Dåligt minne eller dåligt moderkort

Permalänk
Medlem

Dåligt minne eller dåligt moderkort

Tjena hade ett no signal problem ganska länge böt ut ett grafikkort och testade mig fram och tillslut så fick jag igång det men innan jag fick detta no signal problem så hade jag windows blue screen som sa Page fault in a non paged area, sen så var det ett stop **000 bla bla meddelande.

Just nu håller jag på att ta bort det olika minnena har 4 st 1gig minnen märke: hynix, det är det som det står på dom iallafall.

Så jag tog bort 1 minne efter 1 tills jag började få ett nytt fel meddelande som säger IRQL NOT LESS OR EQUAL, just nu har jag stoppat in 2 ram som inte har suttit sammtidigt får se om datorn dör nu, men jag fattar inte riktigt vad är det som händer? vad mer kan det vara som orsakar detta? har inte installerat något nytt innan jag fick page fault meddelandet men efter jag fick det böt jag ju grafik kort så då har jag installerat nya drivisar fast jag tror inte det är det som är problemet. Jag böt från ett ATI RADEON HD 3650 till ASUS RADEON hD 5750 formula, det ser typ ut som en formula 1 bil :p, hur som helst är desperat efter hjälp vill helst inte ominstallera.

Har inte disableat shadowing eller catching, för att jag inte vet hur. Men jag ska leta upp det på nätet och så återkommer jag

Data Info
RAM : hynix
AMD PHENOM 9550 Quad Core processor 2.20
ASUS RADEON HD 5750
Windows home Premium
1 terabyte minne