Permalänk
Medlem

AMD Phenom II x4 946 CPU

Tjenare. Har ett mysko problem med en ny installerad CPU. AMD Phenom II x4 946 CPU (3,0ghz) (hade en dual core AMD tidigare på 3,2ghz) Efter jag satte i den nya processorn så var det inga problem först. Datorn installerade automatiskt enheten, och allting verkade fungera som det skulle. Men när jag testade vissa spel som jag har, så märkte jag extremt långa laddnings tider. Har aldrig haft det förut på mina spel, och dom fungerade fin fint innan installationen. Sedan upptäckte jag att i enhetshanteraren så har jag 2 stycken root enumerators (av 3) som har 1 gul skylt framför sig... Ännu en gång, det var aldrig där innan bytet av cpu.

Jag läste på ett annat forum om exakt samma problem och det löste sig genom att installera om hela Operativet. (windows 7, verkar inte gilla byte av cpu's)

Kan någon hjälpa mig med detta?

CPU: AMD Phenom II x4 946 CPU
RAM: Corsair GDDR2 4gb
OS: Windows 7
Moderkort: ASUS M4N78 SE

Permalänk
Medlem

installera om operativet?...

Permalänk

Testa och uppdatera bios.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jingelman:

Testa och uppdatera bios.

Ok jag får väl googla på det då. Hoppas på att det kan lösa sig.

Permalänk
Medlem

Löst!

Jag uppdaterade bios men ingen lycka där. Dock så kom jag o tänka på program varan som jag fick med CPU'n som heter EPU-4 Engine. Den stod på Auto inställningen som ska spara energi vilket gjorde att alla kärnor låg på 0.7ghz styck. Jag ändrade sedan till Normal o den gick upp till standardinställningarna av cpu'n. Nu fungerar allting fint och jag hoppas att detta kan hjälpa andra

Permalänk
Hedersmedlem

Psst, du menar väl PII 945?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)