Köra bil mitt i natten, bara jag som gillar det?

Permalänk
Skrivet av C4ampere:

Jag tror ändå att jag kör bil bättre halvt sovandes än de flesta här på forumet

Du låter som en barkraggare (timmerbilschaufför). Jag kör väldigt ofta mellan Söderhamn och Fiskarheden (Sälen) med lastbil+släp på nätterna och man får alltid hålla andan när man möter timmerbilar eftersom dom tar sig friheten att ligga mitt i vägen.

Men kan ändå hålla med om att det är väldigt fridfullt att köra bil/lastbil på nätterna.

Tidig morgon/Sen natt i Vintras. Otroligt fridfult med all snö

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4ampere:

Jag tror ändå att jag kör bil bättre halvt sovandes än de flesta här på forumet

Ändå inget man skryter om, du är fan bara blåst som gör det.

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4ampere:

Jag tror ändå att jag kör bil bättre halvt sovandes än de flesta här på forumet

hybris:rolleyes:

Annars gillar jag oxå att köra på natten. Speciellt nu när sommardäcken precis kommit på och man kör på en torr och fin asfaltsbana.

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4ampere:

Jag tror ändå att jag kör bil bättre halvt sovandes än de flesta här på forumet

Det tror väl de flesta som kör illa. Man hade väl inte satt sig i bilen om man själv tyckte att det fanns en överhängande risk att man skulle köra ihjäl sig.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Skrivet av C4ampere:

Jag tror ändå att jag kör bil bättre halvt sovandes än de flesta här på forumet

Då vi är flera här som faktiskt har jobb som går ut på att köra natt så ställer jag mig tveksam till det.
Ang hallucinationer har jag själv hallucinerat/drömt att en 20meter hög björn stod i vägen när jag jobbade en natt, rädd som bara fan blev man och ryckte till, körde nästan i diket:)

Permalänk
Keeper of the Bamse

30km/h sveavägen Måndag kl 02:00 med denna i stereon, då mår jag bra

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Är knappast någon nattmänniska så när mörkret är som mörkast bär det verkligen emot att koncentrera sig på bilkörning. Dessutom får man solfläckar på hornhinnan av folks sömndruckna reflexer att stänga av helljusen. Det som kan vara lite kul är att öppna rutorna nån minut för att andas in nattluften. Om man inte befinner sig på Sveavägen eller så dvs..

Visserligen är det inget kul att köra bil på dagen heller

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

vet många som gillar att köra bil på natten, själv har jag bara gjort det när jag haft något mål, tex på väg hem från en kompis eller liknande.

men jag tror att det är lugnet och bristen på trafik och ödsligheten som lockar? speciellt här i stan där det alltid är mkt bilar.
natt + skogsvägar är ganska speciellt oxå tycker jag.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Håller med, riktigt skönt att glida omkring i stan med bra musik när det är helt tomt på trafik :).
Däremot så HATAR jag att köra på smala skogsvägar utan viltstängsel nattetid, får alltid för mig att det ska hoppa upp en älg på vägen, så jag håller mig till stora vägar så mycket jag kan

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk

Körde hem i vintras från YUPA gav mig av hemmåt vid 3 tiden och hade en 'främmande stad' typ helt för mig själv och 7mil hemfärd. kan lova att det var jäkligt skönt även att det var mitt i natten och kallt som fan dock skoj att leka lite då ingen är i närheten så.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Kört bil trött en gång kl 2 på natten enda jag gjorde när jag kände av tröttheten var att parkera lite hoppa ut ta lite luft sätta mig i bilen igen hög musik sen fönstret nere lite körde x antal mil till inte trött alls. Annars gillar jag att köra bil på natten speciellt då jag är lite "nattmänniska". Speciellt lite längre sträckor.

Permalänk
Medlem

Asskönt att kör på natten, kör hårt och snabbt på landsvägarna här, ta och lugna ner sig ifall man ser andra körljus

Visa signatur

Apple Macbook Pro

Permalänk

Its been known to happen.
"Far ut och kör en sväng!"
Ok!
26h och 1400km senare.
"Hemma!"
Ok!

Köra är kärlek.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

har inget mot att köra på nätterna. rätt skönt faktiskt men det gäller att se upp på vissa ställen med mycket vilt..

