Få in BackTrack 4 utan DVD eller USB-boot?

Permalänk

Få in BackTrack 4 utan DVD eller USB-boot?

Tjena,

Jag har en liten utmaning. Tänkte köra in BackTrack 4 (BackTrack Linux) på en gammal laptop jag har liggande, för att leka lite med WiFi säkerhet tänkte jag.
Men jag mötte direkt patrull då laptop'en visade sig va äldre än jag mindes =P
Det är fö. en IBM Thinkpad R31

BT4 kommer på DVD och man ska enl instruktionen boota från den... problemet är bara att laptop'en inte har en DVD läsare, bara CD. BIOS klarar heller inte att boota från USB vad jag kan förstå, så det går inte heller. Just nu har jag WinXP installerat på den, och tanken är att köra dual boot. Hur ska jag göra för att kunna installera BT4 utan tillgång till DVD?

Kan jag fixa någon boot-CD som jag sedan via den kan installera BT4 från USB eller nåt?
Alla tips är värdefulla

Permalänk

Ställ in laptop'ens bios inställningar på att prioritera bootning via usb enheter före hårddisken och dvd läsaren. När du gjort detta spara och stäng av. Nu när datorn är av stoppar du in din usb enhet med BackTrack 4 på och startar datorn. Detta borde resultera i att datorn bootar operativsystemet från usb enheten istället.

Nu kommer BackTrack4 att starta utan att du behövt använda DVD eller CD läsaren.