Permalänk
Medlem

Predators diskussion

så nu kommer en uppföljare till predator 1 o 2 utan ett vs i namnet

http://www.predators-movie.com/ där finns trailers

och med skådespelare som Laurence Fishburne, Topher Grace och Danny Trejo så finns det ju några bra/kända skådisar med iaf.

producent är Robert Rodriguez som har några bra filmer bakom sig, däremot är regissören Nimród Antal inte så känd av mig, någon som sett någon tidigare rulle av han?

vad har ni för förväntningar på filmen efter att sett trailers skådespelar listan m.m? tror ni på flopp?

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Såg trailern för några veckor sedan och visst kan den vara något. Men jag förväntar mig inget. Se bara hur fruktansvärt cool AVP2 såg ut (oklippta trailer oc) och hur kass den var.

Eller kass och kass, trailern visade hela filmen så man kände sig lurad på bio biljetten.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Jag är mycket skeptisk till denna. Tror helt klart på flopp. Ettan var bra, men efter det har det bara blivit sämre och sämre...

Permalänk
Medlem

tror även jag på flopp, MEN med tanke på skådespelar listan och producenten så finns det hopp iaf, speciellt om man jämför med AvP 2:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk

Haha, den kommer att vara aaaaaasdålig. Mitt kalkonrullesinne sviker mig aldrig.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem

Efter senaste filmen är jag ganska negativt inställt för uppföljaren. Man såg ju ingenting i den sista filmen, handlingen var värre än värst och slagsmål var ju urusla.

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Kommer säkert vara bättre än VS-filmerna och kanske Predator 2, men knappast bättre än Predator med Arnold. Predator med Arnold är klassiker!

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk

Jag tror att det kommer vara en film som man glömmer bort innan man har lämnat biosalongen, men ändå så blir det kanske 1,5h halvroligt och det är inte fel.

Som jag tolka manusförfattarens tanke efter att ha sett trailern:
Manusförfattaren/rna har inte suttit sömnlös om nätterna om hur alla predatorfans har obesvarade frågor som de vill ha svar på. Snarare vill manusförfattaren/rna mjölka sin kassako och de har då funderat på vilket sätt de nu skulle kunna göra som skulle genrerna mest kosing utan att för den delen förbruka sin kassako för framtida bruk.
Att de besöker en ny planet är ju något nytt och då blir det inte för tjattigt med de förra filmerna. En massa våld och action kommer garanterat vara med och är man just ute efter att se detta så kanske man blir riktigt nöjd över filmen.

Jag själv tänker just se filmen för actionet skull, "bakgrundsstorymässigt" så förväntar jag mig inte ett skit, förhoppningsvis finns det dock någon hyfsat sammanhängande story för den aktuella filmen, så de inte bara springer runt och velar som några kycklingar.
Nu kanske jag låter lite väl kritisk, men jag är positiv till denna film, då det är ingen som tvingar mig att se den. Och jag tycker det är bra att de försöker göra en ny film som kanske blir mycket spektakulärt action i.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Jag tyckte hela grejen med Predator var att man inte visste var det var (och att Arnold var med naturligtvis ). Nånting dödade alla, något okänt, och denna nånting dödade även alla med finess. Man visste inte vad det var man skulle förvänta sig! När man väl såg varelsen så tänkte man "Kick ASS!!!", varelsen var ändå grym på något sett. Och när man väl såg varelsens ansikte så tänkte man "HOLY SHIT THAT'S ONE UGLY MOFO!" (;)).
I tvåan vet man redan vad det är som går runt och dödar alla, det blev inte lika intressant. Inte nog med det... ingen Arnold såklart. Om Arnold är med i ettan måste han vara med i tvåan. Om Arnold är med i Predator måste han vara med i Predator 2. Om Arnold är med i Terminator 1,2 och 3 måste han vara med i Terminator 4 osv.
VS-filmerna behöver man inte ens kommentera, har bara sett lite av AVP: Alien vs. Predator och av det lilla jag såg så var det kata-wait for it, wait for it-strof.

Jag ska nog se Predators, kanske får man se en riktig uppföljare till Predator-filmerna... utan några Aliens i. Aliens tillhör Aliens-filmerna, Predator tillhör Predator-filmerna, punkt slut. Även skådespelarna ser mer lovande ut, Laurence Fishburne är ändå lite badass. Det finns till och med en skådespelare som heter Mahershalalhashbaz Ali som ska vara med i filmen, det är kick-ass... Testa säga hans namn snabbt!

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Ser framemot filmen men lär säkert floppa totalt.
Som daVani skrev, Predator 1 är en riktigt bra film, speciellt första gången man såg den. Tvåan är inte alls bra, skådespelarna suger (vem f*n kom på idéen och ta med Danny Glover överhuvudtaget? Och sen den där tjejen, sämre skådespelare från man googla efter), men Predator var med så ändå äger jag filmen på DVD och kikar den då och då och mår lika dåligt varje gång.
Alien vs Predator, ja.. denna såg jag väldigt mycket fram emot, Aliens, predators, i samma film! Kan det blir bättre? Nej, det kunde det inte. Paul W.S Anderson har en tendens och förstöra filmer totalt (t.ex. Resident evil serien) då han verkar bara kolla vad som är populärt, läsa baksidan på spelet och sen hitta på en egen historia som suger banan. Inte nog med det så fick han den smarta idéen och sätta en censurgrad på PG-13 i AvP, MEN JAA! Vad smart! Aliens och Predators är tidigare kända för att vara brutala mördare och slaktar det mesta i sin väg. Ja vi plockar bort allt som har med blod och brutalitet och göra så att de yngre tittarna som inte har ens någon aning om vad den svarta figuren med två munnar är för något...

Sen kom Alien vs Predator 2, trailern visade gore! JAAA! en regissör som tänker med hjärnan iaf. Men likaväl så kunde han också förstöra hela konceptet med att göra filmen totalt svart och kass story. Jajamen. En film som gjordes bara för att ta pengar från våran börs då vi ser framemot dessa filmer gång på gång.

Dock angående den nya filmen så hoppas jag verkligen inte Thoper Grace får för sig och förstöra denna film på det sättet han förstörde Venom i Spider-man 3, att helt enkelt spela den mes han är i That 70s show.

Men lär säkert i slutändan bli besviken på Predators...

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Thoper Grace spelar vad jag uppfattat det som i trailern "forskar typ" vilket borde passa hans mesiga attityd, lägg sen till att det finns någon predator hund med i filmen:s

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP