Följer det med en mjukvara till ASUS Moderkort?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sala
Registrerad
Okt 2009

Följer det med en mjukvara till ASUS Moderkort?

jag har ett gigabyte moderkort och med det moderkortet så följer det med en mjukvara som kan visa temperaturer + annat info om tex Cpu och dyligt.
de jag undrar är fall det följer med en liknande mjukvara till Asus moderkorten?
har spanat in crosshair IV och vill veta vad det följer med med den.jag kan tex överklocka allt med mjukvaran som följer med gigabyte..inte för att den används men ville bara veta vilka tillbehör som följer med.
vet att det finns andra mjukvaror att ladda ner som gör jobbet men det är det inte frågan om här..jag vill ha det med moderkortet som är specifikt till just det mobot.

mvh

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2007

Det gör det.,
Jag använder inte dessa mjukvaror själv dock.
Tror dem går under namnet "Asus AI suite" eller nått liknande, som har hand om fläktkontroll, klockfrekvenser, spänningar, flera överklockningsprofiler, med mera.
Profilerna kan sparas direkt i moderkortets CMOS-minne och kan även nås via BIOS-menyn.

Med tanke på att du postar under "AMD", gissar jag att du siktar på ett AM2/3-baserat moderkort.
Du har då även AMD's egna program som också gör ett utmärkt jobb: "AMD Overdrive".

EDIT:
En tanke med AM2/3-moderkort som använder AMD's egna chipset-serie, är att dem är något sånär "standardiserade" och tredjeparts mjukvaror kan ta lika mycket kontroll som dem mjukvaror som medföljer specifikt. Så det är en smaksak vad man vill använda.

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)