Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorfisk:

Jo ljudet är lite högt på vissa ställen så det skulle inte skada om du drog ner till minst hälften av vad du hade

Nu skadades inte du så jättesvårt utav hans taktik, men du borde ha varit beredd på den eftersom din overlord såg hans scv när den gick för rampen. Sen var det lite drönare som stod still i början också.

Annars har jag inte så mycket att tillägga, gärna fler såna.

Ja superklantigt av mig, har sällan råkat ut för proxyrushar men nu vet jag bättre och ska se till att jag har overloards på patrul i "min" bas i början tror jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Nu verkar det som replays funkar när man har åäö i sökvägen

Kewl!

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lind78:

Ja superklantigt av mig, har sällan råkat ut för proxyrushar men nu vet jag bättre och ska se till att jag har overloards på patrul i "min" bas i början tror jag.

Lägg gärna upp fler

Permalänk
Medlem

En Youtube rulle till från mig, denna gång patch 13. Inte superintressant match men alltid något att titta på.

Permalänk
Medlem

Hur gör du replays till YouTube?

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Spela in replay med tex FRAPS och redigera i valfritt filmprogram och sen är det bara att ladda upp.

Permalänk
Medlem

Antar det är omöjligt att få tag i sina replays när battle.net är nere

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Det finns sätt som man kan göra för att spela upp sina replays, dock vet jag inte hur man gör men om du googlar lite och kollar upp dem stora kommentatorerna på youtube så borde du hitta ett sätt

Permalänk
Medlem

En av de bästa matcher jag sett, TLO spelar alltid roligt

YouTube - HDstarcrafts kanal
YouTube - HDstarcrafts kanal

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem

hej varför kan jag inte lägga upp min replays

A PHP Error was encountered

Severity: Warning

Filename: views/replay_upload_success.php

Line Number: 40

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q6600 NIVIDIA GeForce GTX470 Cooler Master Real Power M1000 MSI P35 Neo-F SyncMaster T220

Permalänk
Entusiast
Skrivet av NeXon:

hej varför kan jag inte lägga upp min replays

A PHP Error was encountered

Severity: Warning

Filename: views/replay_upload_success.php

Line Number: 40

Replayers.com - Starcraft 2 Replays, sc2 replays, news, articles

bli medlem där, enkla uploads och grym sida som vart med i många år sedan wc3 var nytt.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Replayers.com - Starcraft 2 Replays, sc2 replays, news, articles

bli medlem där, enkla uploads och grym sida som vart med i många år sedan wc3 var nytt.

tacks å mycket ska prova det efter jobbet =)=)

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q6600 NIVIDIA GeForce GTX470 Cooler Master Real Power M1000 MSI P35 Neo-F SyncMaster T220

Permalänk

Nån som vet var man kan hitta bra (diamond+) 2vs2 eller 3vs3 replays?

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk
Medlem

jag brukade alltid hämta hem CoH replays ifrån denna sida

StarCraft 2 Replays - GameReplays.org

Deras förråd av SC2 replays är på väg att byggas upp.

Visa signatur

p5edeluxe, 4gb corsair pc8500, q9550 @2.83ghz w Noctua, HIS 4870x2. 750w corsair. p182 antec

Permalänk

Kan ju börja med att säga att jag är helt ny när det gäller Starcraft. Men idag fick jag till det i en match. Ser ni på replay kom gärna med tips osv hur jag ska förbättra mig.

2 v 2 alla var Zerg. Jag misstänkte att det skulle bli en rush mot oss så jag drog upp defense väldigt snabbt, mycket riktigt så gjorde dom en 6 pool rush. Min lagkamrat dog direkt, men jag lyckades vända på det och vinna 1 vs 2. Vart en riktig rolig match för mig

Twilight Fortress - Bestrafer, PÖTER vs. Zan, Bobokrull - Replays - SC2Replayed.com

Permalänk
Medlem

Jag hade gärna sätt att lite folk som lirar i diamond lägger upp några replayes här. Själv lirar jag i guld och det hade varit skoj att se skillnaden.

