Permalänk
Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

60 pers och från diverse länder. Så extremt jävla pissetråkigt med helsvenska guilds.

Okej. Du kan ju adda mig ifall jag dyker upp ingame. Minns bara namnet på min äldsta character just nu: Vigor Braveheart

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Jag vet att de inte har satt ut något release datum för spelet ännu. Går du in på Game.se så står det release December 2010 för spelet. Är det något de bara skrivit för att fler ska förhandsboka eller kan det stämma?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sergant:

Jag vet att de inte har satt ut något release datum för spelet ännu. Går du in på Game.se så står det release December 2010 för spelet. Är det något de bara skrivit för att fler ska förhandsboka eller kan det stämma?

Det är ju vanligt att butiker skriver ett visst datum på lir de inte vet när de skall komma. Tex skriver webhallen 2011 på flera spel de inte känner till datumet för, där även 2011 för guild wars 2.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sergant:

Jag vet att de inte har satt ut något release datum för spelet ännu. Går du in på Game.se så står det release December 2010 för spelet. Är det något de bara skrivit för att fler ska förhandsboka eller kan det stämma?

ursprungligen hade dom väl planerat att släppa spelet i slutet av det här året men har senare meddelat att det inte kommer ut förräns nästa år nån gång.

Permalänk
Medlem

Okej. Då är det ingen idé att ens hoppas att det kommer då ^^

Permalänk
Medlem

Jag pratade med någon i guilden som sade om ca 6 månader.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

När betan kommer, är release inte långt ifrån.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Nej nu får det lov att hända nånting!

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

För er som undrar när det är klar: When It?s Ready – ArenaNet Blog
För er som inte orkar läsa: It's done when it's done.

Permalänk
Skrivet av Calimi:

Hej på er GW fans,
har haft mig en tankeställare vad gäller ett mmorpg, vi talar om WoW i mitt fall. Men iallafall lite bakgrundshistoria om mitt mmorpg"liv", spelat wow sedan eu-beta release och slutade för ett tag sedan. Under mina 5 aktiva år har jag spelat i guilds som TDE, MM och Lotto nu senast.

Mitt problem är att hitta något nytt spel att fylla mina timmar med som nu bara driver. Jag undrar om GW och kommande GW2 är ett analytiskt och strategiskt spel och om spelkvalité som olika charactermechanics, gamemechanics och enviromental details finns i spelet -hade lite problem att översätta orden :P.
Jag letar inte efter likheter mellan de två spelen utan snarare kontraster som fyller ut varandra, annars finn det ju ingen anledning att spela GW/GW2 om det liknar wow alltför mycket...

Tack på förhand

GW kan man säga är raka motsatsen av WoW. kom ihåg början av wrath/TBC? inte fan gick det att levla då det var fullt överallt.

i GW är levlandet mer personligt, det är DU och endast DU som är där och levlar, och levlandet är MYCKET mer baserat på quests och missions än WoW's "döda 20 björnar" stil.

GW är tbh mycket bättre än WoW, GW2 kommer vara gudomligt mycket bättre än WoW.

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N

Permalänk
Medlem
Skrivet av emildooooo:

GW kan man säga är raka motsatsen av WoW. kom ihåg början av wrath/TBC? inte fan gick det att levla då det var fullt överallt.

i GW är levlandet mer personligt, det är DU och endast DU som är där och levlar, och levlandet är MYCKET mer baserat på quests och missions än WoW's "döda 20 björnar" stil.

GW är tbh mycket bättre än WoW, GW2 kommer vara gudomligt mycket bättre än WoW.

Sant.

Dessutom är storleksbegränsningen på partyt och skillsen bra också. På WoW kan man vara 100-tals pers och ha 100 olika skills var. Här måste balansera, kommunicera och planera mer.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av emildooooo:

GW kan man säga är raka motsatsen av WoW. kom ihåg början av wrath/TBC? inte fan gick det att levla då det var fullt överallt.

i GW är levlandet mer personligt, det är DU och endast DU som är där och levlar, och levlandet är MYCKET mer baserat på quests och missions än WoW's "döda 20 björnar" stil.

GW är tbh mycket bättre än WoW, GW2 kommer vara gudomligt mycket bättre än WoW.

