Permalänk
Medlem

När jag klockar med TurboV EVO, automatiskt alltså, så får jag ett felmeddelande hela tiden, och den kommer bara upp i 3.2 GHz typ...
Testade klocka med det programmet just när jag hade köpt en H50, och då fick jag upp den i 3.8 GHz, vad är felet?
Jag har satt bios på default, satt minnena på 1600 MHz 8-8-8-24.
Blir tokig

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Någon som ve någon bra kylpsata man kan sätta på NB samt SB? tänkte byta pasta om jag skulle ändå skruva loss kylaren och fixa distans skruvarna.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

När jag klockar med TurboV EVO, automatiskt alltså, så får jag ett felmeddelande hela tiden, och den kommer bara upp i 3.2 GHz typ...
Testade klocka med det programmet just när jag hade köpt en H50, och då fick jag upp den i 3.8 GHz, vad är felet?
Jag har satt bios på default, satt minnena på 1600 MHz 8-8-8-24.
Blir tokig

Problemet löst, krävdes en ominstallation av programmet bara

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Vilken temp ligger era thubans på nu i sommarhettan? Jag har ca 30 grader i rummer med en h50. undrar om det bara är jag som får blue screens ibland :<

Permalänk
Medlem

Min temp på CPU är 30-35 grader idle, och jag har väl typ 22 grader varmt i rummet
Bluescreens? nope

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Jag har 30-32 grader i rummet med det som probe varanar på är min sydbrygga när jag spelar så går den över 50. Inga blåskämar dock allt verkar funka fint.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem

hmm jag har samma temperaturer som er. Kanske skulle ta och sänka klocken lite då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calimi:

hmm jag har samma temperaturer som er. Kanske skulle ta och sänka klocken lite då

Varför?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

datorn är helt nyköpt och nyklockad och jag har börjat få besvär med den. Har hållit på ich tweakat win 7 och satt "shutdown/kill" timern till 2 sekunder vilket betyder att den ska stänga av sig 2 sek efter att man har tryckt på stäng av. Den startar och långsamt, och den blir VANSINNIGT seg efter att stått på en hel natt... någon som vet vad det kan bero på? internet explorer fuckar också. Ibland får jag bara kodp å hemsidor (gäller alla) och ibland så laddas inte bilder osv....

Nu har den börjat vara cp, behövde trycka på f5 bara för att få fram Swec hemsidan. sedan igen för detn visade bara kod.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calimi:

datorn är helt nyköpt och nyklockad och jag har börjat få besvär med den. Har hållit på ich tweakat win 7 och satt "shutdown/kill" timern till 2 sekunder vilket betyder att den ska stänga av sig 2 sek efter att man har tryckt på stäng av. Den startar och långsamt, och den blir VANSINNIGT seg efter att stått på en hel natt... någon som vet vad det kan bero på? internet explorer fuckar också. Ibland får jag bara kodp å hemsidor (gäller alla) och ibland så laddas inte bilder osv....

Nu har den börjat vara cp, behövde trycka på f5 bara för att få fram Swec hemsidan. sedan igen för detn visade bara kod.....

Har du alla nyaste drivisarna då?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Tjo,

Är det någon som vet om processorkylaren Nioctua NH-D14 får plats på Crosshair IV? Är nämligen på väg att köpa både Crosshair IV och NH-D14 men tycker att ram minnes platserna ser ut att sitta väldigt nära processorn.

Någon som har erfarenhet eller kunnande om NH-D14 på Crosshair IV?

Permalänk
Skrivet av Lelle91:

Tjo,

Är det någon som vet om processorkylaren Nioctua NH-D14 får plats på Crosshair IV? Är nämligen på väg att köpa både Crosshair IV och NH-D14 men tycker att ram minnes platserna ser ut att sitta väldigt nära processorn.

Någon som har erfarenhet eller kunnande om NH-D14 på Crosshair IV?

Jag har ingen personlig erfarenhet men jag såg i en review för Crosshair IV att en av nackdelarna med kortet var att stora CPU-kylare ej fick plats pga. minnesmodulernas placering.

Visa signatur

FD R2 | Newton R2 650W | 1055T | Crosshair IV | Sapphire 5870 | Dominator GT 2GHz |

Permalänk
Medlem

Borde väl inte vara några problem om man inte kör med dominator minnen?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Har du alla nyaste drivisarna då?

Vilka drivisar är det jag bör uppdatera?
Plus nu kan jag inte installera nedladdade program så som driversweeper

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Borde väl inte vara några problem om man inte kör med dominator minnen?

Nee, jag har 4 Crucial Ballistix minnen men vill ju inte köpa Crosshair och NH-D14 om jag inte är säker på att det får plats :/

Är de ingen som vet säkert om kylaren funkar på Crosshair IV?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lelle91:

Tjo,

Är det någon som vet om processorkylaren Nioctua NH-D14 får plats på Crosshair IV? Är nämligen på väg att köpa både Crosshair IV och NH-D14 men tycker att ram minnes platserna ser ut att sitta väldigt nära processorn.

Någon som har erfarenhet eller kunnande om NH-D14 på Crosshair IV?

Har en NH-D14 på mitt formula IV, inga problem med plats för mig iaf.
Jag har dominator minnen med DHX kylning och dessa har 3 skruvar på ovansidan så man kan plocka bort toppen på kylardelen på minnena då platsade allt perfekt.. har man inte det och höga minneskylare så titta på en annan kylare (se min avatar).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doofus:

Har en NH-D14 på mitt formula IV, inga problem med plats för mig iaf.
Jag har dominator minnen med DHX kylning och dessa har 3 skruvar på ovansidan så man kan plocka bort toppen på kylardelen på minnena då platsade allt perfekt.. har man inte det och höga minneskylare så titta på en annan kylare (se min avatar).

