Installera Windows från USB via Ubuntu?

Permalänk
Medlem

Installera Windows från USB via Ubuntu?

Hej jag undrar hur man gör om man vill Installera Windows från USB via Ubuntu?
Jag har alltså en usb sticka, och jag har en windows iso fil på hårddisken, jag använder Ubuntu just nu.
Det jag vill är att skapa en installerbar windows usb sticka så att jag kan byta från ubuntu till windows.

Jag tackar på förhand, och snabba svar är efterlängtade då jag känner mig helt handikappad utan windows.

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem

Anledningen att jag inte skrev vilket Windows är för att det kvittar.. bara jag få ett windows på hddn, resten kan jag uppgradera själv:D
Tack förlänkarna ska kolla upp dem genast.

Edit: nu efter att ha kollat länkarna så vill jag bara påpeka att jag INTE har tillgång till en dator med windows för tillfället...alltså dem där guiderna hjälper mig inte så mkt egentligen

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Inaktiv

Har för mig att jag fick det att funka genom att fat32-formatera ett usbminne med gparted eller partition editor, sätta partitionen som bootbar, extracta windows-ison till usbminnet och sedan köra från usbminnet i BIOS.

Permalänk
Medlem

img ftw!

dd if=image.img of=/dev/sdX

Permalänk
Skrivet av anon13728:

Har för mig att jag fick det att funka genom att fat32-formatera ett usbminne med gparted eller partition editor, sätta partitionen som bootbar, extracta windows-ison till usbminnet och sedan köra från usbminnet i BIOS.

Du måste skriva en bootmanager till minnet också

Visa signatur

Stationär: PC-K62 | i7 930 @ 2.8ghz | TRUE | Gigabyte X58A UD7 | 6 gb | GTX570 | 2x500+2x1000+320 gb | Windows 7
Server: Athlon II X2 240E | Asus M4A78T-E | 8 gb | 320 GB + 8x2TB | FreeBSD
Bärbar: Thinkpad T60 | C1S 1.6 ghz | 2 gb | 40 gb hdd | Archlinux https://www.dropbox.com/referrals/NTEzMjU3MDk