Byta akustisk gitarr mot 2st Elgitarrer? Värt?

Permalänk

Byta akustisk gitarr mot 2st Elgitarrer? Värt?

Tja tänkte kanske byta min akustiska gitarr mot 2st elgitarrer.

Se bilder.

Min: http://www.beatles-revival.cz/fotky/Epiphone-EJ200.jpg

Hans gitarrer : http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e3/BC_Rich_Wa... (den är custom lackad riktigt snyggt, Väldigt blank svart med nästan osynliga silvriga flames. )
http://cmusicstore.com/sales/290.jpg

Han får med hardcase värde 1200SEK och jag en förstärkare+2 gigbags.

Tacksam för seriöst svar!

Visa signatur

Ge mig ett jobb! Vad som helst?

Permalänk

Nu vet jag inte hur den akustiska är men en warlock (fy fan) och en epiphone LP är inget som gör mig styv i byxan direkt.
Ska jag vara ärlig så hade jag nog skitit i att byta, visst är det kul att lira elgitarr men det där är inga bra gitarrer direkt.

Spara ihop pengar (har du ett jobb så kan du köpa på helt okej avbetalning hos musikbörsen) och köp en riktig gitarr istället, det är min åsikt.

Snåla inte på förstärkaren heller!

Permalänk
Medlem
Skrivet av apspektakel:

nu vet jag inte hur den akustiska är men en warlock (fy fan) och en epiphone lp är inget som gör mig styv i byxan direkt.
Ska jag vara ärlig så hade jag nog skitit i att byta, visst är det kul att lira elgitarr men det där är inga bra gitarrer direkt.

Spara ihop pengar (har du ett jobb så kan du köpa på helt okej avbetalning hos musikbörsen) och köp en riktig gitarr istället, det är min åsikt.

Snåla inte på förstärkaren heller!

+1

Permalänk
Medlem

Två är bättre än en. Nej, men allvarligt, prismässigt är det nog en rättvis affär. Du bör dock prova gitarrerna först, så att du vet om de är något att ha.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk

De är en kompis tilll mig som äger dom. Så jag vet att dom funkar iaf. Jag tänkte mest på prismässigt och ev försöka byta dom 2 mot en bättre en min.

Har ju en hummingbird och den är ju akustisk. Men har ingen elgura och saknar att få köra lite goa riff på el

Visa signatur

Ge mig ett jobb! Vad som helst?

Permalänk
Skrivet av JohnnyCash89:

De är en kompis tilll mig som äger dom. Så jag vet att dom funkar iaf. Jag tänkte mest på prismässigt och ev försöka byta dom 2 mot en bättre en min.

Har ju en hummingbird och den är ju akustisk. Men har ingen elgura och saknar att få köra lite goa riff på el

En Epiphone LP får man inte så satans mycket för, en warlock tror jag inte man får speciellt mycket för heller men det skulle ju vara det du borde göra om du byter, sälja dem vidare och köpa en bättre.

Jag hade nog inte gjort det som sagt. I övrigt så kan du få en jävligt skönt ljud om du kopplar den akustiska till stärkaren och vräker på lite dist.
Tycker du att det är för "tungt" att spela på den akustiska så kan du ju slänga på lite tunnare strängar.
Jag kör med elvor på elgitarren men brukar ha nior på mina akustiska.

Edit:
Jag tycker som sagt inte att man ska snåla på instrumenten utan att ska man köpa ett så ska man slå på stort och köpa ett bra med en gång, men nu är det ju tyvärr så att inte alla har den mängden pengar! Jag hade aldrig kunnat köpa det jag har i dag i dagsläget t.ex.
Men ta och kolla in Gibsons faded-modeller, en SG går på 6-7000 och en LP någon tusing utöver det så begagnade kan du nog hitta dem till fina priser. Det enda som skiljer faded-modellerna från de andra är att lacken inte är lika fin som på de dyrare modellerna men det är samma träslag och elektronik etc.

Permalänk

Jag har bytt nu. Böt mot gitarrerna+Gigbags/rockbags och effektpedal,stärkare och lite strängar. Har lagt ut på blocket nu och är bjuden 3.000kr (tro de eller ej) för warlocken =D! Gitarren jag hade kosta 3795Kr. Jag hade tänkt sparat tilll en Martin Gitarr, Fast "dröm" gitarren är Gibson Montana

Visa signatur

Ge mig ett jobb! Vad som helst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyCash89:

Jag har bytt nu. Böt mot gitarrerna+Gigbags/rockbags och effektpedal,stärkare och lite strängar. Har lagt ut på blocket nu och är bjuden 3.000kr (tro de eller ej) för warlocken =D! Gitarren jag hade kosta 3795Kr. Jag hade tänkt sparat tilll en Martin Gitarr, Fast "dröm" gitarren är Gibson Montana

3k för en begagnad gura musikbörsen rea:de ut för 1795:- eller nått sånt för några månader sen är fan inte illa pinkat

Permalänk

Lacken som jag fixat till warlocken kostar 4.000Kr så

Visa signatur

Ge mig ett jobb! Vad som helst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyCash89:

Lacken som jag fixat till warlocken kostar 4.000Kr så

well, uttrycken "som att sminka en gris" och "förgylla skit" är väl rätt passande då?