Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mariehamn
Registrerad
Mar 2009

Hjälp med nya minnen!

Hejsan!

Jag fick det "problemet" att jag skulle vilja lägga in mera minne i datorn, har för tillfället 4GB men skulle vilja ha 8GB. Problemet med det är att minnena som jag har nu verkar ha slutat tillverkas? Åtminstone hittar jag dom inte på OCZs hemsida eller hos någon webbutik. (eller man kan hitta dom hos OCZ men då måste man googla efter dom, att söka efter dom direkt på sidan har jag inte lyckats med...)

Dom här prylarna har jag:

Moderkort: ASUS M4A79T Deluxe
http://www.asus.se/product.aspx?P_ID=lhJiLTN5huPfCVkW&templet...
Processor: AMD Phenom II X4 955 Black edition 3,21GHz
Minnen: OCZ DDR3 PC3-10666 / 1333 MHz / Reaper HPC Edition / 4GB Dual Channel (och det är då alltså dom jag inte får tag på

Så min fråga är ifall det är nån som kan tipsa om ett par andra minnen som är lika bra eller bättre? Tillverkare och pris spelar egentligen ingen roll bara dom funkar bra med ovanstående komponenter

Jag har givetvis kikat lite själv men jag hittar inga minnen med lika låg latency eller vad det nu heter, och det är tydligen bra om det är lågt

Kan också nämna att jag efter sommaren kommer att uppgradera datorn med eventuellt 2 nya grafikkort samt vattenkylning. Kanske ocskå nytt moderkort... får se lite hur läget ser ut just då och vilka spel som finns ute osv.. Kommer dock troligen inte att kyla av minnena med vatten.

Hmm vad mer då.. jo orsaken till att jag vill ha mera minne är att datorn segar lite när jag t.ex. spelar, har några fönster uppe i webläsaren, MSN, MIRC, ibland Skype igång samtidigt som jag recordar med Fraps Misstänker iaf att mera minne skulle kunna hjälpa mig med det
Har också börjat med en del videoeditering.

Så jag e väldigt tacksam för tips iaf