Permalänk
Medlem

Kan någon berätta för mig lite snabbt hur jag skickar en replay till någon, kan man hitta den i SC2 mappen eller måste man göra något inne i spelet för att kunna få tillgång till den via windows...? snälla hjälp mig jag har en underbar noob match som ja vill skicka till en vän =D

Visa signatur

Core i5 750, Xfx radeon 5850 black edition, 8gb corsair dominator 1600 mhz, Asus p7p55d PRO, Velociraptor 150GB, Samsug 1TB, Antec 902, Zalman cnps10X extreme, corsair 650W.

Permalänk

Kulas Ravine - Sneakiz vs. Nylle - Replays - SC2Replayed.com

PvZ, jag vinner, dock behöver jag tips på hur jag kan bli en bättre spelare, den där rundan gick lite kasst, hade bara tur

Så tips tack!

Skrivet av Laforge:

Kan någon berätta för mig lite snabbt hur jag skickar en replay till någon, kan man hitta den i SC2 mappen eller måste man göra något inne i spelet för att kunna få tillgång till den via windows...? snälla hjälp mig jag har en underbar noob match som ja vill skicka till en vän =D

SC2replayed.com

Eller jaha, du menar att du inte hittar den i datorn, läste lite fel, gå in på mina dokument sen Starcraft 2 mappen.

Edit:

Monlyth Ridge - Thranduil, Rhutaz vs. Sneakiz, Morpheus - Replays - SC2Replayed.com

Jag undrar vad för strategi använde dom röda huh?

Kom på hur man använder warp gates nu ^^

Visa signatur

Alienware 17

Permalänk
Avstängd

Frontier - Teddy, otsu, Ichi vs. Adelphos, Myxin, SlayerCSK - Replays - SC2Replayed.com
Proxy Zealots, nerdrage vad mer behövs?

High Ground - schroomEXP, Ichi, Teddy, otsu vs. Mattimax, MClowin, Skridtprygl, Kamse - Replays - SC2Replayed.com
Ett härligt 4v4, finns en del snygga saker som fungal+emp+psistorm kombon en bit in, däremot enhel del klantiga manövrar som den stora ultraslakten mot sluatt om jag inte minns fel.

Metalopolis - Ichi vs. Kiri - Replays - SC2Replayed.com
Rätt kort, men kunde ha avgjorts sååå mycket tidigare om jag inte hade gjort ett stort misstag precis i början, svårt att missa

Funderar också, vad tycker ni andra zerg, 13 extractor 13 pool, eller 14/14?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem

Här är en match jag och Firkraag körde igår kväll. 2v2 i platinum league. Rätt intressant match som vi (iaf. Firkraag) trodde var körd, men?
Tarsonis Assault - Berlingot, Bizzar vs. Bjoer, Firkraag - Replays - SC2Replayed.com

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zartax:

Här är en match jag och Firkraag körde igår kväll. 2v2 i platinum league. Rätt intressant match som vi (iaf. Firkraag) trodde var körd, men?
Tarsonis Assault - Berlingot, Bizzar vs. Bjoer, Firkraag - Replays - SC2Replayed.com

Ser väldigt kört ut ja. Men jag tyckte ljusblå (du antar jag ) Väntade lite för mkt med enheter i början medan Firkraag hade proxyn hos terran. Hade du byggt basenheter då och pumpat upp tror jag ni hade tagit dom bara ett par minuter senare. Men det är givetvis rena spekuleringar. Hur som helst urartade det ju till en väldigt roande/spännande replay att titta på

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Avstängd

Discord IV - Teddy, Ichi vs. Sothe, ButylkaRoma - Replays - SC2Replayed.com

RIktigt skoj match ^^ Massor av ultras, och massor av marauders

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Sgart:

Ser väldigt kört ut ja. Men jag tyckte ljusblå (du antar jag ) Väntade lite för mkt med enheter i början medan Firkraag hade proxyn hos terran. Hade du byggt basenheter då och pumpat upp tror jag ni hade tagit dom bara ett par minuter senare. Men det är givetvis rena spekuleringar. Hur som helst urartade det ju till en väldigt roande/spännande replay att titta på

Min proxy var inte planerad i förväg, den var ett resultat av 3 förluster på raken och jag som ville förnedra motståndaren. Ett praktexempel på hur man inte ska låta sina känslor styra över strategier, åtminstone inte i lagmatcher.

