Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sundsvall
Registrerad
Okt 2002

fel på steam

vad är det för fel när det står så här när man försöker starta steam:
"fatal error: failed to load platform modules?

keep your friends close but your enemies even closer

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Sep 2009

Jag kan inte ens starta spel, "steam servers too busy" vad fan det nu innebär.

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sundsvall
Registrerad
Okt 2002

avinstallerade steam.
installera på nytt och nu kan den ej uppdatera pga att steam inte finns står det=/.
jaja,får avakta och se om dom får nå reda på det hela.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2005

Tänk på att mappack till CoD släpps nu. Dvs när som helst. Sen dom ändrade Släpps inom blablabla så har jag o mina polare haft problem med steam. Så mig gissning e att de fular runt nu pga det.

CPU: i7700k | RAM: 16GB 3200Mhz DDR4 | MB: Asus Strix Z270H
HDD: Samsung 960 Evo 250 NVMe | GPU: Palit GTX 1080 Super JetStream 8GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sundsvall
Registrerad
Okt 2002
Skrivet av MiiMeeR:

Tänk på att mappack till CoD släpps nu. Dvs när som helst. Sen dom ändrade Släpps inom blablabla så har jag o mina polare haft problem med steam. Så mig gissning e att de fular runt nu pga det.

testade igen med att dra igång steam,står nu att inga configservrar är online,vet ej vad det betyder,men jag antar att det du säger stämmer,att det är lite kaos pga det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Sep 2009

Vet väl fan vad det betyder men det är som när dom säger "signalfel" på tunnelbanan, OACCEPTABELT

Erkänn att nån har hoppat framför tåget/hoppat in i servern och tagit el-självmord.

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Okt 2005
Skrivet av bbx8:

Jag kan inte ens starta spel, "steam servers too busy" vad fan det nu innebär.

Skrivet av mangemani:

testade igen med att dra igång steam,står nu att inga configservrar är online,vet ej vad det betyder,men jag antar att det du säger stämmer,att det är lite kaos pga det.

när man kopplar upp sig mot steam så ska steam ta reda på vad man har för spel och en massa annat.

samma sak när man startar ett spel , steam ska kolla upp om du verkligen äger spelet och får spela det just nu .

dessa servrar är överbelastade och därför kan inte eran förfrågan svaras.

blir lätt såhär när något populärt släpps och alla ska åt det samtidigt.

| HAF932 | Xeon X5675 @ 4 GHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 18 GB @ 1391 MHz | R9 290X | O2 + ODAC | Samsung 850 500 GB + 2x WD Black 640 GB @ raid 0 + 2x Samsung 500 GB @ raid 0 | Win10 Pro 64-bit |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stallarholmen
Registrerad
Apr 2009

Mitt steam krashar så fort jag får uppkoppling
Blev så efter att jag uppdaterade, har flera problem med det?

cat_fish_1:
"fläktarna ska vi ju inte tala om, astmatiker med ett sugrör hade blåst bättre."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Dec 2004

Vid problem så ta bort ALLT i steam mappen förutom
* Mappen "Steamapps"
* Filen "Steam.exe"

Starta sedan steam!

Det fanns en gång en båt...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Härnösand
Registrerad
Jan 2010

Steam-Fel

Steams servrar har inte möjlighet att hantera din begäran just nu.
Försök igen om några minuter.

Det får jag upp när jag försöker dra igång MW2. Inge spela ikväll alltså...

1. Inte värt att speca vad jag har i burken...
2. MBP 13"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sundsvall
Registrerad
Okt 2002

funkar nu för mej.
men jag gjorde det klassiska misstaget att i "paniken" ta bort allt jag hade i steam mappen,så nu måste jg installera om alla spel,eller rättare sagt hämta hem allt,spelen ligger ju på över 20gig styck och den laddar i 1,5mbs,så det tar ju ett tag,jaj,det funkar iaf och det är jag glad för:)

btw,uppdateras spelen till dom senaste versionerna när ett spel har hämtats klart eller kan man välja bort det allternativet?har försökt att ta "uppdatera inte detta spel" men tar jag det så stoppas nedladdningen utav spelet.
vill helst ha vanilla versionen utav spelet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Sep 2009
Skrivet av mangemani:

funkar nu för mej.
men jag gjorde det klassiska misstaget att i "paniken" ta bort allt jag hade i steam mappen,så nu måste jg installera om alla spel,eller rättare sagt hämta hem allt,spelen ligger ju på över 20gig styck och den laddar i 1,5mbs,så det tar ju ett tag,jaj,det funkar iaf och det är jag glad för:)

btw,uppdateras spelen till dom senaste versionerna när ett spel har hämtats klart eller kan man välja bort det allternativet?har försökt att ta "uppdatera inte detta spel" men tar jag det så stoppas nedladdningen utav spelet.
vill helst ha vanilla versionen utav spelet.

Shit, nu var du smart :p. Ja, du kan ta pause updating när det är färdlgnedladdat och ändå starta det vill jag minnas