Cooler Master Hyper 212 Plus - riktning vid montering på socket am3?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2005

Cooler Master Hyper 212 Plus - riktning vid montering på socket am3?

Nybygge av dator på gång med en Athlon II 630 och behöver en vettig kylare, har fått upp ögonen för att Cooler Master Hyper 212 Plus ska vara bra och prisvärd, undrar bara om det går att montera den på ett moderkort med socket am3 så att luften blåser bakåt? Verkar vara en hel del kylare som bara går att montera så det blåser upp eller ner...

MVH /Frispel

En ssd som baseras på en kontroller från sandforce komprimerar data för ökad prestanda/livslängd. AS-SSD använder data som inte går att komprimera och ger då sämsta möjliga resultat, ATTO använder data som är lätt att komprimera och ger bästa möjliga resultat. Eftersom program/os/spel ofta går att komprimera någorlunda bra så hamnar den verkliga prestandan någonstans mellan dessa resultat vid normal användning.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2007

Jag har AM3 och Hyper212+, går utmärkt att montera både horisontellt och vertikalt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2009
Skrivet av Fire_Ice:

Jag har AM3 och Hyper212+, går utmärkt att montera både horisontellt och vertikalt.

Stämmer bra det! Jag håller med till 100% - inga problem att vända den 90 grader! Beroende på hur tekniskt lagd man är kan man behöva fundera några sekunder på exakt hur man ska gå tillväga men det bör reda ut sig rätt fort!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2005

Det låter ju adeles utmärkt, tackar för svaren!

En ssd som baseras på en kontroller från sandforce komprimerar data för ökad prestanda/livslängd. AS-SSD använder data som inte går att komprimera och ger då sämsta möjliga resultat, ATTO använder data som är lätt att komprimera och ger bästa möjliga resultat. Eftersom program/os/spel ofta går att komprimera någorlunda bra så hamnar den verkliga prestandan någonstans mellan dessa resultat vid normal användning.