mindre är en piss i havet för dem.

Nej, det stämmer inte riktigt, så räknar vi inte på det företag där jag jobbar. Där räknar vi med att folk klagar (som här tex) till sina vänner osv.

1 missnöjd kund kanske säger det till 5 av sina vänner som i sin tur kanske säger det till 5 av sina vänner. Bara där har vi 31 missnöjda (möjliga) kunder.

Eller så kanske de postar ett inlägg här och det resulterar ju i att många väljer att inte handla hos, i det här fallet, OnOff.

Alltså, 1 missnöjd kund KAN BLI betydligt fler!

Permalänk
Hedersmedlem

1 Siba onoff elgiganten etc är utsugare
2 Sånna försäkringar (alla försäkringar) har undantag. Jag har för mig att de aldrig gäller id just fuktskador då de är så vanliga eftersom folk ofta inte handhar en mobil som de bör.

Permalänk
Medlem

Min försäkring på handdatorn har inga större undantag (förutom stöld). Jag kan slänga den i vattnet, får ändå en ny. Spelar ingen roll om jag kör över den med bilen eller råkar bränna upp den. 500 spänn för 3 år är inte så farligt och jag har faktiskt utnyttjat den försäkringen 1 gång redan. Det bästa av allt är ju att den fortsätter att gälla även efter utnyttjandet. 0 kr självrisk gör inte saken värre.

Svaret från SIBA på frågan om varför de inte längre tillhandahåller drulleförsäkringar blev att folk är så oförsiktiga och slarviga med sina mobiler att det inte lönar sig att erbjuda någon sådan försäkring längre.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nisslass
Min försäkring på handdatorn har inga större undantag (förutom stöld). Jag kan slänga den i vattnet, får ändå en ny. Spelar ingen roll om jag kör över den med bilen eller råkar bränna upp den. 500 spänn för 3 år är inte så farligt och jag har faktiskt utnyttjat den försäkringen 1 gång redan. Det bästa av allt är ju att den fortsätter att gälla även efter utnyttjandet. 0 kr självrisk gör inte saken värre.

Svaret från SIBA på frågan om varför de inte längre tillhandahåller drulleförsäkringar blev att folk är så oförsiktiga och slarviga med sina mobiler att det inte lönar sig att erbjuda någon sådan försäkring längre.

Har ett antal kompisar som "råkar" hoppa på sina mobiler, som råkar slå på dem med slägga, råkar slå dem i bordet stenhårt så att de går sönder.

När de kommer till Sida tillverkas inte den telefonen längre, de är så glada nät de går därifrån med en nyare modell än vad de hade.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nisslass
Min försäkring på handdatorn har inga större undantag (förutom stöld). Jag kan slänga den i vattnet, får ändå en ny. Spelar ingen roll om jag kör över den med bilen eller råkar bränna upp den. 500 spänn för 3 år är inte så farligt och jag har faktiskt utnyttjat den försäkringen 1 gång redan. Det bästa av allt är ju att den fortsätter att gälla även efter utnyttjandet. 0 kr självrisk gör inte saken värre.

Svaret från SIBA på frågan om varför de inte längre tillhandahåller drulleförsäkringar blev att folk är så oförsiktiga och slarviga med sina mobiler att det inte lönar sig att erbjuda någon sådan försäkring längre.

Den finns fortfarande enligt sibas hemsida, iofs, hade jag också för mig att de slutade med den.

Citat:

Vad täcker SIBAs Trygghetsförsäkring?
SIBA s Trygghetsförsäkring täcker nästan allt utom stöld och förlust av vara. Försäkringen täcker skador p.g.a. yttre händelse, t ex om du råkar välta ner skrivaren i golvet eller tappar senapsmorteln på glasspishällen så att den spricker. Försäkringen täcker även materialfel efter det att garantitiden gått ut.

Vilka fördelar ger SIBAs Trygghetsförsäkring?

