Problem med HD 5770 XFX

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2008

Problem med HD 5770 XFX

Hallå där.

Jo, idag när jag tänkte jag att jag skulle lira lite WC3 så tyckte jag att det gick lite segt att röra omkring med musen i spelet och sedan märkte jag även av det i spelandet.

Det är som att spelet laggar. Drog upp GPU-Z för att titta om något inte var som det normalt var och då såg jag att GPUn sätter sig i 920MHz när jag lirar WC3 förut låg det alltid på 400MHz i WC3 och endast 920 i krävande spel som AvP till exempel.

Några förslag på vad som ska göras för att åtgärda detta?
Den är ju då OCd. Så jag antar att den har fått något fuffens för sig, och det bästa är att nedklocka den lite.
Dock så har den funkat fin fint i alla stresstest och stabilitets test jag gjort samt att den funkat fin fint i ca. en vecka utan minsta lilla problem.

EDIT: Märkte nu att det verkar som att det har en effekt på flera spel likaså.
Dock inte lika märk värt i AvP för någon anledning eller så kanske jag bara hade tur för stunden.
Märkte i alla fall att i Batman: AA så gick allting som i slow motion.

GrumpyGaming.net - GG Discord
Desktop: Obsidian 800D \ ASUS X99-A \ 5820K@stock \ 16GB DDR4@2133 \ Sapphire 390x 8GB\ 2x 850 EVO 500GB \ 4TB storage \ 750HX Corsair \ Ducky Shine3 MX Black
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 12TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2008

Shameless bump.

Testade just Mini Ninjas ett spel som förut fungerade fin fint. Men nu var det ruskigt laggigt. Körde också ett Benchmark test i Batman: AA där högsta låg på dryga 35 FPS. Förut låg den runt 70 eller om det var ännu mer... vad sjutton kan ha hänt?

EDIT: Solved.
Ok sådär. Nu fixade det sig... CCC hade fått för sig att ändra alla settings med AA och sådant till Quality och försökte göra WC3 och alla spel som klarar av det ÄNNU mer AA än det som redan var.

Så nu är allt normalt.

GrumpyGaming.net - GG Discord
Desktop: Obsidian 800D \ ASUS X99-A \ 5820K@stock \ 16GB DDR4@2133 \ Sapphire 390x 8GB\ 2x 850 EVO 500GB \ 4TB storage \ 750HX Corsair \ Ducky Shine3 MX Black
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 12TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör