Vet att jag inte bidrar men jag är tvungen att skriva det
Någon som läst tråden och räknat alla "Dock", är det ett nytt modeord eller råkar det bara vara så att det glidit in typ 20 dock på under 30 posts?
Folk som hänger mycket på internet verkar få en ganska begränsad vokabulär, mig själv inkluderad. Men visst vore det trevligt för ögonen om någon vågade vara lite spännande och varva med "däremot"?
Hur som helst, ni som tipsar. Ni vet väl om att trådskaparen är ute efter ett spel som har lika bra PVE-del som WoW men utan jobbiga kids? Det finns m.a.o. inte. Är du vågad tycker jag du ska ge Eve Online en chans, det är fan riktigt bra om du orkar ta tag i det. Men räkna inte med att det är roligt förrän efter en vecka eller två, när du förstått dig på det. Folk påstår att man måste levla 1-80 i WoW för att kunna spelet. Ptja. I Eve måste du "levla 1-80" för att fatta hur du equippar ditt skepp. Typ. Men komplexiteten är det som ger spelet sitt djup. Och sen hur underbart "hardcore" det är. Dog du? Surt, du är fan död, stendöd. Har du inte skött dig kan du ha förlorat en månad i skillträning på att du glömde uppdatera din klon. Och skeppet du flög som var svindyrt som du bara ville ta tillbaks till säker rymd för att equippa, det kommer du aldrig se igen och inte heller pengarna, om du inte försäkrade det.
Däremot är Eve Online ett renodlat PVP-spel, den PVE som finns är värdelös om du tänker dig att gå in i ICC och sänka en fet raidboss. Fast PVP i Eve betyder så mycket mer än att köra lite arena i WoW, det är strider om solsystem och resurser det handlar om. Kommer du in i det, är det tokfett. Men med 90% säkerhet kommer du stirra på skärmen efter en vecka och undra vad fa-an du håller på med.
Annars är det mer eller mindre kört. Dungeons and Dragons? Warhammer? Lineage? Aion? LOTR? Glöm det. DoD, Warhammer och LOTR kommer inte i närheten av WoW (även om communityn säkert är bättre), och alla asiatiska MMORPGn är totalt värdelösa. Förutom Ragnarok Online då, men det är 100% nostalgi som får mig att säga det. Rent objektivt är det lika mycket dynga som alla spel dom där jävla pinn-ätarna trycker ut. (Nintendo är undantaget som bekräftar regeln).
Men i all denna negativitet kan jag ändå tipsa om Star Wars: Old Republic. Det verkar bli riktigt bra. Men det är ju ett tag kvar. Så mitt sista tips är alltså; testa Eve Online eller skit i det. Det finns inget spel som kommer upp i samma klass, spelmässigt, som World of Warcraft gör. Den enorma produktion dom har bakom sig garanterar att dom kan göra ett spel som springer cirklar runt alla konkurrenter. Allt annat känns opolerat.