I väntan kan ni ju spela Rift. En kombination mellan WoW och warhhammer Online när det gäller spelstilen. De nya starter questsen i Cataclysm är inte av 2döda femtielva björnar2 typ utan är mer av story telling sp det är en förbättring.
Känner att jag kommer spela Cataclysm en smula i väntan på GW2.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

I väntan kan ni ju spela Rift. En kombination mellan WoW och warhhammer Online när det gäller spelstilen. De nya starter questsen i Cataclysm är inte av 2döda femtielva björnar2 typ utan är mer av story telling sp det är en förbättring.
Känner att jag kommer spela Cataclysm en smula i väntan på GW2.

Eller så fortsätter du med GW tills du har 50/50 HoM points

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Guild Wars 2!!!

GW2 Berättar om Dynamic Events och svarar på frågor
Bra skit, bra skit.

Men fan, den där killen till vänster pratar så konstigt ibland, drar "ihop" rösten vid slutet på vissa meningar vilket får han att låta så dryg så det inte är sant.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

fattar inte ni som säger att det inte finns grinding? det finns ju massa. testade en trial och det ända man kunde göra var ju att grinda creeps för quest och liknande. kom upp i lvl 8-9 på nåra timmmar spelande. skitdrygt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

fattar inte ni som säger att det inte finns grinding? det finns ju massa. testade en trial och det ända man kunde göra var ju att grinda creeps för quest och liknande. kom upp i lvl 8-9 på nåra timmmar spelande. skitdrygt

Du testade förmodligen trial för prophecies... i början är det någon form av tutorial. Själv tycker jag att prophecies är drygt faktiskt.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Du testade förmodligen trial för prophecies... i början är det någon form av tutorial. Själv tycker jag att prophecies är drygt faktiskt.

Jo, Pre-Searing går mycket ut på att döda och få vänja sig med världen.
Prophecies är ju som sagts lite drygt, rätt så lång storyline om man säger så och lite kryptiska missions. Testa Nightfall istället.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Jo, Pre-Searing går mycket ut på att döda och få vänja sig med världen.
Prophecies är ju som sagts lite drygt, rätt så lång storyline om man säger så och lite kryptiska missions. Testa Nightfall istället.

får väl göra det.
störde mig något enormt att det inte finns något World pvp? man är ju fan helt ensam ute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

får väl göra det.
störde mig något enormt att det inte finns något World pvp? man är ju fan helt ensam ute.

Spelet är så. Tycker du inte om det så kan du sluta spela. Det finns arenor och liknande. Gör en PvP Character isåfall.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av emildooooo:

GW kan man säga är raka motsatsen av WoW. kom ihåg början av wrath/TBC? inte fan gick det att levla då det var fullt överallt.

i GW är levlandet mer personligt, det är DU och endast DU som är där och levlar, och levlandet är MYCKET mer baserat på quests och missions än WoW's "döda 20 björnar" stil.

GW är tbh mycket bättre än WoW, GW2 kommer vara gudomligt mycket bättre än WoW.

Varför spela ett mmo om man är rädd för folk? Kanske ska satsa på singleplayer istället?
Och "döda 20 björnar" still är det inte längre på quests i wow.

Att det är DU och endast DU som är där och levlar är ju precis vad man INTE vill ha i ett mmo så jag förstår att du väljer GW före WoW om du inte vill träffa på folk när du är ute och questar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

Varför spela ett mmo om man är rädd för folk? Kanske ska satsa på singleplayer istället?
Och "döda 20 björnar" still är det inte längre på quests i wow.

Att det är DU och endast DU som är där och levlar är ju precis vad man INTE vill ha i ett mmo så jag förstår att du väljer GW före WoW om du inte vill träffa på folk när du är ute och questar..

Klart det går att spela med andra spelare, man väljer bara stilen själv. Sen är det så att i gw finns det henchmen och heroes så helt själv är man inte om man bestämmer sig att inte spela med andra folk för tillfälligt. Fast det går inte att jämföra gw med wow.. är ju helt olika :S

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Och i GW2 så kommer man kunna stöta på andra spelare ute i världen.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Klart det går att spela med andra spelare, man väljer bara stilen själv. Sen är det så att i gw finns det henchmen och heroes så helt själv är man inte om man bestämmer sig att inte spela med andra folk för tillfälligt. Fast det går inte att jämföra gw med wow.. är ju helt olika :S

