Metro 2033 överlägsen grafik på max inställnignar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Badcompany20:

Jag utgår ifrån att han är helt dum i huvudet.. och tro mig.. det stämmer ganska ofta!

käre Badcompany20, det är uppenbart att du är ny på forumet, nu får du ta det lite lugnt om du inte vill bli klassad som en troll, du har redan gjort det klart för de flesta här att man inte skall ta allvar på det du säger, men att vara nedlåtande gentemot andra är fel väg att gå.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 16GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Skrivet av Badcompany20:

din dator skulle sannolikt inte palla men du kan alltid kolla på youtube..

Bara tycker detta är för kul, har du tittat i hans sign? Han har likvärdig dator som du har. Läs och lös sa min lärare, följ hans råd och snälla tagga ner lite nu. Bara för att alla inte tycker att Metro2033 är det snyggaste spelet i dagsläget så behöver man ju inte idiotförklara alla som vill vara med och diskutera?

/S

Edit: du kan inte maxa för dina grafikkort stödjer inte DX11

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, Intel 8700k, ASUS Z370-I, 16GB DDR4 3000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Hedersmedlem

Det verkar vara en utbrytargrupp från Stalkerutvecklarna som har startat eget och därför liknar grafiken väldigt mycket just den serien. Jag tycker visst att det är snyggt men bara för det så är det väl ingen tävling...... eller? =/

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Badcompany20:

En typisk kommentar från någon som har tänkt: aja får testa skiten på min kassa dator som inte klarar very high då DEN LAGGAR SÖNDER men får köra på medel men så skriver jag att jag hade det på very high så blir allt bra sen.. det kan du ge fan i!!

Nyfrälst?

Permalänk
Medlem

vill tacka badcompany20 för att han gjorde min dag.
kände mig lite hopplös då jag hade lyckats få fel på något jag tycker jag borde kunnat, kände mig dum helt enkelt.
knappade mig sedan in på SweC och då satte Badcompany20 helt klart lite kontrast på begreppet "dum".
Är nu helt övertygad om att jag knappast kan sättas i samma fack som honom, känns underbart.

Tack återigen till Badcompany20 som får oss normala människor att framstå som genier.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Det verkar vara en utbrytargrupp från Stalkerutvecklarna som har startat eget och därför liknar grafiken väldigt mycket just den serien. Jsag tycker visst att det är snyggt men bara för det så är det väl ingen tävling...... eller? =/

Inte så att spelen har samma grafikmotor..

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av KlosterKatten:

Inte så att spelen har samma grafikmotor..

Ja så är det antagligen, dock vet jag inte om den får heta samma, då copyright kanske kommer i kläm?!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Saandberg:

Edit: du kan inte maxa för dina grafikkort stödjer inte DX11

n1

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av saandberg:

edit: Du kan inte maxa för dina grafikkort stödjer inte dx11

+1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Ja så är det antagligen, dock vet jag inte om den får heta samma, då copyright kanske kommer i kläm?!

om det var samma motor så är det såklart den heter samma, och då kommer inte heller copyright i kläm då den är licensierad av utvecklarna som inte äger rättigheterna.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk

Hur fan kan detta spelet lagga för mig ?
(specs i avatar)

Permalänk
Medlem

Tycker Alan Wake är ganska snyggt för att köras på 360...

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av 1guy:

om det var samma motor så är det såklart den heter samma, och då kommer inte heller copyright i kläm då den är licensierad av utvecklarna som inte äger rättigheterna.

Det kan ju vara så att det är "samma" men att de i utbrytargruppen inte får använda den, och då ev modifierar denna så att de skall klara/gå fria från problemet, det var detta jag tänkte på

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Asså ingen som kommit på tanken att han typ är ett troll. Rätt så uppenbart skulle jag vilja påstå.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av snusglassen:

Hur fan kan detta spelet lagga för mig ?
(specs i avatar)

För att det är ett grymt krävande spel?

ATI 5850 är inte precis det bästa man kan ha, även fast det är tillräcklig till det mesta. Om du körde 4st 5870 och det laggar kan du börja undra om nått är fel

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av snusglassen:

(specs i avatar)

Säker på att du har i avatar?

Permalänk
Skrivet av 1guy:

vill tacka badcompany20 för att han gjorde min dag.
kände mig lite hopplös då jag hade lyckats få fel på något jag tycker jag borde kunnat, kände mig dum helt enkelt.
knappade mig sedan in på SweC och då satte Badcompany20 helt klart lite kontrast på begreppet "dum".
Är nu helt övertygad om att jag knappast kan sättas i samma fack som honom, känns underbart.

Tack återigen till Badcompany20 som får oss normala människor att framstå som genier.

Haha, skrattretande av en retard som har sparat in 5000 kronor till sitt gtx 480 på att käka kattmat i ett halvår och legat bland luffarna på tågstationen och sovit, gg

Skrivet av Jalle64:

Det verkar vara en utbrytargrupp från Stalkerutvecklarna som har startat eget och därför liknar grafiken väldigt mycket just den serien. Jag tycker visst att det är snyggt men bara för det så är det väl ingen tävling...... eller? =/

No shit.. säger du det?..

Skrivet av Saandberg:

Bara tycker detta är för kul, har du tittat i hans sign? Han har likvärdig dator som du har. Läs och lös sa min lärare, följ hans råd och snälla tagga ner lite nu. Bara för att alla inte tycker att Metro2033 är det snyggaste spelet i dagsläget så behöver man ju inte idiotförklara alla som vill vara med och diskutera?

