Permalänk
Medlem

Vad för kabel?

Vad är det för TP kabel jag ska använda mellan mitt ps3 och routern?
Kan inget om tp kablar, cat 6 / 7 säger mig inget ;S skärmad eller inte skärmad?
hjälp uppskattas

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Inte för att jag har ett ps3, men på min xbox så fungerar det med en vanlig rj45-kabel.
Dvs precis likadan kabel som går mellan datorn och routern.

All utrustning i dagsläget har väl autosence på vilken typ av kabel du använder (tvinnad eller rak) så det borde inte vara några problem

Permalänk
Medlem

men hur är det med cat 5/6/7 då? cat 5 verkar vara billigast, är det bara att köra med en sånn?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

men hur är det med cat 5/6/7 då? cat 5 verkar vara billigast, är det bara att köra med en sånn?

Ja.

Visa signatur

Dator: Lian Li Lancool PC-K62|Fractal Design Tesla 550W|Asus M4A77TD PRO|Phenom2 X4 955|Arctic Cooling Freezer 7 Pro rev.2|Corsair 4GB 1600MHz|PowerColor Radeon HD5850 PCS+ 1GB|500GB Samsung F3|DVD-brännare|Windows 7|
Kringutrustning: BenQ TFT 21.5"|Ace Keyboard KL300|Logitech MX518|Plantronics Gamecom 367|SteelSeries QcK Heavy|

Permalänk
Medlem

En vanlig Cat5 kabel, icke skärmad och rak (dvs inte korsad) ska den vara.

Permalänk
Medlem

okej, tack!
sett en del som heter cat5e... gör det någon skillnad?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

okej, tack!
sett en del som heter cat5e... gör det någon skillnad?

E:et betyder att den klarar gigabit-lan, alltså högre hastighet än nätverkskortet i PS3.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Okej

Visa signatur

#framtiden