Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mariehamn
Registrerad
Apr 2010

Hjälp - asus m4a785t-m

Hej!

Jag har nyligen köpt en uppsättning nya komponenter som jag har monterat ihop. Det bygger på ett asus m4a785t-m AM3 moderkort med en phenom II x4 i. När jag kör asus probe märker jag att mitt moderkort idlar på en temp runt 45 grader medan processor ligger på ca 35 och gpun på runt 30. Vad jag har förstått är detta en ganska hög temp för ett moderkort så jag tänkte höra ifall någon här vet vad jag kan göra eller om jag bäst som det är gjort något fel vid installationen av moderkortet. Jag har för närvarande ingen extra chassifläkt installerad, men tänkte inhandla en sådan snarast men jag vet inte om det kommer att hjälpa tillräckligt mycket.

Tack på förhand!

/lepsy

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hässleholm
Registrerad
Feb 2005

Det är en låg temp nästintill!
Är det chipset du menar är det normalt.

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 2700X ] [ Asus 1080 ROG Strix ] [ Asus Crosshair VI Hero]
[ 16GB G.Skill FlareX CL14 3400Mhz DDR4 ] [ Samsung 960 EVO 500GB + Samsung 850 Pro 256GB ] [ Logitech G933 ] [ Corsair H115i ] [ Win10 x64 Pro ] 3dMark 19.263p CPU-Z

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004

Precis det är en låg siffra på moderkortet, går det över 70 grader börjar det bli högt, så "no worry"

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mariehamn
Registrerad
Apr 2010

Okej! Tack för era försäkrande svar