*Du betalar en engångsavgift, vilket utslaget per månad ger en väldigt liten merkostnad

*Du har ingen självrisk

*Du har ingen värdeminskning under hela tiden då försäkringen gäller

Trådskaparen har nog tecknat en försäkring som liknar denna som erbjuds hos siba

Citat:

Mobiltelefon 3 års Trygghetsförsäkring Genom SIBAs mobilförsäkring får du redan från första dagen och i hela tre år ett skydd om telefonen slutar att fungera p.g.a funktionsfel, oavsett om felet är ursprungligt eller ej. Försäkringen täcker både materialkostnad och reparationsarbete. Du betalar endast 145 kronor i självrisk vid varje skadetillfälle. Om din mobiltelefon inte går att laga ersätts du med en likvärdig telefon av motsvarande modell. Försäkringen upphör därefter att gälla (endast vid utbyte, ej vid reparation).

Är egentligen köparens fel ifall denne inte kolla upp försäkringen denne tecknar enligt mig.

Permalänk
Medlem

Precis, det är därför drulleförsäkring för mobiltelefoner inte finns längre..
Folk missbrukar försäkringarna... jag gjorde det dock inte med min handdator då den åkte i golvet o skärmen sprack.

Trygghetsförsäkring för mobiltelefon är en annan sak än trygghetsförsäkring för datautrustning osv, hos siba då..
så drulle finns alltså inte kvar, om du läser det du själv citerade.
Det är olika villkor.

Jag var nog lite otydlig, jag menade ju att SIBA inte längre erbjuder "drulleförsäkring" för mobiltelefoner längre på grund av anledningen jag angav i mitt tidigare inlägg.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nisslass
Precis, det är därför drulleförsäkring för mobiltelefoner inte finns längre..
Folk missbrukar försäkringarna... jag gjorde det dock inte med min handdator då den åkte i golvet o skärmen sprack.

Trygghetsförsäkring för mobiltelefon är en annan sak än trygghetsförsäkring för datautrustning osv, hos siba då..
så drulle finns alltså inte kvar, om du läser det du själv citerade.
Det är olika villkor.

Jag var nog lite otydlig, jag menade ju att SIBA inte längre erbjuder "drulleförsäkring" för mobiltelefoner längre på grund av anledningen jag angav i mitt tidigare inlägg.

Fan, läste inte det jag citerade så noga, att det var olika vilkor för olika varor :).

I princip verkar det vara samma villkor på den för alla produkter förutom mobiltelefoner, jag funderar på att teckna den i samband med köpa av MiniDisc :).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arson
Jag köpte min Nokia 8210 för 2 år sen med drulle försäkring på City Stormarknad. Tyckte den vart i lite dåligt skick så jag "råkade" tappa den i handfatet, fick betala 200kr så fick jag en splitter ny telefon i kartong och allt. (Den försäkringen gick på 300kr har jag för mig). Det var City som bytte telefonen..

Har även en TV som jag köpte försäkring på (ONOff, kostade 500kr), och börjar bli lite less på den, undrar om man ska gå in i garaget o hämta släggan

Tycker det är jävligt dåligt av On Off att sälja en försäkring för 1000kr som inte ens är en försäkring!

ooups låter nästan som en brottslig handling

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SantaClaus

Har ett antal kompisar som "råkar" hoppa på sina mobiler, som råkar slå på dem med slägga, råkar slå dem i bordet stenhårt så att de går sönder.

När de kommer till Sida tillverkas inte den telefonen längre, de är så glada nät de går därifrån med en nyare modell än vad de hade.

Och sen undrar alla varför premierna går upp tsk tsk.......

ganska lustigt att se beskrivningarna här på forumet om deras "försäkrings bedrägerier", många mer eller mindre erkänner sin handling och talar även om vilken butik man gjort det i, snyggt jobbat grabbar! nu har snuten alla bevis dom behöver (bara IP från forumet och ett samtal till vardera ISP kvar)

Men allvarligt är det inte Försäkrings bedrägeri om jag kastar min telefon i golvet och säger att jag "tappade" den ?? Tankeställare?

Permalänk
Medlem

Vem ska bevisa att jag INTE tappade den? Det är ju det som gör den försäkringen omöjlig... eller inte bra iaf.

