Permalänk
Medlem

Sitter på en Mark. Klart godkänd för det priset Dessutom 3års garanti. http://www.jysk.se/120/122/3620019/a/catalog

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk

tips: Köp en bra (oftast dyr) stol på en gång. Jag köpte min för 3k+ ,den har aldrig gått sönder och är nu inte på sitt säkert 7:e år, den ser fortfarande bra ut(modern), ska ladda upp en bild när ja kommer hem sen.

Höj och nedsänkbara armstöd är ett måste, annars kommer du bli galen

Permalänk

Tja! Jag har en Markus också, och rekommenderar den starkt. Jag valde den mest för att man kan låsa den i vilken lutning man vill. Tycker att det är grymt jobbigt med dom flesta andra eftersom det känns som gungstolar.

Permalänk
Medlem

Kvalitet kostar , jag har själv köpt en lättare begagnad Malmstolen från ett konkursbo , är grymt nöjd med den.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

Letar själv efter en bekväm stol som klarar upp till ~130-140kg samt att den ska vara justerbar, kollade på ikea´s Klappe men den klarar 120kg men det kanske inte är ngn fara? Är sällan den är så belastad men vill inte att den bara brakar plötsligt.

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_sQuinty:

Kvalitet kostar , jag har själv köpt en lättare begagnad Malmstolen från ett konkursbo , är grymt nöjd med den.

Typ sådär ska en stol se ut, ja va kolla på något liknande på någon kontor butik. Priset låg runt 6k+moms så lite mycket pengar kanske men kvalité/ergonomi kostar.

Nu sitter jag på någe skräp stol från Jysk med "fake läder" där stoppningen i sittdynan har glidit ut mot kanterna. Detta gör att det känns som man sitter på något hårt underlag och jag får träsmak i röven ganska snabbt.

Tråkiga är att stolköp för 8-10k går inte ihop med budgeten på SB burken jag är sugen på

Permalänk
Skrivet av edasvangen:

Jag har en liknande stol som det "sticker ut" på där nere, förstörde min rygg totalt så har knappt använts sen den köptes för 1400kr

hehe, äntligen någon som har samma problem
ska bränna upp min stol imorgon i parken tänkte jag, gick till kiropraktorn igår och han sa kasta ut skiten
(väldigt bra stol, men passar inte alla ryggar)
så nu blir det en Verner från Ikea istället

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10163888

Permalänk
Skrivet av retstickan:

hehe, äntligen någon som har samma problem
ska bränna upp min stol imorgon i parken tänkte jag, gick till kiropraktorn igår och han sa kasta ut skiten
(väldigt bra stol, men passar inte alla ryggar)
så nu blir det en Verner från Ikea istället

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10163888

Hehe, jo det är ju synd att ryggen ska krångla så.. hade aldrig haft problem med ryggen före jag satt i den stolen, nu.. får jag ont då och då nere med ryggraden där det stack ut :S, borde kanske kolla upp det.

Någon som vill köpa datorstol? Mark heter den visst, inköpt på jysk tidigt förra året, knappt använd.

En annan sak som jag har märkt, armstöden är alltid för låga för mig så det slutar med att jag sitter i någon konstig ställning när jag sitter framför datorn i längre perioder :P(är närmare 190cm lång) så jag behöver en stol med ställbart armstöd men de är ju alltid så dyra.

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem

Använder själv en kontorsstol från RH, riktigt bra grejor. Ett av de bästa köp jag gjort faktiskt, har använt stolen sen 2002. Köpte den lite begagnad för ca 2000 kr, nypris ligger runt 7-10 000 kr tror jag.

Spenderar man väldigt mycket tid framför datorn eller skrivbordet så är en kvalitetsstol att rekommendera.

Permalänk

Fan vad jävla långa alla verkar vara med 185+ cm minst, funkar Markus stolen bra för mig, en dvärg på 175 cm måntro?

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z390-F | i9-9990K | Corsair Hydro H150i PRO | Corsair Vengeance 32GB DDR4 | ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC V2 | Samsung M.2 970 EVO 1TB | Seasonic PRIME Ultra 1000W Platinum | Fractal Design Define R6 USB-C | Xtrfy H1 Headset |VORTEX TAB 75 PBT, Cherry MX Brown| ASUS ROG Swift PG279Q 165hz IPS 27"

Permalänk
Medlem

Köpte en Marcus stol igår och fick ont sam fan i ländryggen där stolen sticker ut idag :/. Jag är nästan 175 cm så stolen kanske inte "passar" mig?

Permalänk
Skrivet av musta_jokeri:

Markus från Ikea.
Haft honom i dryga en och en halv månad nu, och har aldrig suttit så bekvämt tror jag =P

Protip; provsitt en stol länge, i alla fall i en halvtimma innan du bestämmer dig för att köpa den.

Markus är skön och sitta på

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alfsvåg:

Köpte en Marcus stol igår och fick ont sam fan i ländryggen där stolen sticker ut idag :/. Jag är nästan 175 cm så stolen kanske inte "passar" mig?

Hade också en Markus under en kortare tid och gud förbannad så ont i svanskotan jag fick av den skräpstolen. Är ~180 cm.

Jag investerade istället i en Herman Miller Aeron. Bästa köpet jag gjort på länge. Förvisso en helt annan prislapp men den lär hålla i minst tio år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barren Wuffet:

Hade också en Markus under en kortare tid och gud förbannad så ont i svanskotan jag fick av den skräpstolen. Är ~180 cm.

Jag investerade istället i en Herman Miller Aeron. Bästa köpet jag gjort på länge. Förvisso en helt annan prislapp men den lär hålla i minst tio år.

Vart köpte du Aeron någonstans? Jag är också ute efter Herman Miller-modeller. Man vill ju gärna provsitta innan man lägger ut tiotusen kronor.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Logixx:

Vart köpte du Aeron någonstans? Jag är också ute efter Herman Miller-modeller. Man vill ju gärna provsitta innan man lägger ut tiotusen kronor.

Vi har aeron-stolar på jobbet så därför blev det naturligt att köpa hem en sån också.

Beställde däremot ifrån www.sortiment.se

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