Slutade dock i en rolig match som sagt, så det är gott!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Min proxy var inte planerad i förväg, den var ett resultat av 3 förluster på raken och jag som ville förnedra motståndaren. Ett praktexempel på hur man inte ska låta sina känslor styra över strategier, åtminstone inte i lagmatcher.

Slutade dock i en rolig match som sagt, så det är gott!

Hehe vet precis hur du menar. Man griper efter halmstrån lätt efter ett par losses.

Har precis själv laddat upp min första replay från matchen jag spelade nyss. Första gången jag stöter på en så pass otrevlig motspelare. Men han blev iallaf ägd så han var nog inte gladare efter matchen:

Lost Temple - Muscat vs. eSGe - Replays - SC2Replayed.com

Sällan jag går proxy i det läget jag var där (Scoutade ju hans bas sist av alla möjliga platser) men det verkade samtidigt som att han inte hade skickat ut en egen scout så just då kändes det bra. Dessutom ville jag krossa honom snabbt med tanke på hans attityd.

Det kan se konstigt ut med 3 pylons i main bottle men jag hade överflöd av mineraler eftersom jag inte byggde något tidigt och hade han skickat ut en sen scout hade han inte kommit in för att se om jag hade några gates i basen.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

Sgart.. haha.. var ett ganska snabbt avslut du fick till på han.. han kanske har svårt mot protoss och därav hans aggressioner..

Visa signatur

Starcraft 2 id: Pergius.756 | I don't want to succeed, I just do it my way...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pergius:

Sgart.. haha.. var ett ganska snabbt avslut du fick till på han.. han kanske har svårt mot protoss och därav hans aggressioner..

Hehe förmodligen. Jag gjorde precis likadant med en annan terran nyss. Men han blev inte arg förrän han gav upp.

Men sånt beteende är kass även om man har svårt mot tossar. Han blev reportad för övrigt (inte för att jag vet om det händer något men ändå)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hehe, här är en replay från inatt då jag lirade en math Terran vs Terran på Steppes of War. (bronsligan)

Det blev en jäkligt lång match och innehåller en del sköna slag. Tittade nyss på replayen och insåg att det är mycket jag kan göra bättre. men de som har fler tips än att jag måste ordna så jag ser cloaked units och scouta kartan i början.. får jättegärna slänga in kommentarer..

filen finns: Att ladda hem här på sc2replayed

Visa signatur

Permalänk
Medlem

HAHA spelade just en helt underbar match mot en terran (jag är zerg). Spelar i diamond och han med men undrar hur f*n han kom dit xD

Hur som helst tänkte posta replayen. Lägg märke till två saker:
Drone-action i början
Ragequitten i slutet

BANELING SC2Replay

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

HAHA spelade just en helt underbar match mot en terran (jag är zerg). Spelar i diamond och han med men undrar hur f*n han kom dit xD

Hur som helst tänkte posta replayen. Lägg märke till två saker:
Drone-action i början
Ragequitten i slutet

BANELING SC2Replay

Hahaha.. fan vilken ragequit.. klickbom ut.. men måste säga att de var den mest effektiva banelingsbusten jag sett.. tog ju ut precis ALLA marktrupper för han..

och att du lyckades hålla din drone vid liv så länge i början var också grymt.. plus döda en worker och störa hans game.. tumme upp på ditt spel! hade inte velat möta dig med mina nuvarande terran skills.. hade nog åkt på stordäng om jag inte haft ren tur..

Visa signatur