/S

Edit: du kan inte maxa för dina grafikkort stödjer inte DX11

1. Jag har aldrig idiotförklarat honom, han idiotförklarar sig själv genom att komma med meningslösa påståenden som är totalt nonsens..

2. Jag ska följa hans råd och droga ner mig själv för att sedan få en se lite "eye-candy" i ett spel som strävar efter att efterlikna smurfvärlden? Warhead har ZIPP att komma med när det gäller ljus och motion-blur där metro 2033 e facking överlägsen, end of diskussion, case closed.

3. Jag skrev det i första inlägget.. det e kul och se när fler och fler IQ-befriade inlägg droppar in...

Skrivet av 1guy:

om det var samma motor så är det såklart den heter samma, och då kommer inte heller copyright i kläm då den är licensierad av utvecklarna som inte äger rättigheterna.

Du e ju äckligt smart.. var får du allt ifrån?..

Visa signatur

Intel Core i7 920, GTX 275 SLI, Corsair 6 GB 1333 Mhz, Antec 300, 750 W Corsair, ASUS mobo x58 Socket 1366, 1 TB hårddisk

Permalänk
Skrivet av 1guy:

vill tacka badcompany20 för att han gjorde min dag.
kände mig lite hopplös då jag hade lyckats få fel på något jag tycker jag borde kunnat, kände mig dum helt enkelt.
knappade mig sedan in på SweC och då satte Badcompany20 helt klart lite kontrast på begreppet "dum".
Är nu helt övertygad om att jag knappast kan sättas i samma fack som honom, känns underbart.

Tack återigen till Badcompany20 som får oss normala människor att framstå som genier.

Måste fan hålla med detta +1024

Skrivet av Badcompany20:

Haha, skrattretande av en retard som har sparat in 5000 kronor till sitt gtx 480 på att käka kattmat i ett halvår och legat bland luffarna på tågstationen och sovit, gg

Ahah, tycker detta mer stämmer in på dig än på honom.

Skrivet av Badcompany20:

No shit.. säger du det?..

Ja, det säger han faktiskt.

Skrivet av Badcompany20:

Jag skrev det i första inlägget.. det e kul och se när fler och fler IQ-befriade inlägg droppar in...

Du är IQ-befriad, get used to it.

Skrivet av Badcompany20:

Du e ju äckligt smart.. var får du allt ifrån?..

Jadu, var får du allt ifrån?

Jag vet, "Don't feed the trolls" men kunde fan inte hålla mig

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk

För att sammanfatta det hela: metro 2033 är överlägset på ett antal punkter där Crysis Warhead inte har en suck:
Ljus, motion blur, rendering, DX11, tesselation, physx, mörka ställen, fysik, detaljer, människor och mutanter m.m.m. Glöm fan inte när dem visade en flashback vid en gunställning när man körde ute. Där visades det en överlägsen crysis miljö med gräs och träd som anpassades bra som fan till vinden m.m. dessutom var det löjligt snyggt som det finns inte nästan. Om du har spelat det så vet du att Warhead var långt nere i källaren just då.

ok så Warhead da, vad har krigetsskalle (jeez) då att komma med? Tja.. vette fan om jag kommer på nåt speciellt, helt ärligt, inte nu längre när jag jämförde med "flashbacks-miljön" som helt enkelt var helt facking wunderbart. Möjligtvis vattnet, jag säger bara möjligtvis för vette fan inte om sunkvattnet i metro 2033 kan matcha dess rendering mot ljus e.t.c.
Slutsats: Metro 2033 10 Crysis Warhead 0, dessa resultat är fullkomligt acceptabla med tanke på vilken fullkomlig utklassning som metro 2033 vs Crysis Warhead hade..utklassning e ordet.

Visa signatur

Intel Core i7 920, GTX 275 SLI, Corsair 6 GB 1333 Mhz, Antec 300, 750 W Corsair, ASUS mobo x58 Socket 1366, 1 TB hårddisk

Permalänk
Medlem

Hm, du borde kanske gå klart skolan med tanke på hur du skriver.

Sen att du ska ta till med personangrepp för att alla inte håller med dig visar bara hur patetisk du är...

Seriöst lillen, väx upp.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Skrivet av GarfieldPower:

Hm, du borde kanske gå klart skolan med tanke på hur du skriver.

Sen att du ska ta till med personangrepp för att alla inte håller med dig visar bara hur patetisk du är...

Seriöst lillen, väx upp.

Skolan? Jag är förvånad att en "sån" som du ens har varit där..

Det e inget tal om personangrepp, det ända jag vill dela med mig är poängen på tavlan så att inga missvisande crysis warhead- super nördar håller på och förstör tråden

Om vi byter lite plats på ditt tydliga rebus så blir det: upplillenväxer.. seriöst människa, hur fan skriver du?

Visa signatur

Intel Core i7 920, GTX 275 SLI, Corsair 6 GB 1333 Mhz, Antec 300, 750 W Corsair, ASUS mobo x58 Socket 1366, 1 TB hårddisk

Permalänk
Skrivet av Badcompany20:

Skolan? Jag är förvånad att en "sån" som du ens har varit där..

Det e inget tal om personangrepp

Ta och släng ett öga på http://sv.wikipedia.org/wiki/Personangrepp. När du ändå är i farten kan du passa på att läsa reglerna också, i synnerhet §1.1

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Badcompany20:

Vad fick du det ifrån? har du crackat skiten och skrivit det där på mig? taskigt..

Hej då. Personangrepp är, som allla känner till otillåtna enligt forumreglerna, och att radera sina inlägg och sedan skylla på andra är inte särskilt snyggt.
För övrigt var tråden ganska dålig (och felplacerad) från början.
*låst*