Super Mario Bros 3 - Wii: fungerar inte

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Nov 2009

Super Mario Bros 3 - Wii: fungerar inte

Halloj

Jag gick in i Wii store och letade efter något roligt, föll pladask för den gamla klassikern Mario 3 på NES. Så jag bestämde mig för att köpa det. Så efter att ha laddat hem spelet försöker jag starta det fungerar men icke, det vill inte.

Vad som händer är att när man går in på Mario 3 genom Wii startsidan och sedan trycker på play laddas deti någon sekund, men spelet startas aldrig. Utan skärmen blir bara svart och på TVn står det "Ej tillgängligt läge". Jag kör Wii:et genom componentkabeln som man fick med. Wii:et är inte krackat och har aldrig varit heller.

Jag har Megaman 10 på consolen också fast det fungerar utan som helst problem.

Några tips på vad jag kan göra för att få igång spelet?

Hittils har jag provat olika lägen på både TVn och i inställningarna för Screen på Wii:et. Men oavsett inställningar får jag samma fel, skärmen blir svart *sad*

Hjälp!

Intel i5 2500k (4.5 GHz) & AMD 7970, Win 10.

Nexus 6P, Android 8.1

Acer s7-392, Ubuntu 16.04

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Jul 2001

Hade liknande strul på mitt wii med ett annat spel.

det gick inte att köra på projen med komponent men på tv men vanlig kabel funka de.

det va 1 spel av ca 50st

Antar att det har med pal/ntcs att göra.

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2001

Prova att ställa ner upplösningen i Wii inställningarna till lägsta 576i eller va de heter. Kan hjälpa.

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||Gigabyte GTX 970||850EVO 500GB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2002

I Europa så fungerar inte alla spel med 480P/komponent kabel. Nästan säker på att det är så med alla Nintendo å Super Nintendo spel iaf(förutom Super Mario RPG). N64 spel fungerar utmärkt.

Dator: Intel 6700K :: 16GB DDR4 :: GeForce GTX 1080 Ti :: Asus Xonar Essence ST :: Samsung 850 EVO 500GB
Kring : Eizo Foris FG2421 :: Philips Fidelio X1 :: O2Amp :: CM Storm Novatouch TKL :: SteelSeries Rival 300
Misc. : YouTube :: Steam :: StarCraft II :: Street Fighter V

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskoga
Registrerad
Feb 2005

Prova att ändra signaltyp. Detta gör du genom att trycka på HOME-knappen och sedan välja "Operations Guide". Nu ansluter du en Nunchuk till Wii Remote (om den inte redan är ansluten förstås) och trycker in Z-knappen, A-knappen och knapp 2 samtidigt. Ett litet ljud hörs om signaltypen har ändrats. Alla spel stöder inte denna funktion. Här på nintendo.se kan du hålla utkik efter texten "Stöder Wii Komponentkabel i Interlace Mode (för dig som har LCD- eller plasma-tv)." längst ned på spelsidorna. Den meningen betyder att det spelet låter dig ändra signaltyp.

Om bilden trots detta inte blir bättre ska du prova att byta ut komponentkabeln mot den medföljande kompositkabeln. Skulle det ändå inte fungera finns det tyvärr ingen annan lösning än att spela på en anna tv! Dock fixar dessa två saker problemet i 99 % av fallen!

| Asus ROG G752VY | Intel i7 6700 HQ | 16 GB DDR4 | GTX 980m 4GB | m.2 - 256GB SSD + 950 PRO m.2 - 256 GB + 2.5" - 1 TB HDD |
| Steam - Toivo |