Hittar inte servrar i Counter-Strike:Source

Permalänk
Medlem

Hittar inte servrar i Counter-Strike:Source

Jag har problem med att hitta servrar i CS:S med mitt modem som heter NETGEAR DG834Gv5.
UpNP är på och jag har öppnat portar men det verkar fortfarande vara samma problem.
Vi har Tele2 som operatör och kör via telejacket adsl. I spelet hittar den bara 1-4 servrar och slutar sedan hitta.
Men jag kan gå in på mina favorit servrar alltså dem jag sparat i favoriter och spela på dem.
Jag kör direkt till modemet med kabel till min dator och sedan föräldrarna med sitt trådlösa till modemet.
Borde jag skaffa en router?
Väldigt tacksam för svar!

Permalänk

Kan inte ge dig något svar på varför du inte ser några servrar, men du behöver inte köpa någon ny router. Din "NETGEAR DG834Gv5" är nämligen både ett modem och en router (två-i-en). Sen så ska du inte behöva öppna några portar mig veterligen för att spela CS/CS:S det behöver du endast göra om du ska ha en spel-server hos dig.

Permalänk
Hedersmedlem

Flyttar tråden till shooter-forumet.

*tråd flyttad*

Permalänk
Medlem

Om jag kommer ihåg rätt så hade jag samma problem en gång i tiden med en netgear. Det jag gjorde då för att det skulle fungera var att slå av SPI (Stateful Packet Inspection) i routern så fungerade det.

Permalänk
Medlem

Hur gjorde man för att stänga av SPI?

Permalänk
Entusiast

Tjenare, Hade samma problem som dig när jag var mindre. Då var det Brandväggen som var i vägen, sen installerade jag AVG, Då gick allt skitbra sen.

Mvh

Permalänk
Medlem

Förlåt för denna enorma necrobumpen, men har haft det här problemet sedan jag bytte till tele2 och fick deras netgear 2 i ett router/modem.

Har någon hittat ett fix?