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Skulle hämta brorsan när han vart hos en polare och sätter på rock klassiker 107,8 precis när jag svänger upp på motorvägs påfarten och de spelar Driver's Seat, då trampar man på lite extra och njuter i mörkret SÅ JÄVLA AVSLAPPNADE Ser redan fram emot att hämta morsan efter kundmiddagar på tors och fre nästa vecka(hoppas farsan fått en annan lånebil bara, S40n med 1,8f e inte rolig)

Permalänk
Medlem

Köra motorcykel på natten är annars grymt skönt.

Permalänk
Medlem

18mil Luleå - Korpilombolo (Pajala)
Lyssnade på detta Playlist by biffenstek - Spotify

Sån här musik är också trevligt när man kör på natten. YouTube - Netsky - Escape

Permalänk

Körde Alfa Romeo GTV V6 klockan 04-05 på Östgötaslätten i somras... både otroligt avslappnande och upphetsande beroende på körsätt! Ingen musik dock, för stereon suger!

Annars är relaxad house schysst som åka-bilmusik Playlist by fnorén - Spotify

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rymdvanilj:

Körde Alfa Romeo GTV V6 klockan 04-05 på Östgötaslätten i somras... både otroligt avslappnande och upphetsande beroende på körsätt! Ingen musik dock, för stereon suger!

Annars är relaxad house schysst som åka-bilmusik Playlist by fnorén - Spotify

Hur kan det vara avslappnade att köra en alfa, skulle vara skit stressad hela tiden då man inte vet vad som ska gå sönder härnäst

Permalänk
Skrivet av nmc:

Hur kan det vara avslappnade att köra en alfa, skulle vara skit stressad hela tiden då man inte vet vad som ska gå sönder härnäst

Hahah, jo men faktiskt Så här brukar det gå till:

Man närmar sig parkeringsplatsen med en krypande fasa av att precis allt kan ha gått fel,
men lyckligtvis står den alltid kvar och handbromsen har mirakulöst lyckats med sin uppgift.
Man hoppar in - varken innerbackspegeln eller dom yttre trillar ned när dörrarna stängs - och
känner en bedövanda ovisshet... Tänker den starta eller inte? Med en nästan uppgiven rörelse
för man in nyckeln i det lagom glappande tändlåset, vrider om...

Startmotorn drar... många fler varv än på någon annan bil. Men, just när man känner att "fan jag har
varken tid eller ork för krångel" så tänder den! WEEEY!

Med en sådan kraft att man undrar om de minsta italienarna över huvud taget orkar så mosar jag i backen,
och förvånas som vanligt över hur trög kopplingen är, och under hur i helvete det kommer sig att
pedalen knakar när man trampar ned den? Italienare, italienare...

Efter en osmickrande ryckig färd ut från kvarteret - motorn går ryckigt och ovilligt - så blir jag tvungen
att stanna för rött. Pedalen går orimligt tungt - har servon lagt av? Dessutom kollade jag inte om ABS:n
var med i leken vid start... Whatever! På med radion... Eller just det, högtalarna är ju så brusiga att den knappt hörs! Man kan ju alltid lyssna med skräckblandad förtjusning på 2.0-liter 6:ans oroliga, boxerlika tomgång...

Plötsligt är motorn varm, och vägen ligger öde. Vad känns naturligare än en nedväxling med
mellangas som får en att rysa för ljudet, och att sedan fälla pedalen.... Lycka! Ljudet, karaktären, känslan! Usel stereo, orolig tomgång, eventuell ABS-löshet... Bortglömt! Bara glädje, eufori och tacksamhet till Alfa Romeo för hopplösa men fantastiska bilar!

Permalänk
Skrivet av RemixV2:

18mil Luleå - Korpilombolo (Pajala)
Lyssnade på detta Playlist by biffenstek - Spotify

Sån här musik är också trevligt när man kör på natten. YouTube - Netsky - Escape

Du beter dig precis som låtsasstockholmarna när de kommer upp för att hälsa på, man frågar vart de kommer ifrån och de säger stockholm, när man frågar vart i stockholm så säger de västerås. alla vet vart korpilombolo ligger!

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

MC har jag bara erfarenhet och med rätt hoj och bra huvudbonad för nattkörning äre underbart. Musik har jag aldrig kört med. Man går in i en trans som gör mig så djävla välmående. Fan det fungerar tom på en moppe så länge den går "liiite" fortare än vad den får.