Hjälp! Glömt namnet på en serie jag följde.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2001

Hjälp! Glömt namnet på en serie jag följde.

Handlar om ett gäng astronauter som ska fllyga på en rundtur mellan olika planeter. Dom hittar nån form av varelse som lyser massa (vet inte hur ja ska förklara) Det händer massa saker på deras färd, det verkar som att den där varelsen gör så att dom hallucinerar. En av de kvinnliga astronauterna hallucinerar tex. att hon hör ett barn gråta, då hon känner sig skyldig för att hon gjort abort.

I några avsnitt får man se hur dom tränar inför resan, i simulatorer etc, det händer olika intriger, en av tjejerna åker nästan ut ur programmet, och skaffar då en tatuering av en örn.

Ringer det en klocka hos nån?
Det är en ganska ny serie, tror första avsnittet kom 2009, men kan inte vara säker.

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||Gigabyte GTX 970||850EVO 500GB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Linköping
Registrerad
Okt 2006

Defying Gravity, Varsågod!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2001
Skrivet av Shimonu:

Defying Gravity, Varsågod!

JAAAAAAAAAA! TACK! Har irriterat mig i 3 timmar nu för ja inte kunde komma på namnet!

EDIT: Men nu blev ja ännu mer besviken. Verkar ju inte ha kommit några nya avsnitt?! Har dom lagt ner serien? Den är ju sjukt bra!

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||Gigabyte GTX 970||850EVO 500GB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Linköping
Registrerad
Okt 2006

Ingen aning, den kanske hänger lite i luften. Hittar inte något om att den skulle vara nedlagd eller om något datum för nästa avsnitt/säsong.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Småland
Registrerad
Mar 2005

kolla IMDB brukar stå det mesta där.

I am Extrazz.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2001
Skrivet av -=FULLMOON=-:

kolla IMDB brukar stå det mesta där.

Kollade så klart IMDB, men står inge info om kommande avsnitt etc. får väl se om det dyker upp nått nytt avsnitt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Höganäs
Registrerad
Jan 2010

Defying Gravity har slutat, dom gjorde bara en season

MSI Z370i Gaming Pro Carbon AC
I7 8700k 3.7 GHz 12mb
ASUS GeForce GTX 1080 TI 11GB Turbo
Ballistix 16gb DDR4 3200MHz CL15 Elite
AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Småland
Registrerad
Mar 2005
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Kollade så klart IMDB, men står inge info om kommande avsnitt etc. får väl se om det dyker upp nått nytt avsnitt.

okey. mja två av mina favorit serier slutade Firefly och Driven(tror den hette så) Firefly fick iaf en hyfsat 'sammanfattning' med en långfilm men Driven slutade bara mitt i fick inte ens reda på hur det gick

I am Extrazz.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2003

Defying Gravity blev nedlagd efter att första säsongen spelats in. 13 avsnitt spelades in, men bara 8 sändes. Alla 13 finns dock med på DVD'n. Slutar man kolla efter 8'e avsnittet så slutar serien verkligen mitt i allt, men ser man alla 13 så får det lite av ett slut iaf.
Ganska annorlunda serie, men inte så dum ändå...

MyEpisodes eller TVRage brukar vara bättre sidor än IMDB för tv-serier...