Tack för svaret som redde ut allt för mig ^^ det är inga höga kylare på mina ram-minnen så blir förmodligen att köpa både Asus Crosshair IV formula och en Noctua NH-D14 imörn

Är det fortfarande problem med vissa Crosshair IV brädors NB? Eller har dem fixat det på de senaste utsändningarna av Crosshair Brädorna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lelle91:

Tack för svaret som redde ut allt för mig ^^ det är inga höga kylare på mina ram-minnen så blir förmodligen att köpa både Asus Crosshair IV formula och en Noctua NH-D14 imörn

Är det fortfarande problem med vissa Crosshair IV brädors NB? Eller har dem fixat det på de senaste utsändningarna av Crosshair Brädorna?

Mitt Crosshair IV hade inga konstigt höga temperaturer, dock kollade jag kylaren och bytte kylpasta men jag lämnade distanserna orörda. Tror inte detta problem gäller alla brädor men har inte läst om att det är något ASUS har åtgärdat. Dock är det ingen stor operation Lycka till med nya riggen!

Permalänk
Medlem

Jag har en fråga som jag inte tror blivit frågad:P

Kan man koppla in ett pci kort i en av pci-express platserna? vet att det finns vissa moderkort som klarar det.
För om man vill köra crossfire så mister man ju båda pci platserna och kan då inte koppla in tex ett ljudkort eller ett tv kort.

Någon som vet om det fungerar?
Har just nu inget kort att prova det med i mitt system.

Visa signatur

Följ mig på Facebook också: https://www.facebook.com/ByBl00m
Tidigare/Pågående Projekt:
Project: Silent Shadow
Project: Sasori - A Military mITX Build

Permalänk

NB är runt 52grader vid slö surf, och när jag lirar så går sb över 50grader.

Är detta normala temps eller har jag också problem med kylaren/pastan?
Kollade lite på moderkortet, är det underifrån man tar av skruvarna eller ?

Någon annan som tycker att ljudet är lite lågt ?
Hade mycket högre ljud på mitt andra moderkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TriBonD_BtB_:

NB är runt 52grader vid slö surf, och när jag lirar så går sb över 50grader.

Är detta normala temps eller har jag också problem med kylaren/pastan?
Kollade lite på moderkortet, är det underifrån man tar av skruvarna eller ?

Någon annan som tycker att ljudet är lite lågt ?
Hade mycket högre ljud på mitt andra moderkort.

Det är normala temperaturer, går det över 65 så är det läge att fixa kyningen.
Japp, man skruvar loss kylningen under moderkortet, alla skruvar med fjädrar på sig.

Jag har inte upplevt att ljudet är lågt, bara upplevt att det äger

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Ok, tack för hjälpen.

Kan väll vara att jag har gammla drivers till ljudkortet då då :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av TriBonD_BtB_:

Ok, tack för hjälpen.

Kan väll vara att jag har gammla drivers till ljudkortet då då :/

Installerat dom som kom med på skivan?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Nä, tog ner de ifrån asus hemsida, men funkar dessa Creative Sound Blaster X-Fi series driver 2.18.0015 download from Guru3D.com ?

Sen en annan sak som är konstigt, när jag kollar på film, lyssnar på musik så går ljudet över till bara vänster hörlur men höjer jag eller sänker ljudet så rättar det till sig igen men efter några minuter så händer samma sak igen :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av TriBonD_BtB_:

Nä, tog ner de ifrån asus hemsida, men funkar dessa Creative Sound Blaster X-Fi series driver 2.18.0015 download from Guru3D.com ?

Sen en annan sak som är konstigt, när jag kollar på film, lyssnar på musik så går ljudet över till bara vänster hörlur men höjer jag eller sänker ljudet så rättar det till sig igen men efter några minuter så händer samma sak igen :/

Om den funkar vet jag inte. Testa?

Det låter jäkla skumt, bara att testa med andra drivisar helt enkelt.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Blir inte så när jag har det inkopplat i frontpanel :/, har alltid haft otur med mina ljudkort på moderkorten, de har alltid gått sönder därbak.

Men ska testa de drivisarna. (Funkade EJ)

Permalänk
Medlem
Skrivet av TriBonD_BtB_:

Blir inte så när jag har det inkopplat i frontpanel :/, har alltid haft otur med mina ljudkort på moderkorten, de har alltid gått sönder därbak.

Men ska testa de drivisarna. (Funkade EJ)

Ta bort ljuddrivrutinen och installera från skivan, funkar inte det så är nog moderkortet defekt som du säger

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Går det att köra 8Gb i 1600Mhz utan att överklocka?

Visa signatur

|| Fractal Define C || EVGA Supernova G2 750W || Gigabyte Z97X Gaming G1 || Intel Core i5 4690K @stock || Dark Rock Pro 3 || 8GB G.Skill Ares Low Profile 1866Mhz || MSI GTX 970 || Samsung 850 Pro 256GB || Win 10 ||

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det går att ha flera Nvidia kort eller blanda Ati+Nvidia på detta moderkort?

Jag har nämligen ett Asus M4A89GDT PRO/USB3 och på detta moderkort är det helt omöjligt att få någon av dom kombinationerna(2xNvidia eller ATI+Nvidia) att fungera. Hur man än gör så fungerar endast det kort som sätts i den primära PCI-E platsen och detta gäller för alla moderkort av samma modell.

Permalänk
Medlem

Har ett formula, 1090T och en D-H14 påväg, kommer ju självklart byta ut pastan som sitter på noctuan, och har läst att NB och SB har lite värmeproblem på formulan, så jag undrar hur mycket pasta och hur ska man applicera den för att få det bra?