Permalänk

dator, 6.5 k

så, ska köpa/bygga en dator åt en polare, han bad mig lägga upp den här för att få ett så optimalt paket som möjligt

datorn ska användas huvudsakligen till spel, men ska även vara framtidssäker, därav grafikortet med dx 11 sam cf moderkortet, för att kunna köpa ett till 5770. han åker ofta på lan, och vill därför gärna ha en flashig dator som är lätt att flytta på därav chassit. han kommer med största sannolikhet köra win7, men 2 gb ram bör räcka. har dock valt en sticka framför dualchannel, för att lättare kunna uppgradera i framtiden. dessutom kostar 2*1gb ca 100 kr mer. en 1 tb hdd kostar visserligen bara 250 kr mer, men då han klarat sig fint på 80 gb i flera åt så är inte 500 gb för lite. funderar på vilken processor, det är ju inte många kronor upp till 955 eller 965, men inte så mycket bättre prestanda heller. dessutom kan jag hjälpa till och klocka den om det skulle behövas.

men, vad har folk för synpunkter, något jag glömt?

Permalänk
Medlem

De sista ghzen kan man lätt överklocka sig upp i för att få en samma hastighet som en 965a .
Så det ska nog inte vara några problem ...

Men kanske ett annat chassi? kanske den här
med dem pengarna kanske du kan lägga en del pengar på t.ex ett snäppet bättre grafikkort m. bättre kylning?
Då menar jag såklart den här