Ingen här har väl sagt något om att "jag hade sönder min mobil för att jag ville ha en ny" nån skrev "råkade".. är iof's inte så smart..

För att det ska bli något av IP't osv måste polisen få in en anmälan från någon.. tvivlar på att försäkringsbolagen sitter o läser på forumen för att sedan polisanmäla folk som snackar lite strunt. De har nog större problem som de som ägnar sig åt stora bedrägerier...

Men som sagt, inte undra på att den försäkringen inte lönade sig..

Permalänk
Medlem

detta hände mig med, men som tur var så hade jag drulleförsäkring på min... den blev fuktskadad av ingenting... det var en t68i samma hände med min t65 som dock var utan drull

Visa signatur

|Intel i7 4790k @ Stock | Corsair H110i GT | Asus Sabertooth z97 Mark 1 | 32gb 1600mhz | Asus Strix GTX 1080 8gb | Samsung Evo Basic 250 gb SSD | SanDisk SSD Ultra Plus 256 GB | Western Digital Black 650gb | NZXT H440W Silent Ultra Vit | Asus VG248QE 144hz | Steelseries M800 | Razer Deathadder 2013 Version| EVGA Supernova P2 1000W 80 Plus Platinum |

Permalänk
Medlem

Du tappade den i toan. Säg det!
Har du ingen drullefärsäkring på din hemförsäkring?
Om du har det borde du kunna ta det på den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av browndwarf
on(off ägs väl av livets ord ?

jag har för mig att det är RUSTA som ägs av livets ord

Visa signatur

"Vi kämpar, det är på allvar."

Permalänk
Medlem

en kompis hade för ett par år sen köpt en ny mobil och hade en siemens sl45 liggandes och skräpa. Han skulle sälja den och ville ha den i nyskick, så han kasta den X antal ggr i väggen och gick ner till onoff och fick en ny i kartong!

Men det är ju inte konstigt att dom inte kan ha drulleförsäkringar längre när folk beter sig så!

Visa signatur

"- Du, kan jag ringa upp dig senare. Det är någon idiot i toabåset bredvid
som sitter och svarar på allt jag säger till dig."

Permalänk
Medlem

Som tidigare redan skrivits måste jag hålla med om att man absolut ska läsa alla papper noga innan man skriver på. Köpte du din mobil för 6000:- kan jag hålla med att i det fallet bör man akta sig för OnOff.

Nu har du ju ganska tur eftersom T68I är ingen dyr telefon direkt. För 6000:- hade du fått 3 st T68I på alfadigi.com. Hoppas det löser sig.

http://www.alfadigi.com/cgi-bin/catalog/product_info.php?prod...

Permalänk

Det här är en väldigt gammal tråd..men men..fick tillsist en ny nalle av hemförsäkringen..men men..sens dess har jag slutat med att handla på onoff...tänker inte handla där tills jag dör.

Permalänk
Medlem

Ett dåligt första intryck gör att man sällan eller aldrig kommer tillbaka. Hur hög var självrisken på den så kallade "drulleförsäkringen"?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kalle
Ett dåligt första intryck gör att man sällan eller aldrig kommer tillbaka. Hur hög var självrisken på den så kallade "drulleförsäkringen"?

1200kr

Permalänk
Medlem

Ok, vet inte hur insatta ni är i felsökningen av mobiler men fel som inte kan lokaliseras direkt rubriceras som fuktskador för enkelheten, då behöver dem inte betala/ersätta er, utan säger dem fuktskada så kräv tillbaka telefonen och lämna in den hos ett företag som repar telefoner själv, eller så kan ni köpa lösa delar och försöka ordna det själv..

Visa signatur

Victor 286 8Mhz @ 10Mhz 1MB RAM (8 Moduler) 22MB HDD 5,25" Floppy 256Kb VGA, Monoskärm

Permalänk
Medlem

Får nog ändra lite, om dom inte kan hitta vad som är fel och att det inte är någon synlig fuktskada så byter dom ut den på garanti, för enkelheten För vad händer om kunden vill se bevis på att den verkligen är fuktskadad, då sitter serviceföretaget där med skägget i brevlådan.