Jo är väl medveten om hur det fungerar, har själv spelat GW men lade ner för att jag var ute efter ett MMO spel och jag tyckte inte att GW uppfyllde mina kriterier för att vara ett riktigt MMO och slutade spela just för att "världen" var som en instans dvs man mötte inte random snubbar ute på markerna vilket inte gör spelet lika "levande".
Och nej det går inte att jämföra GW med WoW då det är helt olika spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

Jo är väl medveten om hur det fungerar, har själv spelat GW men lade ner för att jag var ute efter ett MMO spel och jag tyckte inte att GW uppfyllde mina kriterier för att vara ett riktigt MMO och slutade spela just för att "världen" var som en instans dvs man mötte inte random snubbar ute på markerna vilket inte gör spelet lika "levande".
Och nej det går inte att jämföra GW med WoW då det är helt olika spel.

Guildwars är ju inte ett MMORPG heller så... Om det var det du var ute efter så var det ju helt fel spel iaf.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Guildwars är ju inte ett MMORPG heller så... Om det var det du var ute efter så var det ju helt fel spel iaf.

Precis vad jag menade med första inlägget..

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

GW2 Berättar om Dynamic Events och svarar på frågor
Bra skit, bra skit.

Men fan, den där killen till vänster pratar så konstigt ibland, drar "ihop" rösten vid slutet på vissa meningar vilket får han att låta så dryg så det inte är sant.

Väldigt intressant. Gillar att han som sagt låter som Percy Nilegård

Skrivet av BesteN:

Precis vad jag menade med första inlägget..

Ja de är väldigt olika. Sitter och kör wow lite nu under tiden jag väntar på annat. har kommit upp i 80 nu, men va fan. Guildwars bokstavligt talat totalt kör över WoW när det kommer till PvP. Efter att ha spelat gw i några år så känns WoW rätt och slätt värdelöst i PvP:n.
Dock så är det roligare att spela med flera andra. Smaken är som baken. Själv föredrar jag spel med bra PvP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hucke:

Väldigt intressant. Gillar att han som sagt låter som Percy Nilegård

Jag blev stortokig på honom! :S

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hucke:

Väldigt intressant. Gillar att han som sagt låter som Percy Nilegård

Ja de är väldigt olika. Sitter och kör wow lite nu under tiden jag väntar på annat. har kommit upp i 80 nu, men va fan. Guildwars bokstavligt talat totalt kör över WoW när det kommer till PvP. Efter att ha spelat gw i några år så känns WoW rätt och slätt värdelöst i PvP:n.
Dock så är det roligare att spela med flera andra. Smaken är som baken. Själv föredrar jag spel med bra PvP

Kan faktiskt inte riktigt uttala mig om pvpn i GW då jag aldrig riktigt fastnade för den, gjorde några PVP chars men tyckte helt enkelt inte att det var så kul :/
Vet inte heller om GW har något liknande Arena i wow, är nämligen det jag tycker är kul i wow då det inte är massa randoms som springer omkring och slår på randoms utan ett bra samarbete med en medspelare som vet vad han gör för att nå något man eftersträvar.
Och nu har ju även Conquest tillkommit till wow vilket innebär att man helt enkelt sätter ihop sin egna battleground grupp som får poäng efter hur bra man spelar.

Förstår inte varför vi fortfarande sitter och jämför dessa två spel dock?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

Kan faktiskt inte riktigt uttala mig om pvpn i GW då jag aldrig riktigt fastnade för den, gjorde några PVP chars men tyckte helt enkelt inte att det var så kul :/
Vet inte heller om GW har något liknande Arena i wow, är nämligen det jag tycker är kul i wow då det inte är massa randoms som springer omkring och slår på randoms utan ett bra samarbete med en medspelare som vet vad han gör för att nå något man eftersträvar.
Och nu har ju även Conquest tillkommit till wow vilket innebär att man helt enkelt sätter ihop sin egna battleground grupp som får poäng efter hur bra man spelar.

Förstår inte varför vi fortfarande sitter och jämför dessa två spel dock?

Samarbete är A och O i PvPn i GW... Kolla Jade Quarry bara. Om alla springer runt och slår på motståndarna lite här och var så kommer man förlora katastrofalt. Om man spelar som ett lag för att ta över dom olika ställena så kommer man att vinna enkelt.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare