Permalänk

varför hör jag inte "klick ljuden"?

tja!
jag bytte mobo till ett crosshair iv formula och efter de bytet så hör jag inte när jag klickar på saker i windows och i webläsaren..varför blir det så?
finns det en inställning som man ska kryssa i så man hör detta eller finns det inte?
sen en annan sak, när jag har en youtube sida uppe och öppnar ett nytt fönster då när jag klickar då hörs det..konstigt va?

mvh

Permalänk
Hedersmedlem

Systemljud under ljudinställningar?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

alltså om jag har ett videoklipp uppe då hör jag när jag klickar.men inte annars..vart hittar jag denna inställning som du sa?

Permalänk
Medlem

Har du installerat nya ljuddrivrutiner?

Permalänk
Medlem

Dessa klickljud brukar vara det första jag stänger av vid en XP-install. Inställningarna finns i systemljud. Kolla om du hittar nåt där.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Skrivet av Nioreh83:

Dessa klickljud brukar vara det första jag stänger av vid en XP-install. Inställningarna finns i systemljud. Kolla om du hittar nåt där.

alltså var mer specifik..vart hittar jag det?
har klickat på ljud men det finns inget där.

Permalänk
Medlem

Hur har du kopplat med ljudet? jag får samma problem med mitt p7p55d pro när jag kör med optisk kabel till Z-5500. spelar jag en mp3 hör jag alla ljud, men såfort det blir tyst en stund/"no input", och jag sedan startar något ljud igen, så missar jag första biten på ljudklippet/whatever jag spelar upp. får även ett brusande ljud i hörlurarna när jag inte spelat upp ljud på några minuter.

Fett irriterande, har inga sådana problem med mitt gamla audigy2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

alltså var mer specifik..vart hittar jag det?
har klickat på ljud men det finns inget där.

Ligger under avsnittet (engelsk version) windows explorer > start navigation.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Brukar också stänga av klickljuden det första jag gör efter ny XP-installation.

Om du har XP (svenskt) kan du stänga av/på det ljudet kontrollpanelen->ljud och ljudenheter->ljud->programhändelser->börja utforska