Behöver lite hjälp med att reseta Bios!

Permalänk
Avstängd

Behöver lite hjälp med att reseta Bios!

Jag får blue screen när jag försöker boota windows och jag hade tänkt att reseta Biosen och jag har letat efter reset Cmos pinnarna på moderkortet men jag kan inte finna dem.. så jag undrar om någon vet vad jag kan finna dessa "pinnar"?

Hjälp uppskattas

mitt moderkort ser ni i signaturen

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

ta ur batteriet ur moderkortet och strömsladd i ca20sek så all ström har gått ur datorn. (tryck på startknappen när allt är utdraget så försvinner strömmen snabbt.)

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Göteborgaren:

ta ur batteriet ur moderkortet och strömsladd i ca20sek så all ström har gått ur datorn. (tryck på startknappen när allt är utdraget så försvinner strömmen snabbt.)

ok tack för svaret!

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

ok tack för svaret!

Om du kommer in i BIOS kan du resetta den där istället för att öppna lådan.

Visa signatur

AMD Phenon II 945 @ 3,8Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8 Gb Corsair XMS2 1080Mhz | Gigabyte + Asus GTX 275 (SLI) | 2 x Samsung Spinpoint F3 1TB | FD Define R2 | Corsair TX750 | Dell 22" IPS | Genuine Windows 7 |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av C4ampere:

Om du kommer in i BIOS kan du resetta den där istället för att öppna lådan.

Nej det kan han inte, för det är inte att reseta bios, det är att ställa in något i densamma. Tror du mig inte så googla lite grand

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Nej det kan han inte, för det är inte att reseta bios, det är att ställa in något i densamma. Tror du mig inte så googla lite grand

Load fail-safe defaults då?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av P-NILZ:

Load fail-safe defaults då?

Nej!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)