Komplett och "Kreditköpspris"?

Permalänk

Komplett och "Kreditköpspris"?

Hej!

Jag undrar om nån har pejl på hur det här funkar.

Laptop x kostar 14.990:- Kreditköpspris för denna produkt: 21.019 kr (inkl. effektiv ränta)

Det är ju en väldigt stor prisskillnad, laptopen blir totalt 6000:- dyrare.
Om man bortser från 35 kr i månadsavgift och 250 kr i uppläggningskostnad, så måste ju den stora kostnaden ligga i räntan som man betalar varje månad. " Finansieringspris: 542:-/mån (36 mån) "

Men om jag istället för att betala 542 kr i 36 månader skulle välja att betala av 3500:- i månaden - skulle det totala priset fortfarande bli att jag tvingas betala 21.019:- - eller förutsätter detta pris att jag betalar av under 36 månader?

Förenklat - kan man betala mindre än kreditköpspris genom att betala av snabbare för att man betalar mer än den uträknade månadssumman?

Permalänk
Medlem

Förenklat - kan man betala mindre än kreditköpspris genom att betala av snabbare för att man betalar mer än den uträknade månadssumman?

enkelt svar: Ja det brukar vara så MEN ring komplett så de inte har några speciella regler ,de är treviga på kundtjänsten så hör med de så du får veta säkert.

Permalänk
Medlem

Du har ALLTID rätt att betala av en skuld tidigare och på så sätt slippa ränta. Skulle du betala 250+(542+35)*10 skulle du ha betalat av 5420kr på din skuld, och om du då slänger på 9570kr så har du 'bara' betalat 15590kr för din dator.

Jag har säkert räknat fel, men you get the point.

Permalänk
Avstängd

låna 15k av din bank istället, mycket mycket billigare.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG