ATI Radeon™ HD 2600/2400 , hög upplösning på extern skärm?

Permalänk
Medlem

ATI Radeon™ HD 2600/2400 , hög upplösning på extern skärm?

Jag har detta kort i min laptop och vill koppla en 27" som har upplösningen 2560*1440.
Jag har dock bara HDMI+VGA som utgång. Försökte tolka informationen på Ati's hemsida men blir inte klok..:(
Står att HDMI som mest stödjer 1900*1080 men kör 1920*1200 med DVI/HDMI adapter just nu. Blir inte klok på detta . Hjälp någon? Tack på förhand!

//Fredrik

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av widde_f:

Jag har detta kort i min laptop och vill koppla en 27" som har upplösningen 2560*1440.
Jag har dock bara HDMI+VGA som utgång. Försökte tolka informationen på Ati's hemsida men blir inte klok..:(
Står att HDMI som mest stödjer 1900*1080 men kör 1920*1200 med DVI/HDMI adapter just nu. Blir inte klok på detta . Hjälp någon? Tack på förhand!

//Fredrik

Skulle tro att den skalar om så att det blir utdraget. Men jag förstår inte riktigt vad det är som är ditt problem?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Jag vill inte köpa en skärm för 8500kr för att sedan upptäcka att min laptop inte kan visa den optimala upplösningen på
2560*1440 utan begränsar den till någonting sämre. Jag spelar poker på skärmen och är ute efter en hög upplösning helt enkelt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av widde_f:

Jag vill inte köpa en skärm för 8500kr för att sedan upptäcka att min laptop inte kan visa den optimala upplösningen på
2560*1440 utan begränsar den till någonting sämre.

Tittade precis och enligt sidan stödjer det inte mer än: "Each supports analog displays connected by VGA at all resolutions up to 2048x1536" så den skärmen blir overkill, tyvärr

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Japp misstänkte nästan det..:(